با حضور صالحی، عراقچی و شماری از مقامات کشوری برگزار شد؛

تجلیل از وین‏تک و کارآفرینان برتر کشور

پنجره ایرانیان: در هفتمین همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کشور که پنجشنبه 19 اسفندماه 1395 در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، از شرکت وین‏تک و برترین کارآفرینان کشور تقدیر شد.
  • یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 ساعت 14:23

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغا‌‌ل آفرین با حضور سیدعباس عراقچی، علی صالحی، مصطفی کواکبیان و حسین گروسی و شماری دیگر از مسئولان کشوری در محل دائمی همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

لازم به ذکر است، وین‏تک یکی از شرکت ‏های بزرگ و مطرح‌ فعال در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی است که با ارائه محصولات باکیفیت، موفق شده است سهم عمده‌ای از بازار کشور را به دست آورد. اعتماد مشتریان که به‌واسطه ارائه محصول باکیفیت و خدمات پس از فروش گسترده به دست آمده بزرگ‌ترین سرمایه وین‏تک است که در سایه آن توانسته روزبه‌روز بر عزم خود برای حرکت در مسیر پیشرفت بیفزاید.

وین‏تک با 250 نمایندگی فعال در سراسر کشور توانسته است گستره وسیعی از پهنه این سرزمین را پوشش دهد و برای تعداد فراوانی نیروی کار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند. این مهم در شرایطی رقم خورده است که رکود اقتصادی و کساد بودن فضای کسب و کار در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها را دچار بحران کرده است.

رضا زرگر، مدیر فروش وین‏تک به نمایندگی از طرف این شرکت در هفتمین جشنواره تجلیل و تقدیر از کارآفرینان برتر به روی صحنه رفت و لوح و تندیس کارآفرین برتر را از دستان دکتر صالحی و عباس عراقچی دریافت کرد.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

کسانی که از برجام ایراد می‌گیرند ایرادشان عوامانه است

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغال‌زای کشور با بیان اینکه امید از عناصر محرکه جامعه است اما متاسفانه نمی‌دانم به خاطر انتخابات یا مسایل حزبی چرا برخی ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کنند، گفت: این‌ها که انتقاد می‌کنند بگویند چه کار باید می‌کردیم که نکردیم. مثلا باید ۲۰ هزار سانتریفیوژ را حفظ می‌کردیم که البته حرف در این زمینه هم زیاد است. ما امروز ذخایر غنی اورانیوم داریم و در آینده هم مقادیر بیشتری اورانیوم (حدود ۹۵۰ تن) خریداری می‌کنیم که به امید خدا آقای عراقچی در مذاکراتی که دارند مشکلات بر سر راه خرید آن را که به خاطر انتخابات آمریکا و تصمیمات خانم تراز می به تاخیر افتاده حل کنند.

وی ادامه داد: از اول خلقت حضرت آدم ما فقط ۵۵۰ تن اورانیوم داشتیم تا چندی پیش که ذخایرمان در حال اتمام بود. بنابراین معتقدم  کسانی که ایراد می‌گیرند ایرادشان عوامانه است.

صالحی گفت: ما ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشتیم. فرض کنید ۱۸۰ هزار تا هم روی آن گذاشتیم، اما با کدام اورانیوم باید کار می‌کردند؟ اگر ادامه می‌دادیم و کل صنعت هسته‌ای از کار می‌افتاد چه می‌شد؟

وی گفت: ما با مذاکرات هسته‌ای توانستیم حقوق هسته‌ای خود را محقق کنیم پس چرا فضای تشویش و ناامیدی را تزریق می‌کنید؟ این رویکرد برخلاف جوانمردی و انصاف و منافع کشور است.

صالحی با بیان این که کلید طلایی خاورمیانه یقینا در ایران است اظهار کرد: ما مشکلات اقتصادی داریم اما بسیاری نمی‌خواستند ما به اینجا برسیم، اما به لطف خدا رسیدیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کشور ما پتاسیل قوی و آینده‌ای رو به رشد برای پیاده‌سازی این اقتصاد دارد و باید به آن توجه جدی داشت. در عرصه هسته‌ای مولد بودن را آغاز کردیم چون ما خودمان چشمه علم هستیم چیزی که من در کشوری مدل مالزی نمی‌بینم. ایران به آستانه‌های هسته‌ای رسیده است البته برای به بلوغ رسیدن آن راه زیاد است.

وی با اشاره به سفرش به انگلستان و بازدیدش از پروژه "جت" گفت: قبل از برجام بعید بود که یک کشور در حال توسعه بتواند از این پروژه بازدید کند و خوشبختانه به لطف دوستان وزارت خارجه و هماهنگی‌های انجام شده توانستیم بازدید خوبی داشته باشیم.

موانع غیربرجامی موجب مشکلات در روابط بانکی بین‌المللی است

در این مراسم سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به دستاوردهای برجام در زمینه‌های مختلف با بیان اینکه تمامی تحریم‌ها برطرف شده گفت: موانع غیربرجامی موجب مشکلات در روابط بانکی بین‌المللی است.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغا‌‌ل آفرین با اشاره به تاثیر برجام در حوزه‌های مختلف کشور از برجام به‌عنوان عاملی برای رشد و بلوغ سیاسی کشور یاد کرد و با اشاره به تاثیر برجام در سیاست خارجی ایران گفت: برجام در حوزه سیاست خارجی کشور توانست چهره ایران را در جهان تغییر دهد.

عراقچی گفت: برجام برنامه هسته‌ای ایران را از یک برنامه ممنوعه به یک برنامه مشروع در سطح بین‌الملل تغییر داد و قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت را لغو کرد که ایران را تهدید صلح و امنیت بین‌الملل می‌دانستند. امروز ایران یکی از مهم‌ترین بازیگران در عرصه منطقه و سوریه است در حالی که تا دیروز سعی می‌شد ما را نادیده بگیرند.

این مقام وزارت خارجه با بیان اینکه برنامه هسته‌ای به‌خوبی بعد از برجام ادامه دارد، از خدمات و نقش‌آفرینی دکتر علی‌اکبر صالحی قدردانی کرد و گفت: صالحی یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای کشور است که در مذاکرات بسیار اثرگذار بود.

معاون ظریف خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای و با نظارت‌های بیشتر به خاطر اعتمادسازی ادامه می‌یابد.

وی گفت: در حوزه بانکی وضعیت هنوز عادی نشده است اما این عادی نشدن به خاطر برجام نیست و مشکلات غیر برجامی باعث شده تبادلات بانکی ما به حالت عادی بازنگردد. البته ما بن‌بستی هم در روابط بانکی نداریم.

عراقچی در پایان، مشکلات غیربرجامی بر سر راه تعاملات بانکی را تحریم‌های اولیه آمریکا دانست و گفت: این تحریم‌ها ربطی به مسئله هسته‌ای ندارد و موضوع مذاکرات ما هم نبود و تعجب می‌کنم دوستانی که حرف از برداشته نشدن تحریم‌ها می‌زنند از همین تحریم‌ها صحبت می‌کنند یا می‌گویند چرا آمریکا علیه ما موضع گرفت؟ چرا اقدام خصمانه انجام داد؟

قوانین زیاد با تبصره‌های فراوان مشکل تولید ما را حل نمی‌کند

حسین گروسی نیز در این همایش  با اشاره به تصویب قوانین در حمایت از تولید در مجلس گفت: متاسفانه با وجود داشتن قوانین زیاد در حمایت از تولید کشور با این وجود مشکلات زیادی بر سر راه تولید وجود دارد.

وی با اشاره به تصویب قانون صندوق توسعه ملی در مجلس هشتم گفت: با تصویب این قانون قرار بود 20 درصد از مبلغ فروش نفت برای حمایت از تولید و صنعت کشور به این صندوق واریز شود و هر ساله نیز 3 درصد به آن اضافه شود.

این عضو سابق کمیسیون صنعت مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه این قانون نه در دولت قبل و نه در دولت فعلی به دلیل کاهش قیمت نفت  اجرایی نشد به مشکل هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: قرار بود در طرح هدفمندی یارانه‌ها 20 درصد از مبالغ حاصل از افزایش حامل‌های انرژی به تولید اختصاص  یابد و در نهایت این موضوع عملی نشد.

وی با بیان اینکه کشوری که تولید نداشته باشد تورم در آن کشور بالا می‌رود و با هیچ پشتوانه نمی‌تواند رشد کند به مشکلات کشورهایی همچون عربستان و قطر اشاره کرد و گفت این کشورها با وجود سرمایه بالای نفتی به تولید روی آورده است.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون حمایت حداکثری از فضای کسب و کار و حمایت از کالاهای رقابت‌پذیر در مجلس هشتم به‌عنوان دو قانون حمایت از تولید کشور گفت: برخی می‌گویند که قوانین زیاد درباره حمایت از تولید نداریم این در حالی است قوانین زیاد در این باره وجود دارد اما ضمانت‌های اجرایی در این باره وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید نیاز به قانون جدید نداریم بلکه نیاز به اجرایی کردن قوانین موجود داریم گفت: کشوری خوب است که قوانین شفاف و کم داشته باشد و نه اینکه قوانین زیاد داشته باشیم و قابلیت اجرایی شدن نداشته باشیم.

گروسی در پایان، با بیان اینکه امروز جنگ عرصه اقتصادی ادامه دارد، گفت: باید اراده‌ای جدی برای رفع مشکلات تولید و صنعت در کشور باشد. به گفته وی قوانین ما کافی است اما نحوه مدیریت مشکل دارد و برای رفع فقر راهی جز تولید نداریم.

 

فساد در اقتصاد جدی‌ترین دغدغه ماست

مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم  با تاکید بر این‌که فساد در اقتصاد جدی‌ترین دغدغه ماست، درباره نقش مهم کارآفرینان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یک‌صدم رانت‌خواری که در دولت شکل می‌گیرد در بخش خصوصی دیده نمی‌شود. آن‌هم به این دلیل که بخش خصوصی تلاش می‌کند تا بتواند حداقل سود را کسب کند.

وی با بیان اینکه  امیدوارم این‌گونه همایش‌ها زمینه‌ای برای حل مشکلات کارآفرینان شود گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی هستیم،  باید ارزیابی کنیم چقدر در راستای تحقق این نام‌گذاری گام برداشته‌ایم.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی با بیان اینکه 30درصد درآمدها به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، ادامه داد: کاش این میزان 20درصد ولی دست‌اندازهای پیش روی آن کمتر بود.

کواکبیان در ادامه یادآور شد: فلسفه ایجاد صندوق توسعه ملی این بود که در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و بیشتر برای تسهیلات کارآفرینی باشد اما واقعیت این است که از فلسفه آن فاصله گرفته‌ایم.

 وی با بیان اینکه باید دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیریم، بر گشایش‌های اقتصادی فراوان روی داده پس از برجام تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها به وظایف خود به‏درستی عمل نمی‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق‌ نجومی گفت: مردم به این موضوعات حساس هستند و حق‌دارند چراکه دست آنها به جایی  بند نیست و دستگاه قضایی نقش اول را در برخورد با این قضایا دارد.



 نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 115-اردیبهشت96



ثبت نظر

ارسال