مدیرعامل پنام پنجره:

تسهیلات ویژه به مشتریان ارائه می‌دهیم

 پنجره‌ایرانیان؛ «سینا زرنیخی» مدیرعامل شرکت پنام پنجره سال گذشته از 21 سالگی  مجموعه کرفت‌مولر خبر داد. شرکتی که بنا به گفته او، عرضه‌کننده ماشین‌آلات تولید، مونتاژ و اتوماسیون پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم و ماشین‌آلات خم و لمینت در کشور است که طرح‌هایی مانند طرح تعویض دستگاه‌های فرسوده با دستگاه‌های نو و به‌روز، با نام «تازه‌نفس» را اجرا کرده است. در زمان اجرای این طرح پنجره‌ایرانیان نوشته بود: در طرح فوق که به گفته «زرنیخی» با هدف نوسازی صنعتی و افزایش بهره‌وری در ماشین‌آلات صنعتی کشور در سال 1400 اجرا شد، قصد مجموعه کرفت مولر این بود تا بتواند با جایگزین کردن ماشین‌آلات نو، به‌جای ماشین‌های کهنه در خط تولید، هم در مصرف انرژی و هم در افزایش بهره‌وری تولید، کاهش خستگی نیرو انسانی و پیشگیری از حوادث احتمالی و ... گامی موثر در مسیر افزایش بهره‌وری در کلان تولید، بردارد. حالا «زرنیخی» در روزهای برگزاری نمایشگاه در وپنجره، اعلام کرده است که این مجموعه طرح تسهیلاتی از 30 تا 400 میلیون برای مشتریان خود در نظر گرفته است تا خرید آنها سهل‌تر شود. با مدیرعامل پنام پنجره، گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
  • یکشنبه 10 تیر 1403 ساعت 16:50

 

اگر موافق باشید برای ورود به بحث درباره طرحی که به نمایشگاه آوردهاید، اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهید...

بهانه حضور ما در این نمایشگاه، تولیدات لاستیک است که در ساخت پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. اما طرحی مالی هم با خودمان به نمایشگاه آورده‌ایم. ما توانستیم با یکی دو تا از بانک‌ها، شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم وام یک ساله یا دو ساله به کارگاه‌های تولیدی که جواز معتبر کار داشته باشند، بدهیم. این وام بین 30 تا 400 میلیون تومان است که بازپرداخت آن می‌تواند یک یا دو ساله باشد. مشتریان ما می‌توانند این وام را برای خرید لاستیک یا خرید ماشین‌آلات استفاده کنند.

یعنی در این طرح نقش شما این است که تولیدکنندگان را به بانک معرفی میکنید و بانک به آنها وام میدهد؟

خیر! ما کل مسیر را برای متقاضیان انجام می‌دهیم یعنی آنها به ما مراجعه می‌کنند و درخواست خود را مبنی بر اینکه مبلغی برای خرید پروفیل، لاستیک یا ماشین‌آلات نیاز دارند، ارائه می‌دهند. پس از آن، آن‌ها اطلاعاتشان را برای ما ارسال می‌کنند و ما آن‌ها را اعتبارسنجی می‌کنیم و بسته به اعتباری که آن فرد داشته باشد، بین 30 تا 400 میلیون تومان برای آن‌ها وام اخذ می‌کنیم.

این روش چه کمکی به مشتری میکند؟

ما در فروش‌های اعتباری، همیشه چک مشتریان را قبول داریم. مشتری برای خرید خود می‌تواند به ما مراجعه کند بخشی از  خرید خود را  نقد پرداخت کند، بخش دیگری را به صورت چک و بخشی را هم با استفاده از این تسهیلات که توضیحش را خدمت‌تان عرض کردم. این شیوه می‌تواند برای مشتریان امکان خرید بیشتری را فراهم کند. که تقریبا شبیه همان خرید قسطی است. ما سعی کرده‌ایم با این شیوه، شرایط خرید و میزان خرید را گسترده‌تر کنیم.

کالایی که توسط مجموعه شما ارائه میشود شامل چه چیزهایی است؟

لاستیک‌هایی که در آغاز توضیح دادم، جزو کالاهای ارائه شده توسط مجموعه ما است. ما فروش ماشین‌آلات نیز داریم. با توجه به اینکه در صنعت آلومینیوم آنچه که اهمیت دارد، فروش هنر تولیدکننده است یعنی اگر تولید محصولات آلومینیومی را هنر بدانیم، تولید کننده چنین محصولاتی، در اصل دارد هنرش را می‌فروشد. ما بر همین اساس در پی تاسیس کارگاه‌های کوچک پرقدرت هستیم. قرار نیست این کارگاه‌ها مثلا با ماشین‎‌آلاتی که 10 میلیارد تومان هزینه دارد کار را آغاز کنند. ما در پی این هستیم که بشود کارگاه‌هایی را تجهیز کرد که با هر مقیاسی توان تولید سطح مقطع مختلف آلومینیوم را داشته باشند. کارگاهایی که عمر مفید بالایی داشته باشد و محدودیت‌های کارکردن با آلومینیوم را حذف کنند. ما به این مجموعه‌ها ماشین جوش خاص یا پانچ خاص، یا متر دیجیتال را پیشنهاد می‌دهیم تا این کارگاه‌ها با حداقل هزینه تجهیز ‌شوند تا بتوانند تولید خود را آغاز کنند. در مجموعه کرفت مولر، پروفیل آلومینیوم برای استفاده در بخش پنجره و نما هم داریم.

به عنوان یک مخاطب که از دور شما را میبیند این سوال برای من پیش میآید که وقتی تعدد کار را در یک مجموعه دارید، آیا این تعدد باعث کاهش کیفیت در یکی از این زمینهها نمیشود؟

ما در بخش ماشین آلات که وارد کننده هستیم و عملا کار تولیدی انجام نمی‌دهیم یعنی در آن بخش کار بازرگانی انجام می‌دهیم. محصول وارد می‌شود، فروش می‌رود و ما خدمات پس از فروش ارائه خواهیم کرد. در زمینه لاستیک، ما مشتری‌های خاص خودمان را داریم و وقتی یک بار محصولی را به مشتری ارائه می‌کنیم به این دلیل که محصول دارای کیفیت ویژه‌ای است، بازار مسیر خودش را خواهد رفت. در بحث پروفیل نیز به این دلیل که ما سال‌های زیادی است که در این حوزه کار می‌کنیم، شناختی مناسبی از ما وجود دارد بنابراین این سه حوزه عملا تداخل عملکردی با هم ندارند که قرار باشد بر روی هم تاثیر منفی بگذارند.

کار جدیدی انجام دادهاید که قرار باشد اطلاع رسانی کنید؟

در بازار پروفیل مقاطع تولید شده، مقاطع قدیمی است. ما چندی است بر تولید مقاطع نوین تمرکز کرده‌ایم و در حال ایرانیزه کردن  این مقاطع به روز و نوین هستیم. در این زمینه ما مشتریان خاصی داریم و اساسا دنبال تولید با تیراژ بالا نیستیم. به همین دلیل امکانات تولید با تیراژ بالا را هم در مجموعه فراهم نکرده‌ایم و با مشتریان محدود در ارتباطیم.

چرا؟

در روند کار به این نتیجه رسیده‌ایم که هر چقدر با تعداد آدم‌های کمتر کار کنیم راحت‌تر هستیم به این دلیل که هم می‌توانیم در زمان کوتاه‌تر محصول آلومینیومی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم هم به لحاظ فنی می‌توانیم پشتیبانی فنی از آنها کنیم. شاید رفتار ما در این زمینه، ویژه باشد به این صورت که حتی محصولی که با تیراژ کم است، به قیمت کلی می‌فروشیم. این محصولات هم، محصول لاکچری است که می‌شود ساعت‌ها درباره آن حرف زد اما این شیوه فروش را درباره آن در نظر گرفته‌ایم.

مشابه کاری که شما انجام میدهید، احتمالا توسط افراد دیگری هم انجام میشود. یعنی مشابه ماشینآلاتی که شما وارد میکنید، دیگران هم وارد میکنند. مشابه لاستیکی که در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهید یا پروفیلها، دیگران هم همین کار را انجام میدهند. شما چه ویژگیهایی دارید که یک مشتری به واسطه آن ویژگیها به شما مراجعه کند؟

ویژگی‌های مجموعه ما این است که ما قدمت داریم. نمی‌گوییم خیلی قدیمی هستیم اما در این صنعت دو تا پیراهن پاره کرده‌ایم. مشتری در این بازار نمی‌تواند با نام‌های جدید کار و به او اعتماد کند. او با مجموعه‌ای ارتباط خواهد داشت که پیش از این امتحان خودش را پس داده است. ما دنبال این هستیم که بخش‌های مختلف کارمان با هم همپوشانی داشته باشد طوری که به درد مشتری هم بخورد. وقتی مشتری از ما ماشین‌آلات می‌خرد، یا پروفیل می‌خرد برای اتقای کیفیت محصولاتش به او پیشنهاد می‌دهیم لاستیک را هم ای‌پی‌دی‌ام بخرد. این ترکیب تا جایی که قابل کنترل باشد، سعی می‌کنیم پیشنهاداتی بدهیم که منافع مشتری‌مان را در این قالب تامین کنیم و بتوانیم به او هدف بدهیم.  به او می‌گوییم اگر از ما دستگاه می‌خرید، میزان مشخصی تخفیف برای خرید لاستیک پیش ما دارید. یا میزانی از تخفیف، در خرید پروفیل پیش ما دارید. این‌ها به هم کمک می‌کند کار جمع‌بندی شده‌ای در حوزه تخصص‌مان ارائه بدهیم.

این شیوه برای مشتری مفید است؟

 به احتمال زیاد چون من خودم را جای مشتری قرار می‌دهم این‌طور می‌اندیشم که اگر جای مشتری باشم، انتخابم این است با چنین مجموعه‌ای در ارتباط باشم  که سری محصولات را داشته باشد تا بتوانم حداکثر نیازم را از او تهیه کنم نه اینکه برای هر هر مورد با یک نفر درگیر باشم.

در این دوره از نمایشگاه چه محصول جدید ارائه کردهاید؟

ما در این نمایشگاه با لاستیک آمده‌ایم و بر آن متمرکز هستیم. چیزی که به صورت تخصصی انحصاری روی آن کار می‌کنیم، تولید مقاطعی است که در اصطلاح تخصصی آلومینیوم کارها، یاکا است. محصولی که برای کرتون‌وال استفاده می‌شود. این مقاطع تا کنون وارد می‌شده و تولید کمی دارد. ما این‌ها را ارائه کرده‌ایم و استقبال خوبی داشته‌ایم.

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال