هم‌زمان با چهارمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران؛

سومین همایش انبوه‌سازان استان تهران با حمایت هافمن برگزار شد

پنجره‌ایرانیان: سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران و چهارمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، 7 و 8 بهمن ۱۳۹۵ توسط دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی و با حمایت هافمن در شهر تهران برگزار شد.
  • سه شنبه 19 بهمن 1395

این دو کنفرانس که به‌صورت هم‌زمان در روزهای پنجشنبه 7 و جمعه 8 بهمن‌ماه از ساعت 8 تا 17 در سالن همایش‌های برج میلاد برپا شد، پذیرای جمع زیادی از مسئولان، دانش‌آموختگان، استادان دانشگاه، صنعتگران و فعالان عرصه ساخت‌وساز بود. سخنرانی مسئولان، استادان دانشگاه و محققان، ارائه مقالات علمی، برپایی نمایشگاه و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی ازجمله اتفاقات مهم این دو کنفرانس بود.

غرفه هافمن در نمایشگاه جانبی که در حاشیه این کنفرانس برگزارشده بود میزبان تعدادی از مسئولان، بازدیدکنندگان و حاضران در کنفرانس بود. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور با حضور در این نمایشگاه از غرفه هافمن بازدید کردند.

گزیده‌ای از مقالات ارسال‌شده به دبیرخانه که توسط شورای سیاست‌گذاری کنفرانس انتخاب‌شده بودند توسط نویسندگان و محققینشان در کنفرانس ارائه شد. محورهای موردبحث در کنفرانس شامل دو گرایش اصلی عمران و معماری بود که مقالات متعددی در این موضوعات به دبیرخانه کنفرانس ارسال‌شده بود. گرایش‌های عمران شامل: مهندسی سازه، مهندسی زلزله، مهندسی محیط‌زیست و توسعه پایدار، مهندسی آب، مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی راه و حمل‌ونقل، مدیریت ساخت، مهندسی نقشه‌برداری و سایر زمینه‌های مرتبط: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، فناوری و مواد نوین، آموزش مهندسی عمران، اخلاق مهندسی و …بود. گرایش‌های معماری نیز شامل: معماری، معماری منظر، مدیریت پروژه و ساخت، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری، تکنولوژی معماری، انرژی معماری، مرمت ابنیه سنتی، مطالعات معماری ایران و معماری اسلامی بود.

در ابتدای مراسم روز پنجشنبه که در سالن اصلی تالار همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شد، مجری برنامه از مهندس احمد مجیدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس دعوت کرد تا برای عرض خیرمقدم و گزارش کار کنفرانس به جایگاه بیاید. مهندس مجیدی ضمن خوشامدگویی به حضار اشاره‌ای به دوره‌های قبلی همایش کرد و گفت: اینک باهمت همه عزیزانی که در این سال‌ها ما را یاری کردند چهارمین دوره کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری با شعار «شهر پایدار» برگزار می‌شود.

سخنران بعدی کنفرانس مهندس محتشم، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران بود که قبل از آمدن او کلیپی از نحوه فعالیت و روند کار دبیرخانه کنفرانس برای حضار پخش شد.

دکتر خاکی صدیق، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی سخنران بعدی بود که در این کنفرانس به ایراد سخن پرداخت. در ادامه مهندس مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور به جایگاه آمد و سخنانی در خصوص اهمیت موضوع کنفرانس و مبحث ساخت‌وساز ایراد کرد.

دکتر ذوالفقاری با موضوع «چالش‌های ابزار مدیریت ریسک در کشور در مقابله با خطرات آتش و آتش‌سوزی پس از زلزله» و دکتر عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تأمین مالی با موضوع «تغییر ساختار بخش مسکن در ایران» دیگر سخنرانان روز اول همایش در وقت صبح بودند.

پنل‌های تخصصی نیز هم‌زمان در چند سالن فرعی با حضور محققان، استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث علمی تا پایان وقت بعدازظهر روز اول کنفرانس برگزار ‌شد.

در ادامه برنامه و در روز دوم کنفرانس، مهندس چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها و دکتر حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به سخنرانی پرداختند. پس از اجرای برنامه موسیقی توسط گروه موسیقی سنتی، گزارش رئیس کنفرانس، دکتر کاویانپور در سالن اصلی قرائت شد.

ارائه گواهی مقالات و گواهی حضور در همایش و اهدای جوایز و لوح‌های تقدیر به برگزیدگان پایان‌بخش مراسم در روز جمعه بود.

پنل‌های تخصصی مربوط به ارتقاء و پایه نظام‌مهندسی نیز روز دوم کنفرانس، جمعه 8 بهمن‌ماه، در سالن‌های فرعی تا پایان وقت در جریان بود.

 

 


ثبت نظر

ارسال