کیفیت بالای تولید؛ رمز اصلی موفقیت

پنجره ایرانیان: شرکت خانوادگی وینکهاوس از زمان تاسیس خود در 1854، تاکنون در مسیر پیشرفت قرار داشته و امروزه به ‏عنوان یکی از پیشگامان فناوری‏ های نوین صنعت در و پنجره جهان شناخته می‏ شود.
  • دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 9:22

بدون تردید شرکت وینکهاوس، جایگاه امروز خویش را مدیون تکیه بر خلاقیت همیشگی خود می ‏داند. می‏ توان گفت این شرکت در طول 161 سال حیات خود، همواره بر سنت ابتکار و نوآوری پایبندی داشته است. این شرکت خانوادگی که در حال حاضر پنجمین نسل از مدیران آن یعنی تیلمان وینکهاوس، در راس آن قرار دارد، در طول یک قرن و نیم فعالیت، ارتقاء کیفیت محصولات خود را، به دلیل پاسداری از شهرت و اعتبار و خانوادگی خود، در سرلوحه کار خویش قرار داده است. در واقع، ابتکار و نوآوری همواره برای وینکهاوس ابزاری بوده است برای تحقق هدف نهایی، یعنی تولید محصولی باکیفیت.
وینکهاوس در ایران نیز ناشناخته نیست. نخستین یراق ‏آلاتی که پنجره ‏های یو.پی.وی.سی ایرانی به خود دیدند، متعلق به خانواده وینکهاوس بود. سیزده سال پیش، یعنی نخستین روزهای رونق گرفتن صنعت یو.پی.وی.سی در ایران، شرکت WBH یراق ‏آلات وینکهاوس را وارد بازار ایران کرد. این شرکت امروزه با مدیریت حمیدرضا سیدی‏فر، نماینده رسمی فروش و خدمات برند وینکهاوس بوده و محصولات این شرکت را در بازار ایران عرضه می‏ کند. چندی پیش شرکت ‏WBH فرصتی را مهیا کرد تا خبرنگاران نشریه پنجره ایرانیان با دو تن از مدیران ارشد شرکت وینکهاوس، توبیاس کتلر (Tobias Ketteler)، مدیر فروش منطقه ‏ای و بندیکت شیندلهاور (Benedikt Schindelhauer) مدیر صادرات منطقه ‏ای وینکهاوس، گفتگویی داشته باشند. در ادامه متن این گفتگو را می‏ خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت وینکهاوس (Winkhaus) فعالیت خود را از چه زمانی و با چه هدفی در صنعت آغاز کرد؟
شرکت Aug. Winkhaus GmbH & Co. KG به‏ عنوان یک تولیدکننده صنعتی، که به ‏صورت خانوادگی و توسط صاحبانش مدیریت می‏ شود، در حال حاضر محصولات و خدمات مربوط به در و پنجره را در کل جهان ارائه می‏‌کند. وینکهاوس در سه زمینه: فناوری پنجره، سیستم قفل درهای امنیتی و سیستم هوشمند کنترل دسترسی، فعال می‏ باشد. این موارد شامل فناوری یراق‏آلات و سیستم‏ های نظارت در تراس و پنجره، سیستم قفل مکانیکی و الکترونیکی، کنترل دسترسی و سیستم ثبت زمان، و همچنین سیستم قفل چند نقطه برای درهای فرعی است.
طی‌ ۱۶1 سال اخیر، این شرکت مشتریانش را با محصولات نوآورانه و خدمات شایسته تحت تاثیر قرار داده است. تولیدکنندگان در و پنجره، فروشندگان، معماران، سازندگان و کاربران در سراسر جهان برای شرکت وینکهاوس به دلیل ارائه خدمات فراوان و با کیفیت بالا، و همچنین مجموعه متنوعی از سیستم‏های کاربردی هوشمند، ارزش فراوانی قائل هستند.
این شرکت خانوادگی که هم ‏اکنون در دوره مدیریت پنجمین نسل خود می‏ باشد، با دفاتر مرکزی خود درشهرهای تلگته (Telgte) و مونستر (Munster) به ‏دلیل قدرت نوآوری‏ های خود مشهور می ‏باشد. در حال حاضر ۲۰۰۰ نیرو در دفاتر و کارخانه‏ های این شرکت در پنج منطقه در آلمان و همچنین زیرمجموعه‏ های بین‏ المللی خود در هشت کشور فعال هستند. وینکهاوس و شرکای آن در سراسر جهان حضور دارند.

چه عاملی باعث منحصر به فرد بودن واحد تحقیق و توسعه وینکهاوس شده است؟
وینکهاوس با موسسات تحقیقاتی معتبر و دانشگاه‏ های مشهور ارتباط و همکاری دارد. این شرکت در حال حاضر دارای 700 اختراع ثبت شده با حقوق علامت تجاری است. وینکهاوس سالیانه، بیش از 200,000 ساعت را به پژوهش و توسعه محصولات جدید اختصاص می ‏دهد.

به عنوان اولین تامین‏ کننده یراق ‏آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی در بازار ایران، حضورتان را در این سال‏ ها چگونه ارزیابی می‏ کنید؟
ایران در حال حاضر بازاری در حال توسعه است و ما می‏ توانیم روحیه پیشگام بودنشان را احساس کنیم. وینکهاوس برای سال‏ های بسیاری در ایران توسط یک شریک باتجربه در قالب شرکت WBH بازنمایی شده است. بعضی از نیروهای شرکت WBH در کارخانه وینکهاوس در آلمان آموزش دیده ‏اند، از جمله زمانی که وینکهاوس یراق ‏آلات دو حالته را به بازار ایران، در یک حرکت پیشگامانه در چندین سال پیش ارائه کرد. هدف ما بهبود بازار ایران با افزایش کالاهای جدید و باکیفیت است. تازه ‏ترین سیستم دوحالته وینکهاوس که اکتیوپایلت (activPilot) است در حال حاضر در ایران موجود می ‏باشد.

توضیحی در مورد سیستم جدید اکتیوپایلت و مزیت ‏های این سیستم ارائه فرمائید؟
سیستم دو حالته اکتیوپایلت استاندارد جدیدی را در سطح بین‏ المللی تعریف می ‏کند. برای موارد و سفارش ‏های خاص قابلیت انعطاف و انطباق ‏پذیری بالایی را با استفاده از قطعات کمتر دارا می‏ باشد. علاوه بر این، عملکرد هوشمندانه سیستم اکتیوپایلت با امتیازات فراوان خود، به تولیدکنندگان در و پنجره اختیارات و امکانات بیشتری می‏ دهد.
این سیستم قطعاتی یراق‏ آلات، به دلیل نصب آسان، پردازش سریع، قدرت سازگاری بالا با انواع سطوح اتوماسیون، در میان دیگر سیستم‏ ها دارای جایگاه خاصی است.
باتوجه به تعداد قطعاتی که قابل مدیریت و کنترل است، اکتیوپایلت طیف گسترده‏ای از سیستم ‏های بازشوی متنوع را برای تولیدکنندگان ایجاد می‏ کند.
کمتر بودن تعداد قطعات این سیستم سبب کاهش هزینه‏ های انبارداری و افزایش سرعت تولید شده و تولیدکنندگان مزایای قابل توجهی را از نظر انبارداری، سرمایه‏ گذاری در کالای انبار و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصول خواهند داشت.
عملکرد نرم و روان و آسان قفل‏ های جدید باعث افزایش سطح رضایتمندی مصرف کننده نهایی شده و از این‏ رو آنها نیز از منافع و مزیت ‏های این سیستم بهره‏ مند می‏ گردند.
اکتیوپایلت توانسته است به سطح کیفی بالایی از استانداردها از نظر طراحی، ارگونومی، کاربردی و زیبایی دست یابد. با این طیف کاربردی وسیع و جذاب، اکتیوپایلت به هر نوع درخواست مشتریان امکانات طراحی گسترده‏ ای می‏ دهد.
یکی از قابلیت‏ های کلیدی در اکتیوپایلت سیستم نوآورانه قفل هشت ضلعی قابل رگلاژ (Octagonal Locking Bolt) می‏ باشد. این قطعه امکان اجرای چندین سطح استاندارد امنیتی را روی یک بازشو به تولیدکننده می‏ دهد. مطابق با استانداردهای: DIN V EN V 1627-1630 تا سطح مقاومت 2.
قابلیت جایگزینی آسان سیستم اوتوپایلت (autopilot) با سیستم جدید اکتیوپایلوت در یک روند به سازی، به‏ دلیل طراحی مهندسی هم‏شکل قالب‏ های سوراخ‏ کاری، یکی دیگر از مزیت ‏های این سیستم جدید می‏ باشد.

به‏ عنوان یک شرکت موفق و معتبر چه پیشنهادی برای تولیدکنندگان ایرانی دارید؟
ما بر این باور هستیم که کیفیت بالای تولید یکی از رموز اصلی موفقیت است. و تمرکز بر این اصل تنها راه و تضمین ‏کننده موفقیت در بازار کسب و کار می باشد. همکاری با شریک تجاری قابل اعتماد و پایبند به اصول پایه، که همان ارائه کیفیت و رعایت زمانبندی تعهدات است، نقش مهمی را در رسیدن به موفقیت ایفا می‏ کند. همچنین هماهنگی طیف تولید محصولات با نیاز روز بازار نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. امروز موضوع بهره ‏وری انرژی و مباحث امنیتی محصولات در راس توجه بازار قرار دارد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 95 ــ شهریور 94


ثبت نظر

ارسال