انتظارات از دولت دوازدهم؛

کارگران می‌خواهند دود کارخانه‌ها را بینند

پنجره‌ایرانیان: برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه‌ها باید یک کمیته بررسی وضعیت ایجاد شود و تشکل‌های کارگری این آمادگی را دارند که به وزارت کار در شناسایی کارخانه‌های مشکل‌دار کمک کنند.
  • یکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت 23:38

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر همراهی و عزم جدی برای مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها وجود داشته باشد، تشکل‌های کارگری آمادگی همکاری با دولت و وزارت کار را دارند تا کارخانه‌های راکد و دارای مشکل را تا قبل از ورشکستگی و تعطیلی شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری می‌خواهد دود کارخانه‌ها را ببیند نه قفل و زنجیر آن‌ها را افزود: کارگران نباید زیر فشار دستورالعمل‌ها، اوضاع و شرایط اقتصادی و سوء مدیریت‌ها از بین بروند و انتظار ما این است که از نظرات تشکل‌های کارگری برای بررسی وضعیت کارخانه‌ها استفاده شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درعین‌حال با اشاره به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار از دولت خواست تا قراردادهای موقت در کارهای دائم را ساماندهی کند و به نتیجه برساند.

او افزود: دولت وظیفه دارد مشاغل غیر دائم را شناسایی و لیست آن‌ها را ارائه دهد. اگر آیین‌نامه این ماده قانونی تدوین شود و کارهای دائم و غیردائم از هم تفکیک شوند در آن صورت کارگران دیگر نگران قراردادهای سه‌ماهه و شش‌ماهه نخواهند بود.

به گفته این مقام مسئول کارگری، امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران به شمار می‌رود و در این مسیر ثبات شغلی لازمه کیفیت تولید، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی است.


ثبت نظر

ارسال