علی ربیعی:

اثرات برنامه‌های اشتغالزا در سال 97 خود را نشان می‌دهد

پنجره ایرانیان؛ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه نمایان شدن آثار اشتغال ایجاد شده زمان‌بر است، گفت: دولت به دنبال اشتغال پایدار است تا بتواند اثرات مثبتی از این امر را ایجاد کند.
  • یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 11:27

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در شورای تخصصی اشتغال در استانداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران توانمندی اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد و برای دولت در برنامه ریزی توسعه کشور مهم است، عنوان کرد: مازندران ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهمی دارد که در سطح کشور نمود خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه ماهیت کاربری روستا در مازندران در حال تغییر و از اشتغال مولد به اشتغال مستقلات رسیده است، عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری و روستایی می توانیم سهم استان را در سرمایه گذاری خارجی افزایش دهیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه شهرها و بخش های استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالعه و بررسی شده و تمامی نقاطی که می توان اشتغال پایدار در آن مناطق ایجاد کرد شناسایی شده اند، عنوان کرد: این طرح مطالعاتی از سال ۹۳ در وزارت خانه شروع شد و امسال تا حدود زیادی به پایان رسیده و در نظر داریم از اطلاعات به دست آمده بهره برداری مناسب داشته باشیم.

وزیر کار با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال مجوز و تسهیلات پرداخت می‌شود اما شیوه‌های تولید سنتی باید اصلاح شود، عنوان کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی در کشور آغاز شده و در این روش به استان‌ها ابلاغ شده تا برنامه‌ریزی‌ها از محدوده زمانی خارج و درون نگری مدیریت اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم سهم مشارکت بخش خصوصی را در پروژه‌های دولتی افزایش دهیم، بیان کرد: دولت دوازدهم به امروز فکر نمی کند و به فکر دولت‌های بعدی است تا برنامه ها و تصمیم های گرفته شده ادامه یابد.

ربیعی با اشاره به اینکه آثار اشتغال ایجاد شده در سال ۱۳۹۷ خودنمایی خواهد کرد، گفت: هشت سال زمان خواهد برد تا اثر رشد اقتصادی در کشور نشان داده شود. رشدی که از سال ۱۳۷۶ شروع شده بود در سال ۱۳۸۴ اثرش را نشان داد اما در سال ۱۳۸۷ کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه ملموس شدن رشد پایدار و رونق اقتصادی زمانبر است، گفت: متوسط قیمت تمام شده تولید شغل به صورت میانگین ۷۰۰ میلیون تومان است که این مقدار در صنایع کوچک به ۳۰۰ میلیون تومان می رسد.   امروز یک درصد رشد اقتصادی کمتر از صدهزار شغل ایجاد می کند، از این رو باید روش های سازمانی را در ایجاد اشتغال تغییر داد که در این راه مسیر جدیدی را برای ایجاد اشتغال در نظر داریم که یکی از این روش ها اشتغال پایدار است.

وی تصریح کرد: در اشتغال پایدار در نظر ایجاد اشتغال ۶۰۰ هزار شغل پیش بینی شده است و نیز  تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح کاروزی اختصاص داده شد.

 


ثبت نظر

ارسال