گزارش اختصاصی از نخستین نمایشگاه صنعت آلومینیوم اراک:

نیم‌ قرن انتظاربرای برگزاری نمایشگاه آلومینیوم

پنجره ایرانیان؛ آلومینیوم اگرچه از قدیمی‌ترین صنایع ایران است و اولین کارخانه این صنعت در دهه چهل تاسیس شده است اما پس از نیم‌قرن انتظار سرانجام اولین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران، مهرماه گذشته در قطب آلومینیوم کشور یعنی شهر اراک برگزار شد.
  • شنبه 13 آذر 1395 ساعت 9:6

 این نمایشگاه که 13 مهرماه 95 با حضور سفیر جمهوری بلغارستان، در محل دائمی نمایشگاه‌های غرب کشور در اراک افتتاح شد، با حضور 40 شرکت فعال داخلی و خارجی صنعت آلومینیوم و در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع مهیای بازدید علاقه‌مندان بود. علاوه بر شرکت‌های داخلی، سه شرکت فعال آلومینیوم از کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و بلغارستان نیز در این نمایشگاه به مدت چهار روز جدیدترین فرآورده‌های آلومینیوم خود را به معرض نمایش گذاشتند. در کنار این نمایشگاه، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته نیز در دو سالن دیگر از سه سالن مرکز نمایشگاهی اراک به‌صورت هم‌زمان برگزار شد.

 نمایشگاه صنعت آلومینیوم اراک هرچند نخستین دوره برگزاری‌ خود را تجربه می‌کرد اما هم‌زمانی با نمایشگاه صنعت ساختمان، فضای نسبتا شلوغ و پرشوری را در محل دائمی نمایشگاه‌های اراک رقم‌زده بود. در حاشیه این نمایشگاه که از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه به مدت چهار روز در جریان بود، 13 سمینار تخصصی و صنعتی نیز برگزار شد که ازجمله نکات خوب و قابل‌تقدیر نمایشگاه به شمار می‌رفت. نشریه پنجره ایرانیان علاوه بر برپا کردن غرفه و حضور مستمر در اولین دوره نمایشگاه آلومینیوم، با تعدادی از مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفتگوهایی انجام داد که مشروح آن را در ادامه ملاحظه می‌کنید.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در این گفتگوها سه سوال به‌صورت مشترک از تمامی مشارکت‌کنندگان پرسیده شد:

1- مجموعه و زمینه فعالیتتان را معرفی کنید و آیا محصول جدیدی در این نمایشگاه ارائه کردید؟

2- شرایط استقبال از نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

3- نظرتان درباره نحوه برگزاری و خدمات ارائه‌شده در نمایشگاه چیست؟

 حامد ایمانی راد / آلوم رول نوین

1.صنایع آلوم رول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس متشکل از 8 واحد تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال، در حال‌ حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات رنگ پودری و آنادایزینگ و نیز انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم در کشور است.

2.میزان استقبال مردمی نسبت به سایر نمایشگاه‌ها بد نبود و با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این نمایشگاه در اراک بود از نظر غرفه‏‌سازی و محصولات ارائه‌شده نسبتا قابل‌قبول است. ما هم به خاطر کمک به رونق این نمایشگاه که برای اولین بار در اراک برگزار می‌شد حضور پیدا کردیم و امیدواریم در سال‌های آتی استقبال بهتری از نمایشگاه صورت بگیرد.

3. چون اولین تجربه‌ مجری برگزارکننده نمایشگاه بود نباید انتظار زیادی از ایشان داشت، بااین‌حال شرایط کلی بد نبود. چند کار خوب در این نمایشگاه انجام شد که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد، مانند دعوت از سفرای کشورهای خارجی و مسئولان کشوری برای حضور در نمایشگاه و سمینارهای آموزشی خوبی که برگزار شد و یا ثبت‌نام اینترنتی و نصب کارت‌های بارکددار برای بازدیدکنندگان که درمجموع کارهای خوبی بود. زمان نمایشگاه یک مقدار طولانی بود و سایر موارد مانند زمان برگزاری، تبلیغات محیطی و فضای داخلی سالن‌ها هم تا حدودی خوب و قابل‌قبول بود.

زهره فرجی / آذر صنعت نورلو پلاست

1.شرکت آذر صنعت نورلو پلاست سایت تولیدی و بازرگانی نورلو ترکیه در ایران است که برای ارائه خدمات بهتر در زمینه نوارهای پلی‌آمید و پی.وی.سی شکل‌گرفته است. البته امسال به شکل جدی درصدد هستیم تا برای اولین بار در ایران با تکنولوژی روز دنیا و با مشارکت خارجی تمامی محصولات نورلو ترکیه را در داخل تولید کنیم. در حال حاضر برترین تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم در کشور از مشتریان ما هستند.

2. با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است شرایط استقبال در این نمایشگاه خوب بوده و امیدواریم در روزهای باقی‌مانده بهتر هم شود. درمجموع ما از حضور در نمایشگاه اراک راضی هستیم و تا حد زیادی به خواسته‌هایمان دست پیدا کردیم.

3.برگزاری یک نمایشگاه تخصصی در این حد و در یک شهرستان مشکلات زیادی دارد و مسلما بدون تلاش و جدیت مجری امکان برگزاری چنین نمایشگاهی وجود ندارد؛ بر همین اساس باید از شرکت برگزارکننده نمایشگاه تشکر ویژه به عمل آورد. نباید اینجا را با نمایشگاه‌های تهران یا کشورهای خارجی مقایسه کرد و کم‌وکاستی‌هایی هم اگر وجود دارد به مجموعه عوامل زیادی برمی‌گردد که در این زمینه دخالت دارند.

مسعود معصومی / ایرالکو

1.شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) یک شرکت مادر تخصصی در زمینه تولید انواع شمش، بیلت و مواد اولیه مورداستفاده صنایع آلومینیوم کشور است که از سال 1350 فعالیت تولیدی‌ خود را در شهر اراک شروع کرده است. شرکت ایرالکو در برنامه‌های طرح توسعه خود قصد دارد علاوه بر تولید مواد اولیه برای سایر مراکز تولیدی، وارد بخش‌های پایین‌دستی صنعت آلومینیوم نیز شود.

2.با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری نمایشگاه تخصصی آلومینیوم در اراک است به نظر ما در سطح خوبی برگزارشده است. در این نمایشگاه علاوه بر حضور مردم و آشنایی آن‌ها با صنایع آلومینیوم، با شرکت‌های تولیدی ارتباطات خوبی برقرار کردیم و مشتریان جدیدی پیدا کردیم.

3. به‌صورت کلی از مجری نمایشگاه رضایت داریم اما طبیعتا در هر نمایشگاهی بین مجری و مشارکت‌کننده بر روی جزئیات یک سری اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که در این نمایشگاه هم این مسائل وجود داشت. ازجمله این موارد، مسئله جانمایی بود که بدون هماهنگی ما یک جابه‏‌جایی مختصری انجام داده بودند که موردانتقاد جدی ما قرار گرفت. مورد دیگر نحوه و میزان تبلیغات محیطی در سطح شهر و جاهای دیگر بود که متاسفانه طبق انتظار ما و توقع به وجود آمده نبود. زمان بازدید نمایشگاه هم در روز اول کمی طولانی و تا ساعت 10 شب بود که ظاهرا از دیشب به ساعت 9 شب کاهش پیداکرده که معقول‌تر است. درمجموع توجه به صنعت آلومینیوم نسبت به صنعت فولاد در کشور ضعیف است و صنعت آلومینیوم مظلوم واقع‌شده که امیدواریم مسئولان با توجه به پتانسیل این صنعت و میزان ثروت آفرینی که دارد توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

عباس احمدی / ماهد آلومینیوم

1. شرکت ماهد آلومینیوم مدت 10 سال است در زمینه تولید انواع مقاطع آلومینیومی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک فعالیت می‌کند. برای اولین بار سیستم کرتین وال یونیتایز را در این نمایشگاه عرضه کردیم.

2.به‌هرحال وقتی کاری برای اولین بار انجام می‌گیرد نقایصی دارد و شاید صد درصد مطابق خواسته‌های ما نباشد ولی درمجموع از میزان استقبال راضی هستیم. هرچند هم‌زمانی برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه صنعت تهران و همچنین ایام محرم ازجمله مواردی بود که روی میزان حضور برخی شرکت‌ها و بازدیدکنندگان تاثیر منفی داشته است.

3.همان‌طور که عرض کردم چون اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است و مجری نمایشگاه هم برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی را برگزار می‌کند یک سری مشکلاتی در اجرا وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی با کسب تجربه و رفع نقایص موجود، شاهد برگزاری نمایشگاه پربارتری باشیم. تبلیغات محیطی و نظافت فضای داخل نمایشگاه تا حدودی خوب است ولی بهتر بود که زمان برگزاری نمایشگاه را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کردند تا کسانی که از شهرستان‏ می‌آیند بتوانند زمان بیشتری در نمایشگاه حضورداشته باشند. در پایان از تمامی کسانی که در رشد و توسعه صنعت آلومینیوم که قدمت زیادی در کشور دارد تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

محمود تجلی / گروه صنعتی آذین

1.گروه صنعتی آذین که شامل شرکت‌های آذین درب اراک، آذین آلومینیوم پویا و آذین پوشش رنگ پویا است و از سال 1385 در زمینه تولید مقاطع اختصاصی دوجداره نرمال و ترمال بریک و نما در اراک فعالیت دارد. در این نمایشگاه یک سری محصولاتی که در سال‌های گذشته باکیفیت پایین و قیمت بالا از کشورهایی مثل ترکیه وارد می‌شد مانند نماهای کرتین وال، لامل و تیرک‌های خاص نما را باکیفیت بهتر و قیمت مناسب عرضه کردیم.

2. نمایشگاه تخصصی باید با توجه به پتانسیل مناطق کشور در شهرهای مختلف برگزار شود. ما خوشحالیم که نمایشگاه تخصصی آلومینیوم در شهر اراک که مهد صنعت آلومینیوم کشور است برگزارشده و امیدواریم از این به بعد نیز سایر برنامه‌های مربوط به این صنعت برای معرفی اراک و شناخت توانایی‌ها و ظرفیت‌های آن در این شهر انجام بگیرد.

3.با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این نمایشگاه بوده، نحوه اجرا و برنامه‌ریزی مجری نمایشگاه قابل‌تقدیر است. شاید بهتر بود که زمان برگزاری نمایشگاه با ایام ماه محرم مصادف نمی‌شد. در پایان از همه همکاران و فعالان صنعت آلومینیوم در اراک و کل کشور تقاضا داریم تا در جهت رشد و توسعه این صنعت به‌ویژه در زمینه کیفیت محصولات تلاش جدی داشته باشند.

امیرعباس شفیعی / آلومینیوم ماندگار

1.شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار باسابقه‌ای 50 ساله در زمینه آنادایزینگ پروفیل و قطعات آلومینیومی در گرگان فعالیت می‌کند. در این نمایشگاه، رنگ‌ها و پوشش‌های شیمیایی ترکیبی را به‌عنوان محصولات تازه مجموعه ارائه کردیم.

2.به‌صورت کلی راضی‌کننده بود ولی انتظار ما بیشتر بود چون اراک به‌عنوان مرکز آلومینیوم کشور شناخته می‌شود. به نظر من برگزارکنندگان نمایشگاه در امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی یک مقدار ضعیف عمل کرده‌اند چون بسیاری از فعالان صنعت آلومینیوم که در اراک فعال هستند در این نمایشگاه حضور ندارند.

3.رعایت چند نکته می‌توانست به بهبود شرایط برگزاری نمایشگاه کمک کند ازجمله زمان برگزاری نمایشگاه و مصادف شدن آن با نمایشگاه صنعت تهران و ایام ماه محرم که بر نحوه برگزاری نمایشگاه تاثیر منفی گذاشته است. ساعت بازدید و فعالیت نمایشگاه در طول روزبه نظر من زمان خوبی است. هرچند مقایسه این نمایشگاه با نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود منطقی نیست اما درمجموع تلاش مجری نمایشگاه که انگیزه بالایی هم دارد قابل‌تقدیر است. برگزاری این نمایشگاه باید زودتر از این‌ها در اینجا اتفاق می‌افتاد چراکه اراک قطب صنعتی آلومینیوم در کشور است و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

مجید نجفی / زرین فیروز پارس

1. شرکت زرین فیروز پارس در زمینه واردات ورق‌های آلیاژی و مقاطع خاص پروفیل آلومینیوم فعالیت داریم.

2. درست است که اراک مرکز آلومینیوم کشور است و تولیدکنندگان بزرگی در این شهر فعال هستند ولی به‌هرحال یک شهرستان است. به همین دلیل اگر این نمایشگاه در تهران برگزار شود خیلی بهتر است چون عموم مصرف‌کنندگان اصلی در تهران هستند. شاید بهتر باشد که این نمایشگاه علاوه بر اراک در تهران هم برگزار شود.

3.این نمایشگاه هم مانند سایر نمایشگاه‌ها یک سری معایب و محاسنی دارد. به‌عنوان‌مثال وقت نمایشگاه مناسب است ولی برخی امکاناتی که باید در غرفه‌ها به‌صورت رایگان باشد مثل میز و صندلی، در اینجا وجود نداشت یا به شکلی بود که در شان نمایشگاه نبود و ما مجبور شدیم به‌صورت اجاره‌ای از بیرون تهیه کنیم. یک مقدار هم قیمت غرفه‌ها به نسبت شهرستان گران است درصورتی‌که همین فضا را برای نمایشگاه‌های بهاره پوشاک با یک‌پنجم این قیمت اجاره می‌دهند. البته با توجه به اینکه برای اولین بار این نمایشگاه تخصصی برگزار شد خوب بود ولی ای‌کاش تولیدکنندگان بیشتری از شهر اراک در نمایشگاه شرکت می‌کردند.

یوسف حبیبی ـ صنایع آلومینیوم حبیبی

1. صنایع آلومینیوم حبیبی مدت 25 سال است در زمینه ریخته‌گری، تولید پروفیل، لوله و مقاطع اختصاصی آلومینیوم در حاجی‌آباد فعالیت دارد.

2.چند عامل باعث شد که از این نمایشگاه استقبال خوبی به عمل نیاید؛ مورد اول تازه‌کار بودن مجری برگزارکننده نمایشگاه بود. دومین مورد این بود که زمان کمی برای آماده‌سازی نمایشگاه اختصاص داده بودند و کل کارها ظرف دو تا سه ماه جمع‌وجور شد که همین کار به کیفیت نمایشگاه لطمه زیادی وارد کرد. مورد بعدی هم‌زمانی اجرای این نمایشگاه با ماه محرم و نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران است که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها در این نمایشگاه حضور پیدا نکنند. ساعت بازدید از نمایشگاه هم برای یک نمایشگاه تخصصی چندان مناسب نیست و بیشتر برای نمایشگاه‌های عمومی که خانواده‌ها برای خرید می‌آیند مناسب است.

3.تبلیغات که ازجمله مهم‌ترین ارکان برگزاری خوب یک نمایشگاه است در این نمایشگاه ضعیف بود. تهویه سالن نمایشگاه خوب نیست، به دلیل اینکه در مقطعی هستیم که در طول روز شاهد تغییر زیاد دما هستیم و این مسئله در تهویه و دمای سالن لحاظ نشده است. درمجموع همه این موارد و عواملی که به‌عنوان دلایل عدم استقبال از نمایشگاه از آن‌ها یادکردم به دلیل این بود که مجری نمایشگاه تجربه‌ای در برگزاری یک نمایشگاه تخصصی نداشت و برای اولین بار این کار را انجام می‌داد. لذا لازم است در این موارد از تجربه سایر برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها استفاده شود تا شاهد برگزاری نمایشگاه بهتری باشیم. تقویت فرهنگ عمومی شهر برای استقبال بیشتر و بازدید از یک نمایشگاه تخصصی در شهری که به‌عنوان یک کلان‌شهر صنعتی و مرکز آلومینیوم از آن یاد می‌شود، ازجمله کارهایی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

محمدرضایی‌راد / آلومینای ایران (جاجرم)

1. مجموعه آلومینای جاجرم تنها تولیدکننده مواد اولیه تولید آلومینیوم در کشور و خاورمیانه است. بزرگ‌ترین معادن بوکسیت کشور در جاجرم وجود دارند و طرح توسعه ما نیز بیشتر در زمینه افزایش حجم محصولاتمان است که سه نوع پودر است و اصلی‌ترین آن‌ها اکسید آلومینیوم یا آلومینا است.

2. باوجوداینکه اراک پایتخت آلومینیوم کشور است، بازدیدها بیشتر جنبه آشنایی داشتند و خیلی تخصصی نبودند. بیشتر دانشجویان و حتی مردم عادی که به غرفه ما مراجعه می‌کردند، دوست داشتند درباره محصولات ما اطلاعاتی به دست بیاورند یا برای کارهای تحقیقاتی‌شان و تامین مواد اولیه به آن‌ها کمک کنیم که البته هدف اصلی ما از شرکت در این نمایشگاه‌ها هم همین موارد و کمک به شناخت و آشنایی بیشتر مردم با آلومینیوم و محصولات آن است. نمایشگاه اراک درمجموع ازنظر تعداد بازدیدکننده، نمایشگاه خوبی بود.

3.فضای کلی نمایشگاه ازلحاظ خدمات داخلی، امکانات، مسائل اجرایی و نحوه برخورد برگزارکنندگان خوب و راضی‌کننده بود.

سیامک فتحی / آذر آهنگام البرز

1. شرکت آذر آهنگام البرز در زمینه ساخت کوره‌های صنعتی و تجهیزات بازیافت در اشتهارد کرج فعالیت می‌کند. ما تنها شرکتی هستیم که کوره‌های خاص بازیافت، تولید، آلیاژسازی، نگه‌دارنده و عملیاتی حرارتی با توجه به نیاز مشتری طراحی و اجرا می‌کنیم.

2.این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی است و میزان بازدیدکننده ملاک مناسبی برای سنجش موفقیت نمایشگاه نیست. هرچند انتظار داشتیم که تولیدکنندگان شهر اراک را بیشتر در نمایشگاه ببینیم که متاسفانه این‌گونه نیست و بیشتر مشارکت‌کنندگان از جاهای دیگر هستند. زمان بازدید از نمایشگاه یعنی ساعت 15 تا 22 برای بازدید صنعتگران که اکثرا در این زمان خسته از سرکار به خانه برمی‌گردند چندان مناسب نیست و دیگر اینکه هم‌زمان شدن روزهای برگزاری نمایشگاه با ماه محرم و نمایشگاه صنعت تهران هم تا حدودی به کیفیت کار لطمه زده است.

3.چون اولین تجربه این دوستان در برگزاری نمایشگاه تخصصی آلومینیوم در اراک بود، به‌هرحال قابل‌تقدیر است. برخی موارد مثل فضای کلی سالن و تهویه نیز به بحث زیرساخت‌ها مربوط است که تا حدودی از دست مجری نمایشگاه کاری در این زمینه برنمی‌آید و اگر ایرادی وجود دارد نمی‌توان به این دوستان چندان خرده گرفت. ازنظر نوع برخورد و نحوه پیگیری مجری نمایشگاه کاملا راضی‌کننده بود. البته نباید ازنظر دور داشت که یک سری قابلیت‌ها در برگزاری خوب یک نمایشگاه به زیرساخت‌های شهری مثل داشتن هتل‌های مناسب برمی‌گردد که متاسفانه در اراک با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم. امیدواریم اراک به آن چیزی که شایسته‌ آن است دست یابد و این‌گونه نباشد که آلودگی و دود آلومینیوم برای اینجا باشد و سودش برای کسان دیگر.

عباس جعفری / شرکت ماشین‌سازی جعفری

1. شرکت ماشین‌سازی جعفری در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات خطوط تولید مقاطع آلومینیومی در شهر اراک فعالیت می‌کند و دستگاه براش محصول جدیدی است که در این نمایشگاه عرضه کردیم. این دستگاه نوعی برس برقی است که پاک‌سازی سطح آلومینیوم قبل از عملیات رنگ‌کاری را انجام می‌دهد.

2. چون در سایر نمایشگاه‌های شهر اراک هم شرکت کرده‌ام، به نظر من نمایشگاه آلومینیوم اولین نمایشگاه تخصصی موفقی است که در اینجا برگزارشده است. ما در این چند روز از سراسر کشور مشتری داشتیم و برای همکاران شهر اراک هم خیلی خوب بود.

3. چون اولین نمایشگاهی است که این مجری برگزار کرده است از بیست به آن‌ها نمره 16 می‌دهم. ازنظر قیمت خوب بود و خدمات ارائه‌شده هم نسبتا مناسب بود. به نظر من در بحث تبلیغات باید تلاش بیشتری می‌کردند، ما حتی در کانال‌های خودمان و فضای مجازی برای نمایشگاه تبلیغ کردیم.

محمدجواد صفی خانی / نورد آلومینیوم

1.شرکت نورد آلومینیوم در زمینه تولید ورق‌های آلومینیومی با آلیاژهای مختلف فعالیت دارد. این شرکت که از سال 62 کار خود را آغاز کرده است روش تولید خاصی به نام نورد گرم دارد که در ایران و خاورمیانه در میان رقبا منحصربه‌فرد است. ورق‌های تولیدی شرکت نورد در کشور به نام ورق اراک شناخته می‌شود و به‌نوعی برند این صنعت است.

2. البته من امروز اولین روز حضورم در نمایشگاه است و تا این لحظه میزان استقبال و حضور بازدیدکنندگان در غرفه خوب بوده ولی با توجه به صحبت‌های همکاران ظاهرا روزهای گذشته شرایط استقبال چندان مناسب نبوده است. امیدوارم در ادامه شرایط بهتر شود چراکه در شهر اراک صنعت آلومینیوم و فعالان این صنعت حضور پررنگی دارند و انتظار می‌رود استقبال بیشتری از این نمایشگاه داشته باشند.

3. ازنظر مسائل مربوط به مجری نمایشگاه، یکی بحث جانمایی است که به نظر من جانمایی خوبی برای شرکت ما صورت نگرفته و در یک‌گوشه پرت از سالن قرار گرفتیم. مورد دیگر مسئله تهویه و سرمایش سالن است که وضعیت خوبی ندارد به شکلی که برخی از بازدیدکنندگان از شدت گرما نتوانستند در غرفه بمانند و مجبور شدند زودتر اینجا را ترک کنند. زمان نمایشگاه هم یک مقدار طولانی و خسته‌کننده است ولی سایر موارد مثل تبلیغات محیطی در سطح شهر و نظافت سالن و غرفه‌ها تقریبا خوب است.

مهدی نظری ـ کهن درب آریا

1. شرکت کهن درب آریا مدت 8 سال است در زمینه تولید در و پنجره‌های دوجداره آلومینیوم و یو.پی.وی.سی فعالیت دارد. محصولات جدیدی ازنظر طرح و رنگ داشتیم که در این نمایشگاه عرضه کردیم.

2.با توجه به اینکه در نمایشگاه‌های زیادی حضور داشتیم، میزان استقبال از نمایشگاه در اراک چندان رضایت‌بخش نبوده و انتظار بیشتری داشتیم.

3. تبلیغات نمایشگاه در حد و اندازه‌ای که انتظار داشتیم نبود و ضعیف عمل شده است. ازنظر جانمایی هم هرکسی هرگونه که دوست داشته عمل کرده و نظارتی بر نحوه غرفه‌‏سازی وجود نداشته است؛ به شکلی که غرفه‌های کناری ما حد مجاز را رعایت نکرده‌اند که علاوه بر تنگ کردن راهرو، باعث ایجاد یک فضای خالی در میان غرفه‌ها و محل انباشت زباله شده است. نحوه چینش سالن‌ها و کنار هم قرار دادن صنف‌های مختلف نیز چندان رضایت‌بخش نیست. غرفه ما در سالنی قرارگرفته که سایر غرفه‌های کناری ما هیچ ارتباطی با ما ندارند و ما اگر می‌توانستیم در این نمایشگاه اصلا شرکت نمی‌کردیم.

حسین لشنی / پیشگام صنعت پالار

1. شرکت پیشگام صنعت پالاس در زمینه تولید مقاطع ساختمانی، تیغه‌های کرکره و بیلت‌های آلومینیوم فعالیت می‌کند. مقاطعی برای در و پنجره و یک سری از مقاطع اختصاصی که مصرف صنعتی دارند را برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه کردیم.

2. بااینکه اولین دوره برگزاری نمایشگاه آلومینیوم در اراک است، بسیار پربار و پربهره و با استقبال خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

3. اگر نمایشگاه از صبح شروع می‌شد و تا عصر ادامه پیدا می‌کرد بهتر بود تا کسانی که از شهرستان برای بازدید می‌آیند بهره بیشتری ببرند. اراک قطب آلومینیوم کشور است و باید برای معرفی توانمندی‌های اراک در صنعت آلومینیوم تبلیغات بیشتری انجام دهند ولی متاسفانه تبلیغات نمایشگاه در این زمینه چندان مناسب نبود و جا داشت که توجه بیشتری به این مسئله می‌شد. بااین‌حال از تمامی کسانی که در برگزاری خوب و منظم این نمایشگاه تلاش کردند تشکر ویژه دارم.

حمیدرضا افتخاری / اطلس پویا اراک

1. شرکت اطلس پویا اراک در زمینه تولید و بازرگانی پروفیل، توری و یراق‌آلات در و پنجره دوجداره در اراک فعالیت دارد. محصول جدید ما در این نمایشگاه یک سری توری‌های دبل فریم است که از قبل بوده ولی ما ضمن استفاده از یراق‌آلات جدیدتر طراحی‌ آن را نیز به‌روز کردیم.

2. سال‌های گذشته نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شد ولی چون برگزارکننده قوی نبود چندان استقبالی نمی‌شد. نمایشگاه امسال با عنوان اولین نمایشگاه تخصصی آلومینیوم توسط مجری خوبی برگزارشده که توانسته شرکت‌های بزرگی را به نمایشگاه بیاورد. ما درمجموع از برگزاری نمایشگاه و میزان استقبال راضی هستیم. البته به خاطر یک سری موارد ازجمله اولین دوره بودن نمایشگاه، هم‌زمانی با نمایشگاه صنعت تهران و مصادف شدن با ایام ماه محرم استقبال از نمایشگاه امسال آن‌گونه که انتظار می‌رفت نبود که امیدواریم در سال‌های بعد این موارد برطرف شود و همکاران بیشتری در نمایشگاه شرکت کنند.

3. یک سری مواردی که مربوط به مجری است مانند تبلیغات، برگزاری سمینارها، دعوت از سفرا و مسئولان کشوری، خدمات داخل نمایشگاه و متقاعد کردن شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه خوب بود ولی یک سری موارد که مربوط به‌جاهای دیگری مثل شرکت نمایشگاه‌ها است ضعیف بود. در پایان از شما و همه‌کسانی که در زمینه معرفی و شناساندن بخش زحمتکش صنعت و مسائل فرهنگی آن‌ها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 110-آذر 95


ثبت نظر

ارسال