نماینده تبریز در حاشیه بازدید از نوواویتا عنوان کرد؛

مجلس قوانینی برای رونق صنعت مسکن تصویب می‌کند

مجلس تلاش دارد قوانینی را تصویب کند که موجب رونق کسب‌وکار در صنعت ساختمان شود و دست دولت را برای عبور این صنعت از رکود بگیرد.
  • سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 21:37

پنجره‌ایرانیان؛ احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کارخانه نوواویتا در منطقه آزاد ارس، گفتگویی با خبرنگار پنجره‌ایرانیان انجام داد.

دکتر بیگی در پاسخ به این موضوع که وضعیت رکود در صنعت ساختمان و مسکن کشور وارد پنجمین سال خود شده است و مجلس در این زمینه چه طرح و برنامه‌ای دارد، عنوان کرد: مجلس تلاش دارد قوانینی را تصویب کند که موجب رونق کسب‌وکار در صنعت ساختمان شود و دست دولت را برای عبور این صنعت از رکود بگیرد.

نماینده تبریز گفت: ابتدا باید این اراده در دولت برای فعال کردن مشاغل و صنایع مرتبط به صنعت ساختمان باشد تا ما هم در ادامه این برنامه‌ها را تصویب و اعلام کنیم. متاسفانه به دلیل این‌که دولت در این زمینه برنامه‌ای ندارد این صنعت همچنان در رکود به سر می‌برد.

وی افزود: سهمی که ما در برنامه بودجه برای پروژه‌ها عمرانی تصویب کردیم رقم اندکی از بودجه هزینه‌ای کشور است؛ یعنی از مبلغ 282 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور مبلغ 10 هزار میلیارد آن برای تزریق به پروژه‌های عمرانی مسکن در نظر گرفته شده است که مبلغ بسیار کمی است. این مسئله نشان‌دهنده این است که دولت بیشتر بودجه را در مصارف عمومی و هزینه‌ای مصرف کرده است نه مسائل عمرانی که همین موضوع باعث رکود می‌شود.


ثبت نظر

ارسال