گفتگوی اختصاصی پنجره‌ایرانیان با مهندس احمد واقف؛

خانه‏ ای افسانه‏ای با محصولات آراتیل

گروه صنعتی آراتیل بیش از یک دهه درزمینهٔ محصولات استیل مشغول فعالیت بوده است. تلاش فراوان مدیران این مجموعه، امروز آراتیل را به یکی از مشهورترین برندهای این حوزه در کشورمان تبدیل کرده است. گروه صنعتی آراتیل به‏ طور کاملاً تخصصی درها و دیگر مصنوعات استیل را طراحی و تولید می‏‌کند.
  • چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 4:47

 آراتیل با توجه به نیاز این سرزمین به طراحی مصنوعات استیل با سخت‌کوشی تمام و بهره گرفتن از دانش روز و همچنین همکاری تنگاتنگ با مشتریان و مصرف‏ کنندگان، موفق به طراحی و ساخت تخصصی مصنوعات دکوراتیو استیل با بالاترین کیفیت و در سطح رقبای خارجی شده است. درواقع آراتیل میهن عزیزمان را در این صنعت به خودکفایی رسانده و ظهور نامی نوین در عرصه مجموعه ‏های دانش ‏بنیان را در سطح جهان نوید داده است. بدون تردید رویکرد این گروه در تلاش فراوان و به اشتراک گذاردن دانش این مجموعه در کنار ابداعات نوین و کیفیت بی‏ بدیل محصولات و همچنین حمایت کامل از مصرف‏ کننده با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، ماندگاری این برند را تضمین کرده است. افزون بر این، گروه صنعتی آراتیل باسابقه‌ای طولانی درزمینهٔ مشاوره، طراحی و ساخت، نصب و اجرای پروژه‏ های دکوراسیون‏‌های محیطی داخلی و شهری و با در اختیار داشتن کارشناسان باتجربه و نیز همکاری با شرکت‏‌های معتبر، ارتباطات گسترده‏‌ای با طیف مختلف این صنعت در ایران و کشورهای همسایه برقرار کرده است. برای آشنایی بیشتر با فعالیت‏‌های این مجموعه به سراغ مدیرعامل پرتوان گروه صنعتی آراتیل، مهندس احمد واقف رفتیم و به گپ و گفت با ایشان نشستیم. باهم این گفتگو را می‏‌خوانیم:


برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید. 


شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است؟

گروه آراتیل از سال 1389 باهدف فعالیت در حوزه دکوراسیون داخلی، نماسازی و دکوراسیون شهری و محیطی کار خود را آغاز کرد و با طرح توسعه در حوزه طراحی و ساخت انواع محصولات در و دکور استنلس استیل در داخل کشور ادامه فعالیت داد. پس از سال 1394 نیز با ساخت انواع محصولات صنعتی در حیطه استانداردسازی کارخانه‌ها در واحدهای تولیدی صنایع دارویی و غذایی مطابق با استاندارد G.M.P فعالیت خود را گسترش داد. در طی مسیر رو به رشد نیز همیشه با تلاش و پشتکار فراوان و تخصص و تعامل بالای کارکنان مجموعه، امکان عبور از هر چالشی میسر شده است.

 

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط این شرکت ارائه می‌شود؟

محصولات گروه آراتیل به‌صورت کلی شامل: درهای استنلس استیل ساختمانی، صنعتی، سازه‌ها و مجسمه‌های شهری و محیطی، انواع سایبان‌های ورودی و پارکینگی، پلکان تمام استیل رویال و دکوراسیون داخلی استیل است. انتخاب آپشن هوشمند سازی محصولات آراتیل نیز از سال 94 برای مشتریان امکان‌پذیر شده است.

 

در مورد انواع درهای تولیدی آراتیل توضیح دهید؟

درهای تولیدی در چند دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل:

الف) درهای استنل استیل ساختمانی، پارکینگ، لابی، ورودی ویلا، باغ و...؛

ب) درهای استنل استیل بیمارستانی، صنایع دارویی، صنایع غذایی و صنایع نیازمند استانداردهای جهانی؛

ج) درهای استنلس استیل صنعتی و کشتارگاهی؛

درهای آراتیل ضد خش، مجهز به لولای ضد سایش، قفل‌های ضد سرقت آلمانی، فوم‌های صداگیر و درزبندهای انگلیسی، شیشه سکوریت و ضدگلوله و بازشوهای هوشمند از راه دور است.

 

محصولات دیگر خود مانند پلکان، سایبان، دکوراسیون و... را معرفی و ویژگی‌ آن‌ها را بیان کنید؟

در خصوص محصولات، پله‌های استیل، سایبان‌ها و نماسازی مطابق سفارش مشتریان به‌صورت مجزا طراحی و در عملیات میدانی اجرا می‌شود؛ اما در خصوص دکوراسیون، تولیدات به‌صورت آماده نیز موجود است. تمامی این محصولات باظرافت بسیار بالایی ساخته می‌شوند که در بسیاری از موارد، در رقابت از محصولات خارجی نیز پیشی گرفته‌اند.

 

شرکت آراتیل چگونه توانسته به این تنوع تولیدی در محصولات خود دست یابد؟

در حقیقت گروه آراتیل متشکل از بخش طراحی، مهندسی، تولید، کنترل کیفی و خدمات پس از فروش است. بخش طراحی که طراحان نوگرا و خلاق با حمایت اساتید به نام و برجسته ایران، محصولات نوین را طراحی و ارائه می‌کنند. این طرح‌ها از واحد مهندسی با نقشه و دستور روش تولید به مدیریت تولید ارسال می‌شود. حضور کادر مجرب در هر یک از این بخش‌ها امکان دستیابی به این تنوع در تولیدات باکیفیت رقابتی در بازارهای جهانی را امکان‌پذیر کرده است.

 

برای بهره‌گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

بخش طراحی به‌عنوان مهم‌ترین بخش آراتیل با همکاری طراحان و اساتید برجسته و حضور پیوسته در دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌ها، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مختلف و کار در محیطی دلپذیر و دلخواه طراحان، امکان رشد روزافزون، به‌کارگیری دانش روز و همچنین تولید دانش را دارد.

 

چه گواهینامه‌ها و استانداردهایی را تاکنون دریافت کرده‌اید؟

آراتیل در راستای اجرای بهتر و کنترل فعالیت مجموعه، اقدام به دریافت استاندارد ISO 9001 ویرایش 2015 در مدیریت کیفیت و ISO 10004 در پایش رضایت مشتریان کرده و همچنین در راستای تعهد اجتماعی خود در حفاظت از محیط‌زیست نیز اقدام به اخذ گواهینامه ISO 14001 کرده است. این مجموعه همچنین با همکاری سازمان استاندارد برای نخستین بار در خصوص تهیه و نگارش استاندارد ملی برای درهای استنلس استیل گامی بلند برداشته است.

 

استنلس استیل چه امتیازاتی نسبت به دیگر مواد اولیه مشابه دارد؟

استنلس استیل به دلایل عدم زنگ‌زدگی در محیط‌های مرطوب، مقاومت بالا در مقابل خورنده‌های اسیدی و مواد شوینده، مقامت بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی و حرارتی و ثبات در رنگ، شکل و کارایی از طول عمر کاری بسیار بالایی برخوردار است. همچنین زیبایی و تنوع طرح‌های روی پروفیل و ورق‌های استیل چهره‌ای نوین و مدرن به محصولات می‌دهد که موجب جلب‌توجه مشتریان می‌شود.

 با توجه به این‌که امروزه صنایع ساختمانی با سرعتی بالارو به رشد و به سمت مدرنیته حرکت می‌کنند و با توجه به مواد جدید مورداستفاده در ساخت همچون استنلس استیل که استهلاک، کهولت و تخریب در مرور زمان را ندارد، ما را بر آن داشته تا به فکر تولید محصولاتی با استفاده از این مواد باشیم. در همین راستا تلاش کردیم با همکاری و همیاری سایر تولیدکنندگان ایرانی آنان را در راستای این طرح میهنی یاری کنیم تا به سمت خودکفایی و بی‌نیازی از محصولات خارجی گام برداریم.

 

در حال حاضر، چه عواملی در بازار بیش از همه برای فعالیت‌های شما مشکل‌ساز است؟

سود بسیار بالایی که به محصولات وارداتی در بازار افزوده می‌شود سبب گرانی بیش‌ازحد مواد اولیه و در پی آن افزایش بهای محصول نهایی شده است. از سوی دیگر، کیفیت پایین و بهای سرسام‌آور پروفیل‌های استیل و یراق‌آلات وارداتی موجب شده تا رقابت با تولیدکنندگان خارجی دشوار شود چراکه بهای محصولات داخلی رقابتی نیست و در شرایط کنونی فقط با افزایش کیفیت تولید، به‌کارگیری دانش فنی بالا و کاهش سود امکان ادامه فعالیت میسر می‌شود.

 

شرایط فعلی و آینده بازار خود را چگونه می‌بینید؟

بازار کار پیشتازان همیشه مناسب و رو به رشد است چراکه در هر زمان و مکان با تلاش، پشتکار و بینش درست در مسائل جاری می‌توان شرایط را در بحرانی‌ترین حالت نیز تغییر داد. فقط باایمان به خداوند یکتاست که کارها میسر می‌شود.

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 112-بهمن95

 


ثبت نظر

ارسال