گفتگو با مدیرعامل شرکت ماشین‏ سازی و خمکاری ذوالقدر؛

خمکاری ذوالقدر؛ تلفیق هنر و صنعت

  • پنجشنبه 26 اسفند 1395 ساعت 11:26

ساخت اشکال مختلف و متنوع در و پنجره از دیرباز موردتوجه مردم و معماران بوده است. بااین‌حال، در صنعت نسبتاً نوپای یو.پی.وی.سی در ایران به علت کمبود امکانات لازم و همچنین نیروهای ماهر و البته بهای گزاف انواع وارداتی، مشکلات بسیاری در خصوص تنوع بخشیدن به اشکال پنجره وجود داشت. شرکت ماشین‏ سازی وخمکاری ذوالقدر، در چندین سال گذشته با تکیه‌بر مدیریت کوشا و متعهد خود تلاش فراوانی را برای پر کردن این خلأ به خرج داده است. این مجموعه با برخورداری از نیروی انسانی ماهر و سخت‌کوش موفق شده است گام‏های بسیار مؤثری را در جهت تنوع بخشیدن به این صنعت و تولید اشکال خم بردارد. شرکت ماشین‏ سازی وخمکاری ذوالقدر باهدف فعلیت بخشیدن به ظرفیت‏های داخلی، دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی داشته است که از آن جمله می‏‌توان به کار بزرگ این مجموعه در طراحی و ساخت دستگاه‏‌های خم و ادوات مرتبط با آن اشاره کرد. این دستاورد سبب شده است واردات این کالاها تا حد بسیاری کاهش یابد و درنتیجه گام مهمی به‌سوی بومی‏ سازی صنعتی میهن عزیزمان برداشته شود. همچنین این مجموعه با راه ‏اندازی کارگاه مجزا و مجهز خم و مونتاژ همچنان به‌سوی ارتقای این حوزه و رضایتمندی بیشتر هم‏ میهنانمان پیش می‏‌رود. برای آگاهی بیشتر از فعالیت‏‌ها و دستاوردهای این مجموعه گفتگویی ترتیب دادیم با  آقای کامران ذوالقدر، مدیریت توانمند شرکت ماشین‏ سازی وخمکاری ذوالقدر، که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‏‌کنیم:

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

  • پیشینه و زمینه کاری شرکت ذوالقدر را معرفی کنید؟

    شرکت ذوالقدر در سال 1388 درزمینهٔ تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی آغاز به کارکرده و در شرایط مناسب بازار در آن سال‌‏ها به‏ تدریج دایره فعالیت‏‌های خود را گسترش داده و پرسنل بیشتری را جذب کرد. در ادامه به دلیل احساس نیاز در تولید اشکال متنوع ازجمله خم و کمبود در این زمینه، ساخت دستگاه ‌های تولید خم و ادوات آن را هم به مجموعه اضافه کردیم. با توجه به استقبال فراوان همکاران و مشتریان، زمینه فعالیت شرکت ذوالقدر به‌طورکلی بر تولید و مونتاژ خم و اشکال متنوع و ساخت و ارائه دستگاه‌‏های خم و لوازم مربوط به آن متمرکز شد.

  • شرکت ذوالقدر چه محصولات و خدماتی ارائه می‏‌دهد؟

محصولات ما شامل ساخت و فروش دستگاه خم یو.پی.وی.سی در اندازه‏‌های متنوع و ساخت قالب‌‏های خم انواع پروفیل، جهت دستگاه خم تولیدی خودمان و انواع دستگاه خم وارداتی می‏‌باشد. شرکت ذوالقدر با دارا بودن کارگاه مجهز، از این توانایی برخوردار است تا کلیه خدمات خم و مونتاژ را به همکاران و مشتریان ارائه دهد.

  • محصولات شما از چه مزایایی برخوردار هستند؟

ازلحاظ قیمت، محصولات تولیدی ما کمتر از نصف انواع وارداتی بوده، ضمن اینکه همگی به‌صورت سفارشی و طبق درخواست مشتریان تولید می‌‏شود. در این زمینه آموزش‏‌های لازم و خدمات پس از فروش و گارانتی نیز ارائه می‏‌شود. همچنین محصولات شرکت ذوالقدر ازلحاظ کیفیت قابل‌رقابت با انواع مشابه اروپایی است.

  • پروفیل ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی (ترک، چینی، آلمانی و...) چه تفاوت‌هایی دارد؟ انتخاب خودتان از بین این‌ها کدام است؟

تولیدات ایرانی در این زمینه متفاوت بوده و ازلحاظ کیفیت به درجات مختلف تقسیم می‏‌گردد. پروفیل‏‌های درجه‌یک ما با بهترین برندهای خارجی قابل‌مقایسه است. ضمن اینکه پروفیل‏‌های باکیفیت کمتر هم به‌مراتب از بعضی از انواع خارجی بهتر است.

ما در تولیدات خودمان از دو برند معتبر داخلی استفاده می‏‌کنیم. ضمن اینکه خدمات خمکاری را برای همه پروفیل‏‌ها اعم از داخلی و خارجی ارائه می‏‌دهیم.

  • چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقا سطح کیفی محصولاتتان دارید؟

همواره از شروع فعالیت خود، موظف به ارتقا و به‏روز شدن بوده ‏ایم و در ارائه بهتر و باکیفیت‏ تر خدمات تلاش می‌‏کنیم.

  • آیا برنامه‌ای برای ارائه محصول جدید به بازار دارید؟

بله، در آینده نزدیک برنامه تولید خم و اشکال متنوع در صنعت آلومینیوم را هم در دستور کار خودمان داریم.

  • برای تولید یک در و پنجره استاندارد چه مواردی باید رعایت شود؟

نخستین مورد آموزش صحیح پرسنل در خصوص مونتاژ و رعایت کلیه نکات فنی توسط خط تولید است. این نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین استفاده از مواد استاندارد و پروفیل گالوانیزه مناسب، همچنین عدم استفاده از کانکشن غیراستاندارد و در مرحله بعد به‏ کارگیری ماشین‏‌آلات مناسب (مثلاً دستگاه جوش حداقل دو سر باشد) در ارتقاء کیفیت محصول نهایی نقش بسیاری دارد.

در پایان نباید از اهمیت نصب پنجره غافل شد. نصب باید با رعایت دستورالعمل و درزگیری و عایق‏‌بندی اصولی انجام گیرد. و نکته بسیار مهم دیگر جدا کردن برچسب پروفیل در آخرین مرحله است.

  • نقش نیروی کار متخصص در تولید یک در و پنجره استاندارد چقدر است؟ شما چه تلاشی برای آموزش نیروی کارتان انجام داده‌اید؟

همان‌طور که اشاره شد، در تولید محصولات باکیفیت نیروی متخصص مهم‏ترین نقش را دارد و باید از طریق آموزش صحیح پرسنل، از دوباره‏ کاری و اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری کرد. تمام کادر شرکت ذوالقدر اعم از مدیران و سایر کارکنان، همواره در حال یادگیری و ارتقای مهارت‏‌های خود می‌‏باشیم.

  • مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌تان برای ادامه کار و فعالیت تولیدی چیست؟ دولت چه نقشی در کاهش و رفع این دغدغه‌ها می‌تواند داشته باشد؟

دغدغه اصلی در این صنعت فقدان یک اتحادیه یا تشکل صنفی معتبر می‏‌باشد که از طریق آن بتوان در جهت کنترل کیفیت و کنترل قیمت در بازار تلاش کرد.

نقشی که دولت می‌‏تواند در جهت کمک به این صنعت ایفا کند، جلوگیری از واردات بی‏رویه اقلام بی ‏کیفیت و ارزان و کمک به تولیدکننده های باکیفیت داخلی است. چراکه این اقلام بی ‏کیفیت درنهایت به بدنام شدن این صنعت و انزجار مصرف‏ کننده از محصولات یو.پی.وی.سی منجر خواهد شد.

  • برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چه میزان در بهبود وضعیت صنعت در و پنجره تأثیرگذار است؟

برگزاری این قبیل نمایشگاه‏‌ها تأثیر بسزایی در بهبود شرایط داشته است، چراکه در این نمایشگاه‌‏ها آخرین فناوری و محصولات جدید به نمایش گذاشته‌شده و سبب آشنایی همکاران دیگر در این زمینه می‏شوند. همچنین نمایشگاه‏‌ها فضای رقابتی سالمی را به وجود می‌‏آورند که در کنار آشنایی با مصرف‏ کننده امکان فروش مستقیم را فراهم می‌‏کنند و به‌طورکلی باعث رونق و پیشرفت صنعت هستند می‏‌باشند.

  • شرایط فعلی بازار و صنعت در و پنجره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مهم‌ترین عوامل مؤثر بر بازار را چه می‌دانید؟

فعلاً به علت رکود در بازار مسکن و سایر صنایع،این صنعت در وضعیت ایده آل نیست.لیکن در صورت رونق بازار و عنایت همکاران در ارائه محصولات بهتر امیدواریم.بازار به شرایط ایده آل بازگردد.

  •  در پایان اگر نکته‏ ای باقی‌مانده است، بفرمایید.                                                                                                    

شرکت ماشین‏ سازی وخمکاری ذوالقدر از ابتدا باهدف تأثیر‏گذاری در ارتقای کیفیت این صنعت پایه‏ گذاری شده است. این شرکت تاکنون توانسته است ‏ واردات دستگاه‌‏های تولیدی به کشور را کاهش داده و با ساخت و تولید اشکال متنوع و هنرمندانه، دید مصرف‏ کننده را به این صنعت تغییر دهد. ازاین‌رو، مایلیم این راه را ادامه داده و در حد توانمان مثمر ثمر باشیم و همواره در خدمت دوستان و همکاران و مصرف‌کنندگان گرامی بوده و خواهیم بود.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 112-بهمن95


ثبت نظر

ارسال