شرکت‌های بزرگ برق ایتالیا به تهران می‌آیند

پنجره‌ایرانیان؛ سفیر ایتالیا در ایران گفت: تیرماه سال جاری هفت شرکت بزرگ ایتالیایی درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌منظور برپایی سمیناری مشترک با ساتبا به تهران سفر می‌کنند.
  • یکشنبه 13 خرداد 1397 ساعت 10:38

به گزارش وزارت نیرو، فرهاد یزدان‌دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل و سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری متنوع در حوزه‌های آب، برق و تجدیدپذیرها، گفت: در پی گسترش روابط بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای اروپا هستیم تا با این اقدام شاهد افزایش سطح روابط و توسعه آن در آینده باشیم.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم بخش آب و انرژی، افزود: کاهش نزولات جوی و به طبع آن تشدید کم‌آبی در ایران موجب شده تا امسال بدترین شرایط بارش‌ها را در طی دهه‌های اخیر تجربه کنیم. باوجوداینکه شرایط سختی پیش روی ما خواهد بود ولی برنامه‌ریزی لازم نیز برای مدیریت این شرایط در بخش‌های مختلف در دستور کار قرارگرفته است.

یزدان‌دوست بر لزوم استفاده بهینه از خط اعتباری بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ایتالیا می‌تواند درزمینه تحقیقات بازچرخانی آب، تصفیه فاضلاب برای صنعت و کشاورزی، شیرین سازی آب دریا و تولید برق از منابع تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی مشارکت خوبی با کشور ایران داشته باشد.

مشاور وزیر در امور بین‌الملل با اشاره به خبر سفیر ایتالیا برای امضای سندی بین دو کشور درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: این سند می‌تواند قدم نخست برای حرکت به سمت فعالیت‌های بزرگ‌تری باشد. ایتالیا برای ایران یک شریک خوب در عرصه‌ بین‌المللی است و ما نیز علاقه‌مند به ادامه همکاری با این کشور هستیم.

مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در ایران نیز در این نشست حوزه انرژی را بخش مهمی در روابط دو کشور دانست و افزود: ایتالیا علاقه‌مند به ادامه همکاری بلندمدت با ایران است. پیش‌ازاین نیز یادداشت تفاهمی بین دو کشور وجود دارد که درصددیم سندی درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر بین دو کشور به امضا برسد و کارگروهی به بررسی سند یاد شده بپردازد.

 

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های مطرح ایتالیایی درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب و شیرین سازی آب دریا برای شرب، گفت: خلیج‌فارس می‌تواند منبع بزرگ تامین آب برای ایران باشد. البته در این در قبال موضوعات مهم دیگری همچون دریاچه ارومیه هم زمینه‌های خوبی برای همکاری وجود دارد. پیش‌ازاین یک شرکت ایتالیایی قدم نخست را درزمینه تولید انرژی‌های خورشیدی در جزیره قشم برداشته است که این قدم کوچک می‌تواند زمینه‌ساز قدم‌های بعدی برای پروژه‌های بزرگ‌تری در ایران باشد.

همچنین در این نشست «کارملو فیکاررا» رایزن اقتصادی سفارت ایتالیا در ایران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است در تیرماه سال جاری هفت شرکت بزرگ فعال ایتالیا درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به ایران آمده و سمیناری مشترک را با همکاری ساتبا برگزار کنند.

 


ثبت نظر

ارسال