گردهمایی مشترک سالانه نامیکاران ایران و کامرلینگ آلمان برگزار شد

باشگاه بانک صنعت و معدن تهران در شامگاه 22 تیر ماه 1395 میزبان گروهی از فعالان بنام عرصه ساخت و ساز کشورمان بود. دو شرکت نامیکاران و کامرلینگ (KÖMMERLING) آلمان، زیرمجموعه گروه بزرگ پروفاین، برگزار کننده این گردهمایی بودند تا شرکت کنندگان را در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت ‏های این دو شرکت همکار قرار دهند.
  • سه شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 11:23

در این نشست که در محوطه باصفای باشگاه بانک صنعت و معدن و در محیطی گرم و صمیمی برپا شده بود، دو تن از مدیران ارشد شرکت کامرلینگ آلمان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، مهندس رادوافزون، مدیریت بخش لجستیک و سفارشات خارجی نامیکاران، که اجرای این برنامه را برعهده داشت، هدف از برگزاری این گردهمایی را هم‏ اندیشی با مشتریان نامیکاران برای ارائه بهتر خدمات از سوی دو مجموعه نامیکاران و کامرلینگ عنوان کرد. در بخش نخست، این برنامه فیلمی از روند تولید در و پنجره در کارخانه نامیکاران در شهرک صنعتی کاسپین قزوین پخش شد و در ادامه از مهندس اکبر معتضدی برای انجام سخنرانی دعوت شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نامیکاران در آغاز سخنان خود در توضیح پیشینه شرکت خود اظهار داشت: «شرکت نامیکاران از سال 1370 با تولید مواد شیمیایی و افزودنی ‏های بتون فعالیت‏ های خود را آغاز کرد و محصولات آن تا کنون در اکثر پروژه‏ های بزرگ کشور از جمله سدها، پتروشیمی ‏ها، پل‏ ها و پروژه ‏های صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.»

وی در خصوص ورود نامیکاران به صنعت در و پنجره ‏سازی یو.پی.وی.سی نیز عنوان داشت: «از اوائل دهه 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید در و پنجره ‏های یو.پی.وی.سی آغاز کردیم. در آن زمان تعداد مونتاژکنندگان در و پنجره به تعداد انگشتان یک دست هم نمی ‏رسیدند. ما در طول تمام این سال‏ ها تلاش کردیم با به ‏کارگیری کادری مجرب و متخصص و نیز استفاده از سیستم ‏های مدیریتی پیشرفته روند روبه رشد خود را حفظ کنیم، به گونه ‏ای که ناملایمات به وجود آمده در این صنعت بر کیفیت کار ما تاثیری نگذارد. به نوعی کوشیده‏ ایم که با فرهنگ ‏سازی که انجام می ‏دهیم مشتریان خود را با کیفیت کار خود و همچنین قابلیت ‏های واقعی محصولات یو.پی.وی.سی آشنا کنیم.»

این عضو هیات رئیسه انجمن در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران، با اشاره به همکاری طولانی مدت نامیکاران با کامرلینگ آلمان، گفت: «شرکت نامیکاران از بدو آغاز فعالیت خود در عرصه در و پنجره ‏سازی با شرکت کامرلینگ آلمان همکاری خود را آغاز کرد و تا امروز آن را ادامه داده است. در تمام این مدت ما همکاری تنگاتنگی با این شرکت معتبر جهانی داشته‏ ایم و ضیافت امروز نیز به افتخار حضور دو تن از مدیران این شرکت در ایران برگزار شده است.»

مهندس معتضدی در ادامه به معرفی مدیران شرکت نامیکاران پرداخت که اسامی آنها بدین شرح است: مهندس مجید موسوی، مدیریت اجرایی تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی؛ مهندس مهرداد موسوی، مدیریت فروش؛ مهندس ارجمندی، مدیریت برنامه ریزی؛ مهندس افشاری، مدیریت نصب و خدمات پس از فروش؛ مهندس دلاوری، مدیرتولید و مدیر کارخانه؛ و مهندس رادوافزون مدیریت بخش لجستیک و سفارشات خارجی.

یان دبنازه مدیر عامل شرکت کامرلینگ فرانسه و مدیر منطقه ‏ای این شرکت، سخنران بعدی بود که ترجمه سخنان ایشان را مهندس شیبانی، مدیریت دفتر پروفاین در ایران بر عهده داشت.

وی در ابتدا به معرفی گروه بزرگ پروفاین پرداخت و گفت: «پروفاین در سال 2000 از ادغام سه شرکت بزرگ تشکیل شد و در 2012 سهام این مجموعه توسط دکتر پیتر مروزیک خریداری شد. پروفاین در حال حاضر انواع محصولات خود در زمینه یو.پی.وی.سی را با سه برند کامرلینگ (KÖMMERLING)، تروکال (TROCAl) و کی.بی.ایی (KBE) تولید و در بازارهای جهانی عرضه می‏ کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «مجموعه پروفاین 29 واحد تولیدی در سراسر دنیا دارد و 2900 نفر در گروه بزرگ پروفاین در نقاط مختلف جهان مشغول به کار هستند. همچنین چرخش مالی این مجموعه در سال 2014 میلادی 700 میلیون یورو بوده و بر اساس آمار غیررسمی این عدد در سال 2015 از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. ظرفیت تولیدی این مجموعه 450 هزار تن در سال 2014 بوده و 28 درصد از سهم بازار آلمان و 18 درصد از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است.»

مدیر عامل شرکت کامرلینگ فرانسه در ادامه به معرفی تولیدات متنوع پروفاین پرداخت و مزایای برخی از این محصولات را توضیح داد، از جمله این محصولات عبارتند از: پروفیل‏ های 58، 70، 76، 88 میلیتری، سیستم ‏های طراحی مقادیر، سیستم‏ های کشویی و غیره. وی همچنین یکی از امتیازات این گروه تولیدی را ارائه راهکارهایی خاص بر اساس تنوع معماری و آب و هوای کشورهای مختلف جهان عنوان کرد.

یان دبنازه در بخشی دیگر از سخنان خود به همکاری طولانی مدت گروه پروفاین با شرکت نامیکاران اشاره کرد و گفت: «برند کامرلینگ در ایران با برند نامیکاران عجین شده است و ما همواره همکاری نزدیکی با هم داشته‏ ایم و سطح کیفی تولیدات این شرکت را در سطح بسیار بالایی می ‏دانیم. همچنین باعث افتخار است که بگویم شرکت نامیکاران جزو نخستین شرکت های غیر اروپایی است که یکی از جدیدترین محصولات ما یعنی سیستم 76  میلی متر را مورد استفاده قرار داده است.»

وی با اشاره به توجه جدی گروه پروفاین به مسائل زیست محیطی، پروفیل‏ های تولیدی این گروه را برخوردار از قابلیت بازیابی تا 7 بار برشمرد، بدون اینکه در کیفیت پروفیل تولیدی از این مواد بازیافتی کوچکترین خللی ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت کامرلینگ فرانسه در خاتمه هفت دلیل برای انتخاب و استفاده از محصولات کامرلینگ را بدین شرح بیان کرد: راهکارهای خاص؛ دامنه وسیع محصولات؛ کیفیت؛ نوآوری؛ دوستدار محیط زیست؛ سرویس و خدمات عالی؛ و شبکه گسترده سرویس و خدمات در سراسر دنیا.

سخنران بعدی این برنامه الکساندر زایبل، مدیر تولید کامرلینگ بود. ایشان درباره مزایا و خصوصیات ویژه محصولات کامرلینگ توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه، مجری برنامه از دکتر شهرام تاج، رئیس دانشکده مدیریت و بازاریابی فنی لارنس تک میشیگان آمریکا، به پاس همکاری ایشان در زمینه ارائه مشاوره به شرکت نامیکاران در زمینه استراتژی و مدیریت بحران دعوت کرد تا به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون قرار گیرد. ایشان طی سخنان کوتاهی شرکت نامیکاران را یکی از موفق‏ ترین مجموعه ‏ها در زمینه پیاده‏ سازی اصول مدیریت بر شمرد.

در پایان این گردهمایی از مهمانان به صرف شام پذیرایی شد.

برای مشاهده پی دی اف کلیک کنید.


ثبت نظر

ارسال