گفتگو با مدیرعامل شرکت کلاسیک؛

کلاسیک، آمیزه‌ای از دانش امروز و تجربه دیروز

گروه صنعتی کلاسیک ازجمله شرکت‌های موفق و روبه رشد در صنعت در و پنجره است. این شرکت با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در صنعت ساختمان (در زمینه تولید در و پنجره، قاب آهنی، نرده و فرفورژه) و بیش از 9 سال سابقه فعالیت در صنعت یو.پی.‌وی‌.سی و شیشه دوجداره، نمادی از سختکوشی و تلاش در صنعت کشور است. این گروه که کار خود را با تولیدات آهنی آغاز کرده بود از سال 1384 باتجربه‌ای پربار قدم در عرصه ساخت در و پنجره یو.پی.‌وی.‌سی گذاشت.
  • چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 4:47

گروه صنعتی کلاسیک از سال 1385 با رعایت استاندارد‌های خاص و ویژه مجموعه ویستابست، موفق به دریافت نمایندگی تولید محصولات این شرکت شد. شرکت کلاسیک برای تکمیل و ارائه هرچه بهتر، ایمن‌تر و سریع‌تر محصولات خود کارگاه ساخت شیشه دوجداره را نیز با به‌کارگیری بهترین ماشین‌آلات روز و دانش فنی نیروی متخصص داخلی راه‌اندازی و به مجموعه قبلی خود اضافه کرد. بدین ترتیب شرکت کلاسیک در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی را با تنوع بالای محصول و به‌صورت کامل در مجموعه خود تولید و به مشتریان عرضه می‌کند. نشریه پنجره‌ایرانیان، در راستای معرفی شرکت‌های موفق و فعال در صنعت در و پنجره، به سراغ این مجموعه رفته و با آقای عطاالله محمدی، مدیرعامل این مجموعه دیدار و گپ و گفتی انجام داد که توجه شمارا به مشروح این گفتگو جلب می‌کنیم.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.


شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟

شرکت کلاسیک از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه ساخت و تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی با رعایت استانداردهای خاص و ویژه شرکت ویستابست (برترین تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی در ایران تحت گواهینامه رال آلمان) آغاز کرد. شرکت ما با رعایت نکات لازم برای تولید در و پنجره‌ای استاندارد مطابق با قوانین ویستابست، موفق به دریافت نمایندگی تولید محصولات این شرکت شد. شرکت کلاسیک همچنین با توجه به نیاز بازار و لزوم ارائه هرچه بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تر محصولات خود، در سال 89 مجموعه‌ای برای ساخت شیشه‌های چند جداره را با بهترین ماشین‌آلات روز cms راه‌اندازی و به مجموعه اضافه کرده است. هم‌اینک تولید در و پنجره دوجداره و سه جداره یو.پی.وی.سی به‌صورت کامل در این شرکت انجام می‌شود.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟ درباره انواع محصولات و خدمات خود به‌صورت جداگانه و به‌تفصیل توضیح دهید.

در حال حاضر شرکت کلاسیک تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی با برند ویستابست را انجام می‌دهد. در و پنجره‌هایی با استفاده از پروفیل‌های سری 60، سری 70، کشویی، لمینیت طرح چوب، پنجره‌های قوس‌دار و غیره ازجمله تولیداتی است که با توجه به نیاز مشتری در شرکت کلاسیک تولید می‌شود.

شیشه‏ های تولیدی شما در چه سطحی قرار دارند و اصولا معیار یک شیشه دوجداره باکیفیت چیست؟

شیشه‌های تولیدشده در شرکت کلاسیک با استفاده از فلوت درجه‌یک و به‌صورت صنعتی تولید می‌شود تا بهترین بازدهی عایق در برابر صداهای ناهنجار، سرما و گرما را داشته باشد. این شیشه‌ها در صورت نیاز با طرح دکوراتیو نیز تولید می‌شوند. یکی از شاخصه‌های یک شیشه باکیفیت، فرایند تولید آن محصول است که در شرکت کلاسیک به‌واسطه دانش و تلاش کارکنان آن، این مهم به‌خوبی انجام می‌شود.

از چه پروفیلی برای ساخت محصولات خود استفاده می‏‌کنید و آیا این شرکت‏ پروفیل ساز نظارت و حمایت‏‌های لازم را از شما به عمل می‏‌آورد؟

پروفیل مورداستفاده در شرکت کلاسیک، پروفیل ویستابست است. این پروفیل یکی از بهترین و کامل‌ترین پروفیل‌های روز در ایران است چراکه این پروفیل برای همه نقاط ایران مناسب و در هر شرایط آب‌وهوایی قابل‌نصب است. شرکت ویستابست یکی از محدود شرکت‌هایی است که به کارگاه‌های تولیدی نظارت کامل دارد و قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای را در این زمینه دنبال می‏‌کند. این کار باعث می‌شود تولیدکنندگان به‌طور دقیق استانداردهای شرکت ویستابست را رعایت کنند و محصول مطمئن و قابل قبولی عرضه کنند.

از چه نوع یراق‏‌آلاتی در محصولات خود استفاده می‏‌کنید و به‌طورکلی یراق چه نقشی در کیفیت پنجره‏‌های تولیدشده دارد؟

یراق مصرفی شرکت کلاسیک از ابتدا یراق آلمانی بوده و با برندهای زیگنیا و Gu آلمان کار می‌کنیم. یراق نقش مهمی در صداگیری، بسته شدن آسان و عمر بالای در و پنجره دارد. تولید یک پنجره خوب بدون یراق مناسب امکان‌پذیر نیست و به‌کارگیری یراق نامناسب باعث تضعیف سایر مواد و مصالح مورداستفاده در پنجره می‌شود.

نصب پنجره چه نقشی در کیفیت محصول نهایی مورداستفاده مصرف‌کنندگان خواهد داشت؟ شما برای ارتقاء این مرحله از کار خود چه تدابیری اندیشیده ‏اید؟

یکی از عوامل عایق بودن در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی نصب صحیح آن است. یک محصول خوب و باکیفیت همان‌طور که باید به‌صورت صحیح و دقیق تولید شود، باید در آخر نیز به‌صورت استاندارد نصب شود تا مدت‌زمان زیادی به‌راحتی و بدون مشکل مورد استفاده مصرف‌کننده قرار گیرد. همان‌طور که شرکت تولیدکننده پروفیل بر نحوه تولید پنجره در کارگاه پنجره ‏سازی نظارت دارد ما هم باید با به‌کارگیری نصاب باتجربه و استفاده از ابزار مدرن و به‌روز بر نحوه نصب پنجره نظارت دقیق اعمال کنیم، چون عدم نصب صحیح و پیداشدن ایراد در کار نهایتا به نام ما تمام می‌شود.

برای بهره‏ گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده ‏اید؟

تولید یک پنجره باکیفیت و استاندارد به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، به‌روز بودن و استفاده از دانش و فناوری تازه است. ما در شرکت کلاسیک همیشه تلاش کرده ‏ایم تا از مهم‌ترین تحولات و نوآوری‌های صنعتمان مطلع باشیم و در صورت توان از آنها برای پیشبرد اهداف شرکت استفاده کنیم.

در حال حاضر، چه عاملی در بازار بیش از همه برای فعالیت‌‏های شما مشکل ‏ساز است؟

به‌هرحال کمبود نقدینگی و منابع مالی باعث شده تا رکودی در بازار حاکم شود که مهم‌ترین دغدغه ما همین مسئله است. مطمئنا در صورت رفع رکود و بازگشت رونق به بازار ساختمان، سایر مشکلات ریز و درشتی که در صنعت در و پنجره شاهد آن هستیم از بین می‌روند.

به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار گیرند؟

موارد متعددی در این امر دخیل است که به‌اختصار به چند مورد از آنها در جواب به سوالات قبلی اشاره کردم. استفاده از پروفیل استاندارد و یراق‌آلات مناسب، به‌کارگیری نیروی کار باتجربه و آگاه، داشتن ماشین‌آلات مدرن و کارآمد، نصب صحیح و اصولی و... ازجمله مهم‌ترین فاکتورها در تولید یک محصول باکیفیت هستند. البته در هرکدام از این موارد جزییات فراوانی وجود دارد که پرداختن به آنها از حوصله بحث خارج است.

برای جلوگیری از ورود پنجره‏ های نامرغوب به بازار، چه راهکارهایی وجود دارد؟

این روزها مردم بهتر از هرکسی کالای خوب و استاندارد را تشخیص می‌دهند اما برخی افرادی که تولیدکننده واقعی نیستند و بیشتر سوءاستفاده‌گر و متقلب‌اند با انجام یک سری کارها، محصولات نازل و بی‌کیفیتشان را به‌جای محصولات مطرح قالب می‌کنند. متاسفانه وجود چنین تولیدکنندگانی به این صنعت ضربه زده است و باعث بدبینی مردم نسبت به این محصول شده‌اند. وجود یک اتحادیه و سندیکای صنفی قوی که نظارت دقیقی بر امور جاری در صنعت در و پنجره داشته باشد بهترین راهکاری است که می‌تواند در این مسئله تاثیرگذار باشد.

به نظر شما وجود پنجره‏ سازهای بی‏ شناسنامه در بی ‏اعتبار کردن این صنعت چقدر تاثیر دارد؟ اگر تاثیر منفی در این خصوص دارد، راهکار جلوگیری از فعالیت آنها چیست؟

این مسئله نیز ازجمله مواردی است که در سال‌های اخیر تاثیرات مخربی بر بازار و صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی داشته است که امیدواریم با تشکیل یک اتحادیه و سندیکای قوی، چنین مسائلی حل شود. از مراجع ذیصلاح نیز می‌خواهیم که در راستای حمایت از صنعت و تولید داخلی با این مسئله برخورد کند.

شرایط فعلی و آینده بازار در و پنجره ‏های دوجداره را چگونه می‏‌بینید؟

هرچند شرایط فعلی بازار چندان تعریفی ندارد و همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید، دو سه سال است که رکود شدیدی بر بازار ساختمان حاکم است اما امیدواریم با گشایشی که در مسائل کلان سیاسی و اقتصادی کشور اتفاق افتاده است هر چه زودتر شاهد رونق بازار و صنعت ساخت‌وساز باشیم. پنجره دوجداره به‌واسطه نقشی که در مبحث صرفه‌جویی مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا دارد پتانسیل این را دارد که سهم عمده‌ای از بازار ساختمان را به خودش اختصاص دهد که امیدواریم این رونق هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 111-دی95


ثبت نظر

ارسال