چشم انداز روشن پنجره‌های شهر باران

سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره گیلان از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ تیرماه ۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان در شهر رشت برگزار شد.
  • سه شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 11:11

برگزاری این نمایشگاه به فاصله کمی پس از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان این شهر، باعث شد بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان صنف در و پنجره که در آن نمایشگاه شرکت کرده ‌بودند، در این نمایشگاه حاضر نشوند تا نهایتا این نمایشگاه با حضور 16 شرکت از استان‏ های گیلان، تهران، آذربایجان غربی، مازندران، اردبیل و گلستان به سرانجام برسد. این موضوع به همراه موارد دیگری که برخی از معدود شرکت ‏کنندگان در این نمایشگاه در صحبت‌هایشان ارائه کردند از جمله مواردی بودند که باعث شد استقبال از نمایشگاه تخصصی در و پنجره چندان پر رنگ نباشد.هرچند بیشتر مسائلی که در واکاوی دلایل عدم استقبال بازدیدکنندگان از چنین نمایشگاه‌هایی به چشم می‌آیند به مسائل ریشه‌ای صنعت ساختمان و رکودی که بر آن حاکم است بازمی‏ گردد، اما لزوم وجود این دیدگاه که نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان عاملی برای مقابله با شرایط نامطلوب بازار و فرصتی برای فائق آمدن بر رکود موجود باشد، بیشتر احساس می‌شود. هر چند در بادی‌ امر ارتباط نمایشگاه‌ها و رونق بازار یک ارتباط دوسویه است، اما در شرایطی که وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نگرانی‌های متعدد سرمایه ‏گذاران خرد و کلان این صنف شرایط پیچیده‌ای را رقم زده است، به نظر می‌رسد استفاده از پتانسیل و جذابیت‌های ذاتی نمایشگاه و فضای تبادل نظر و رودررویی مستقیم تولیدکننده و مصرف کننده می‌تواند تا حدودی به بهبود شرایط کمک کند.

سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره رشت فرصت مناسبی بود تا فعالان بازار مسکن و تولیدکنندگان در و پنجره با ارائه محصولات خود قدمی هر چند کوچک در جهت بهبود اوضاع کسب وکار و رونق بازار مسکن بردارند. پنجره‌ ایرانیان نیز به سهم خود در همین راستا در روز پایانی، بازدیدی از این نمایشگاه داشت و با هم‌صحبتی با چند تن از شرکت‌ها و تولیدکنندگان، سعی شد تا ضمن ارائه تصویری از فضای کلی نمایشگاه برای بهتر برگزار شدن این نمایشگاه در سال‌های آتی و نمایشگاه‌های مشابه، نقطه نظرات و انتقادات آنان را نیز منعکس کند.

 برای مشاهده پی دی اف کلیک کنید.

نشریه پنجره ایرانیان - سال نهم - شماره 106 - مرداد 95

 


ثبت نظر

ارسال