گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل شرکت سوین سبحان

نمایندگان فروش، بازوان پرتوان دکونیک

  • چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 10:31

 شرکت سوین سبحان(گروه صنعتی عظیمی )از تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی در استان همدان و شهر ملایر بوده که از سال 1389 فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت از سال گذشته نمایندگی فروش شرکت دیاکو کیش را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر مجموعه سوین سبحان در زمینی به مساحت 3000 مترمربع با 17 نفر پرسنل، در شهرک صنعتی ملایر مشغول تولید در و پنجره دوجداره با پروفیل‌های دکونیک و وینسا است. رعایت استانداردهای این صنعت و تولید محصولی باکیفیت بالا و قیمت مناسب باعث شده تا شرکت تولیدی سوین سبحان از جایگاه ویژه‌ای در بازار در و پنجره یو.پی.وی.سی برخوردار باشد. رعایت حقوق مصرف‌کننده و تلاش برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان نیز به توسعه بازار و سودآوری بیشتر این مجموعه کمک فراوانی کرده است. پنجره ایرانیان در راستای معرفی مجموعه‌های موفق صنعت در و پنجره به سراغ شرکت سوین سبحان رفته و با آقای عظیمی مدیرعامل این مجموعه گفتگویی انجام داده است که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟

شرکت سوین سبحان در سال 1389 رسما فعالیت خود را در زمینه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی و شیشه‌های دوجداره در استان همدان، شهر ملایر آغاز کرد. سوین سبحان در کارخانه‌ای به مساحت 3000 مترمربع با 17 نفر پرسنل، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در و پنجره را به بازار ارائه می‌دهد. مانند اغلب شرکت‌های تولیدکننده، دغدغه همیشگی سوین سبحان رقابت با محصولات با‌کیفیت و کنار زدن محصولات بی‌کیفیت موجود در بازار بوده است.

 در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟

سوین سبحان با توجه به سیاست‌های کاری خود و نیاز بازار در سال 93 علاوه بر تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی اقدام به تهیه و فروش پروفیل، مواد اولیه، ملزومات ساخت در و پنجره، شیشه و توری در استان همدان و استان‌های هم‌جوار کرده که با توجه به ظرفیت دپوی خوبی که ایجاد شد مورد استقبال قرار گرفته است.

 از چه پروفیلی برای تولید محصولات خود استفاده می‌‏کنید؟

ما در سال 1394 موفق به دریافت نمایندگی فروش محصولات شرکت دیاکو کیش در استان همدان و استان‌های هم‌جوار شدیم و بخش عمده فعالیت خود را روی پروفیل‌های دکونیک و وینسا متمرکز کردیم.

 از نظر شما این پروفیل ها چه مزیت‏‌هایی نسبت به محصولات مشابه بازار دارد؟

پروفیل‌های دکونیک و وینسا از بهترین و خوش‌نام‌ترین پروفیل‌های موجود در بازار هستند. شفافیت خیلی خوب، مقاومت بالا، قالب زیبا و استاندارد این پروفیل‌ها و همچنین دپوی قوی و مجموعه موفق واردکننده این برندها باعث شده خیلی زود مصرف این پروفیل بین کارگاه‌های دارای استاندارد و برند افزایش پیدا کند.

 آیا مشتریان شما از این پروفیل ها رضایت دارند و آیا تاکنون با اعتراضی از سوی مشتریان خود روبه‌‏رو بوده‏‌اید؟

طی یک سال گذشته که مجموعه سوین سبحان به تولید پنجره با این پروفیل اقدام کرده هیچ‌گونه مشکلی در بخش فنی، فروش و خدمات پس از فروش نداشته و 14 کارگاهی که از شرکت سوین سبحان پروفیل و ملزومات خود را تهیه می‌کنند نیز چنین مشکلاتی نداشته‏‌اند.

 آیا شرکت شما تحت حمایت‌‏های لازم از سوی دیاکو کیش قرار دارد؟

شرکت دکونیک و وینسا بسیار هدفمند و با برنامه‌ریزی خوب و واقع‌بینانه فعالیت می‌کنند و نمایندگان خود را بازوان پرتوان مجموعه خود می‌داند، همین امر کافی است تا مجموعه‌های تولیدی با توان و پشت‌گرمی در این بازار نابه‌سامان حرکت کنند.

 آیا بر فعالیت‌‏های شما به لحاظ فنی نظارت خاصی صورت می‌‏گیرد؟

با توجه به برنامه‌ریزی‌های شرکت، نظارت بر تولید استاندارد پنجره با پروفیل دکونیک یکی از اولویت‌ها است که شرکت دیاکو کیش بازدیدهایی را به این منظور انجام می دهد و در این بازدیدها مشکلات احتمالی خیلی زود حل می‌شوند.

 تولید پنجره استاندارد تا چه حد برای شرکت دیاکو کیش اهمیت دارد؟

هدف بلندمدت این شرکت نقطه قوت این شرکت است و تنها با تولید پنجره استاندارد و باکیفیت می‌توان به این هدف دست‌یافت. فروش‌های هیجانی و تولیدات ارزان‌قیمت به‌صورت مقطعی است، و خوشبختانه شرکت دیاکو نیز با ما هم‌نظر و کاملا با این قضیه مخالف است.

 کیفیت محصولاتی که تولید می‌‏کنید، در چه سطحی قرار دارد؟

کیفیت محصولات دیاکو (دکونیک و وینسا) بسیار بالاست. کیفیت بالای مواد اولیه و شرایط استاندارد تولید، این پروفیل‌ها را ازنظر کیفیتی در سطح بالایی قرار داده است. کافی است یک تولیدکننده حرفه‌ای پنجره، یک‌بار با این پروفیل‌ها پنجره بسازد، تفاوت را به‌راحتی احساس می‌کند.

 برای بهره‌‏گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده‏‌اید؟

دریافت گزارش‌های فنی و آزمایش‌های شرکت تولیدکننده پروفیل و همچنین ارسال نمونه‌های ساخته‌شده در سوین سبحان به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، توانسته بخش زیادی از مشکلات تولید پنجره را مرتفع سازد. هر صنعتی برای سرپا ماندن نیاز دارد که به‌روز شود و از فناوری مدرن استفاده کند. ما هم مجبوریم برای باقی ماندن در بازار رقابت از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.

 به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید موردتوجه قرار گیرد؟

برای تولید پنجره استاندارد ابتدا باید رویه و هدف داشته باشیم؛ متاسفانه در بازار امروز ایران قیمت، تعیین‌کننده موفقیت تولیدکننده است که این دیدگاه غلطی برای ساخت پنجره است. برای تولید هر محصول باکیفیت، مواد اولیه مناسب نیز موردنیاز است، لذا با مواد اولیه غیراستاندارد و نامرغوب نمی‌توان پنجره سالم تولید کرد. پروفیل درجه‌یک و خوب، استفاده از رینفورس‌ها با ابعاد و ضخامت مناسب، استفاده از ماشین‌آلات استاندارد و کادر آموزش‌دیده نیازهای اولیه تولید پنجره استاندارد هستند. ما هم به‌نوبه خود سعی می‌کنیم با رعایت این استانداردها محصولی باکیفیت و استاندارد تولید و روانه بازار کنیم.

 برای جلوگیری از ورود پنجره‏‌های نامرغوب به بازار، چه راه‌کارهایی وجود دارد؟

برای جلوگیری از ورود پنجره غیراستاندارد به بازار، تولیدکننده‌های پروفیل و ماشین‌آلات نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. نباید مواد اولیه در اختیار کارگاه‌های بی‌کیفیت قرار بگیرد.

اگر از مبدا این موضوع اصلاح شود می‌توان شاهد بهبود این صنعت در چند سال آینده بود، در غیر این صورت اوضاع از این‌که هست بدتر خواهد شد. تعیین و تدوین استانداردهای لازم برای تولید در و پنجره و نظارت بر اجرای این استاندارد توسط اتحادیه و تشکل‌های صنفی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. حمایت از تولیدکنندگان داخلی که محصول باکیفیت عرضه می‌کنند و جلوگیری از ورود اجناس خارجی بی‌کیفیتی که صرفا به دلیل نام و برند خارجی که دارند مورد توجه برخی قرار می‌گیرند ولی از نظر کیفیت از نمونه‌های مشابه داخلی بسیار ضعیف‌تر هستند.

 به نظر شما وجود پنجره‌‏سازهای بی‏‌شناسنامه در بی‌‏اعتبار کردن این صنعت چقدر تاثیر دارند؟ اگر تاثیر منفی در این خصوص دارند، راهکار جلوگیری از فعالیت آن‌ها چیست؟

تاثیر وجود پنجره بی‌کیفیت در بازار بر فعالیت و کسب‌وکار همه تولیدکننده‌های پنجره مشخص است. قطعا اگر جلوی چنین تولیداتی گرفته نشود چیزی از صنعت در و پنجره با این‌همه ظرفیت باقی نخواهد ماند. پروفیل ضعیف یا مونتاژ غیراستاندارد باعث می‌شود همه ایرادات به‌پای پنجره‌های یو.پی.وی.سی نوشته شود و وجود پنجره بی‌کیفیت باعث می‌شود صنعت یو.پی. وی. سی به‌صورت کلی مورد هجمه قرار گیرد و بین مردم بدنام شود.

 شرایط فعلی و آینده بازار در و پنجره‏‌های دوجداره را چگونه می‏‌بینید؟

مطمئنا اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و محصولات باکیفیت و دارای استاندارد داخلی به بازار عرضه شود، قوانین استاندارد مونتاژ تدوین‌شده و نظارت دقیقی بر اجرای آن صورت گیرد بسیاری از موانع و مشکلات این صنعت در آینده رفع خواهد شد. تشکیل اتحادیه و سندیکای صنفی برای همفکری، همکاری و رفع مشکلات این صنف نیز تاثیر زیادی بر بهبود شرایط آینده بازار در و پنجره دوجداره خواهد داشت. آشنایی مردم با مزایای پنجره دوجداره و نقش زیاد آن در حفظ و بهره‌وری انرژی و کمک به اقتصاد و محیط‌زیست اصلی‌ترین عامل در ترویج این صنعت و ترغیب مردم به استفاده از پنجره‌های دوجداره است.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 110-آذر95


ثبت نظر

ارسال