نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران در اراک به کار خود پایان داد

پنجره ایرانیان: اختتامیه نمایشگاه بین‏‌المللی آلومینیوم ایران شامگاه شنبه با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، نماینده مردم ساوه و زرندیه و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و استاندار مرکزی در اراک برگزار شد.
  • یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 17:39

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در این مراسم گفت: جایگاه و توانمندی شهرستان اراک در صنعت آلومینیوم فرصت مناسبی است تا ظرفیت بالقوه این صنعت در تقویم نمایشگاهی کشور به ثبت برسد.

رضا رحمانی فعال‏‌سازی واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ را از اولویت‏‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای برنامه‏‌های اقتصاد مقاومتی، وزیر صنعت و معدن جانشینی فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی را عهده‌دار شده و امید است با بهره‌‏گیری از ظرفیت‏‌های این استان و اجرای برنامه‏‌های این وزارتخانه، اقتصاد این استان شکوفا شود.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌‏های صنعتی و استقرار واحدهای بزرگ تولیدی آلومینیوم در استان، نیاز است این استان به‌عنوان مرکز ثقل آلومینیوم کشور شناخته شود.

محمود زمانی قمی افزود: این نمایشگاه نسبت به گذشته ازنظر کمی و کیفی به پیشرفت‏‌های گسترده‏‌ای دست یافته و نیاز است در تقویم نمایشگاه‏‌های کشور، نمایشگاه صنعت آلومینیوم به نام شهرستان اراک و استان مرکزی به ثبت برسد.

وی ادامه داد: امید است با توجه به ظرفیت‌‏های صنعتی استان مرکزی در حوزه آلومینیوم مراکز پژوهشی و دانشگاهی این حوزه نیز فعال شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هم‌اینک با توجه به اقدام‏ های دولت در پسا برجام گشایش‏ هایی برای فعالیت‌های اقتصادی ایجادشده که این مهم نشان از حرکت جدیدی در مسیر رونق اقتصادی است.

سید مهدی مقدسی افزود: حضور دانشگاه‏ ها در این نمایشگاه نسبت به سال‏ های گذشته افزایش یافته و باید برای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر تلاش شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعت کشور مزیت‏ های ارزشمندی در توسعه اقتصادی دارد و باید از ظرفیت‏ های صنعت و دانشگاه به‏ خوبی بهره برد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه اراک قطب صنعت آلومینیوم ایران است، ارتباط صنعت و دانشگاه می‏ تواند درآمدزایی و ارزش‌افزوده بیشتری را برای استان به همراه داشته باشد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آلومینیوم ایران در فضایی به وسعت 5000 مترمربع و با حضور بیش از 80 شرکت‌کننده فعال در زمینه‌های صنعت آلومینیوم شامگاه شنبه به کار خود در اراک پایان داد.

 


ثبت نظر

ارسال