وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کلنگ‌زنی پروژۀ محله سیروس:

نمی‌خواهیم زندگی مردم را به بیابان‌ها منتقل کنیم

پنجره ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید 66 هزار هکتار بافت فرسوده نوسازی شود، گفت:‌ در جریان این اقدام کیفیت زندگی یک میلیون و 200 هزار خانوار افزایش پیدا می‌کنند.
  • دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 9:53

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت صد واحد مسکونی در محله سیروس گفت:‌ این پروژه آغاز جریان تغییر نگرش به ساخت و ساز مسکن در شهر است و در منطقه سیروس که قلب تهران محسوب می‌شود با اجرای این پروژه‌ها به هویت ملی خود باز می‌گردیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم زندگی مردم را به بیابان‌ها منتقل کنیم، گفت: در این پروژه کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا می‌کند از این رو برای اجرای این پروژه تراکم 120 درصدی در نظر گرفته‌ایم و قرار نیست که در ارتفاعات ساخت و ساز شود.

آخوندی با بیان اینکه پروژه ساخت صد واحد مسکونی در محله سیروس در مدت زمان دو سال به اجرا می‌رسد گفت:‌ پس از نوسازی بافت فرسوده وارد نوسازی روبنای این منطقه از جمله درمانگاه‌ها، مدارس می‌شویم البته باید زیرساخت‌هایی مثل شبکه آب، گاز هم در ا ین فرآیند نوسازی مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تراکم فروشی فروش حقوق مردم است گفت: نباید با فروش حق مردم درآمدزایی کرد و تسلیم جریان سوداگرانه شهری نمی‌شویم.

آخوندی با اشاره به برنامه نوسازی 66 هزار هکتار بافت فرسوده در برناه ششم توسعه گفت: 6.6 میلیون نفر چیزی حدود یک میلیون و 200 هزار خانوار در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که هدف ما ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این مناطق است.


ثبت نظر

ارسال