خانه در تهران متری چند؟

پنجره ایرانیان؛ متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به حدود پنج میلیون و 240 هزار تومان رسیده است.
  • دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 15:7

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارهایی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران و تا پایان دی‌ماه سال جاری منتشر کرد، نشان می‌دهد که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی به پنج میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده که نسبت به آذرماه سه درصد و در مقایسه با دی‌ماه سال قبل ۱۶.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه به منطقه پنج  با ۲۷.۳ درصد و کمترین به منطقه ۲۰ با ۵.۵ درصد اختصاص دارد.

 در میان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط یک مترمربع مربوط به منطقه یک با حدود ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و کمترین به منطقه ۱۸ با دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان اختصاص دارد. در منطقه یک رشد قیمت ۱۰.۳ و در منطقه ۱۸، ۱۳.۱ درصد بوده است.

در دی‌ماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به بیش از ۱۹ هزار واحد رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد افزایش دارد.

بررسی معاملات مسکن نیز نشان می‌دهد که به تفکیک عمر بنا در دی‌ماه امسال از مجموع حدود ۱۹ هزار و چهار واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۹.۵ درصد بیشترین سهم را دارا هستند که در مقایسه با دی‌ماه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش داشته و در مقابل سهم واحدهای با قدمت بیش از ۱۵ سال افزوده شدند.

در مجموع در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی به چهار میلیون و ۷۵۰ هزار رسیده که نسبت به دی‌ماه سال قبل به ۸.۹ درصد رشد دارد. از سوی دیگر تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی ۱۵۰ هزار واحد بوده که رشد ۱۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در دی‌ماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران در مقایسه با ماه مشابه قبل ۱۰.۳ درصد و همچنین در کل مناطق شهری ۹.۳ درصد افزایش داشته است.


ثبت نظر

ارسال