در گفت‌‍وگو با مدیرعامل وین‌کلاس مطرح شد؛

پروفیل‌های ما هر کدام  شخصیت مسـتقل دارند

پنجره‌ایرانیان؛ بازار پروفیل در زمان حاضر باید به سمت نوآوری برود. آن طور که تحلیل‌ها از اوضاع و احوال این بازار خبرمی‌دهد بسیار بعید است مجموعه‌های تولیدی بتوانند با شیوه‌ای قدیمی ادامه حیات بدهند. «غلامرضا زمانی» مدیرعامل عایق‌پلاست که بیشتر با پروفیل‌های برند تجاری «وین کلاس» شناخته می‌شود، بر چنین موضوعاتی تاکید داشت. او می‌گفت بخشی به عنوان تحقیقات در زمینه پلیمر در عایق پلاست ایجاد کرده که تعدادی از استادان دانشگاه در آن مشغول تحقیق هستند.
  • چهارشنبه 17 مرداد 1403 ساعت 2:42

 

 

زمانی بر این موضوع تاکید دارد که در مجموعه عایق پلاست از فناوریهای جدید استفاده میشود و به زودی از یک تکنولوژی به نام نانوشیلد در تمام محصولات این بنگاه تولیدی، استفاده خواهد شد.

در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی در و پنجره تهران، بیشتر تولیدکنندگان این حوزه دور هم جمع بودند و این فرصت به وجود آمد تا با آنها به بحث و تبادل نظر بپردازیم. در این روزها فرصتی دست داد تا با مدیرعامل عایق پلاست نیز به گفتوگو بنشینیم. مشروح این گفتوگو در ادامه آمده است:

 

 

اگر موافق باشید برای آشنایی مخاطبان جدید نشریه پنجره ایرانیان، نگاهی به فعالیتهای مجموعه شما بیندازیم و بحث را از همین نقطه آغاز کنیم؟

موافقم! ما در مجموعه عایق پلاست سال 1403 عملا وارد پانزدهمین سال تولید پروفیل یوپیویسی شدهایم. از همان ابتدای تولید، کار را با برند وین کلاس آغاز کردیم و به طور مستمر در طول این سالها وینکلاس حضور داشته است اما به تازگی و در سال گذشته، در روند تولید، تغییرات کلی ایجاد کردهایم طوری که برای یک دستسازی تمام محصولات این شرکت در سیستم لولایی، تمام محصولات  پنج کانال شدهاند. علاوه بر آن متناسب با نیاز بازار، تمام گالوانیزههای مصرفی در پروفیلها، از گالوانیزه 25 در 25 استفاده میشود. ما اکنون در سیستم لولاییتیپ قالب داریم که هر کدام از آنها دارای وزن مختص به خود هستند.

در مجموعه عایق پلاست با همان وینکلاس تولید را ادامه دادید؟

خیر! ما محصولات خودمان را با برندهای مختلفی تولید میکنیم. تمام برندهای ما چه از نظر جرم و وزن؛ و چه از نظر کیفیت تفاوتها و ویژگیهای منحصر به خود را دارند. غیر از این موضوع آنچه ما در بازار عرضه کردهایم، سیستم کشویی خاص است؛ محصولی که در بازار ایران نبود و به این دلیل که بازار پنجرههای کوچک به ویژه در آشپرخانهها و اتاقهای کوچک را  طلب میکرد، آنها را تولید و روانه بازار کردیم چون در ایران آنچه وجود داشت سیستم کشویی سایز بزرگ بود در اندازههای سری 11 و 12 یا 90  بود که البته ما خودمان هم، سری 90 کشویی را داریم و هم سری 70 رااینها در قالبهای قدیمی ما وجود داشت اما امسال ما سری 73 کشویی که به صورت تک ریل با میانی کتیبه، افقی و عمودی استفاده میشود، تولید کردهایم و در این زمینه 11 قالب داریم و سبد کالاییمان کامل است. این محصول، محصول فوقالعاده مناسبی است و به جرات میگویم نظیر آن در کشور وجود ندارد. این محصولات آببندی فوقالعاده خوبی دارند و شیشه 20 میلیمتر دو جداره در آنها استفاده میشود. علاوه بر آن این ویژگی را دارند که برخی از المانهای آن، با سیستمهای گذشته قابل ترکیب است.

در عایق پلاست اقدامات دیگری هم انجام دادهاید؟

بله ما در سیستم کشویی قدیمی، اصلاحات زیادی انجام دادهایم. در سیستم لولایی نیز یک محصول جدید ارائه دادهایم که با نام سیستم نانوشیلد  معروف است. با قاطعیت عرض میکنم چنین سیستمی در ایران وجود ندارد. علاوه بر همه این موارد ما کار مهمی انجام دادهایم به طور ویژه در مجموعه ما، تیم تحقیق و توسعه شکل گرفته است و در واحد تحقیق و توسعه، از توان علمی پلیمری استان اصفهان استفاده میکنیم. به این صورت که دو نفر از استادان دانشگاه که در واحد پلیمر شهرک تحقیقات و فناوری دانشگاه اصفهان، فعالیت دارند به صورت نیمه وقت و در واحد پلیمر ما مستقرند و با ما همکاری میکنند.

ما معتقدیم باید نگاه حرفهایتر به صنعت یوپیویسی داشته باشیم. به همین دلیل این صنعت را زیر مجموعهای از صنعت ساختمان نمیدانیم چون این صنعت ریشه پلیمری دارد. فرآیند تولید پروفیل یوپیویسی، فرآیند پلیمری است و این صنعت در اصل به عنوان صنعت پاییندستی پتروشیمی باید شناخته شود. به همین دلیل فرآیندهایی که در آن اتفاق میافتد نیاز به تحقیقات و به روزرسانی دارد چون صنعت پلیمر، دائم در حال به روز رسانی است و ما نیز برای اینکه در این فرآیندها، پیشرو باشیم، مجبوریم تیمی به روز و قوی در کنار خودمان داشته باشیم. به همین از بخش تحقیقات به روز، فناوریهای جدید و مواد اولیه به روز استفاده کنیم. در همین راستا در تولید با تکنولوژی نانوشیلد از مواد اولیه نوین و جدید که پایه آمریکایی و اروپایی دارند استفاده میکنیم.

این فناوری چه خاصیتی دارد؟

در این تکنولوژی، همه چیز ارتقا پیدا کرده است. تقریبا تمام خواص مکانیکی که از یوپیویسی انتظار داریم، تقویت شده است. به عنوان مثال جوشپذیری، در این تکنولوژی ضریب 4 و 5 دارد و در پارامتر تغییر رنگ، محصول، مقاومتی 4 و 5 برابری دارد. در بازار امروز، بحث اقتصادی بسیار اهمیت دارد و در این تکنولوژی مواد اولیه به دلیل قیمت بالا، نمیتوان از آن در کل محصول استفاده کرد. ماهیت این تکنولوژی طوری است که نمیشود با آن پروفایل تولید کرد به همین دلیل به عنوان لایهای در حین اکسترود، روی محصول، تزریق میشود اما فرایند تولید کاملا یکپارچه است. این تکنولوژی در تمام مقاطع ما در حال پیادهسازی است. قالبها به روز میشوند و تا انتهای سال جاری، تمام محصولات ما، با تکنولوژی نانوشیلد تولید خواهند شد.

آن طور که در غرفه شما در حال مشاهده هستیم سه برند و نام تجاری حضور دارد. چرا با نامهای مختلف وینکلاس ویندر و ویناستار، سوال این است با چه الزام به این ترکیب رسیدید و چرا به همان نام وینکلاس در سطوح مختلف تولید نکردید؟

به نکته خوبی اشاره کردید. در برخی از شرکتها فرآیند تولید یوپیویسی، فرایند ثابتی است و مسیری مشخص دارد و اگر در کلاسهای مختلف تولید میکنند، حتی با قالبهای ظاهری متفاوت، چه در سریهایی مثل شصت یا در سیستمهای لولایی و ...محصول فقط از نظر تعداد کانال، یا سیستم تفاوت دارند و اگر ردهبندی  هم وجود دارد صرفا به دلیل کم یا زیاد شدن از یک مقدا مواد اولیه یا مواد افزودنی آن است اما عملا محصول متفاوت به بازار ارائه نمیشود. اما در مجموعه ما اینچنین نیست. ما الان وینکلاس را تولید میکنیم که دارای سیستم، وزن، مقدار مواد اولیه، کیفیت مختص خود است. درباره ویندر نیز چنین است. سیستمما اینطور است که هر محصول و برند، مقاطع مخصوص خود را دارد. مثل این میماند که سه برند ما در سه کارخانه پروفیل مختلف در حال تولید است. هر کدام از محصولات ما غیر از آنکه استاندارد هستند، شخصیت مستقل خود را دارند. ما اکنون 18 خط اکستروژن داریم. توان تولید ما بسیار بالا است. اما با این حال این توان فقط 30 درصد از ظرفیت تولید ما را به خود اختصاص داده است. مابقی ظرفیت ما به تولید گرانول، مواد اولیه و ... اختصاص دارد

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال