با حمایت مالی و معنوی هافمن؛

همایش سالانه انبوه‌سازان برگزار شد

پنجره ایرانیان: همایش سالانه انبوه‌سازان هم‌زمان با روز جهانی اسکان بشر در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حمایت معنوی هافمن روز یکشنبه 11 مهرماه برگزار شد.
  • چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت 19:42

به گزارش پنجره ایرانیان، این همایش که هرساله با حضور فعالان صنعت ساختمان و مسئولان کشوری برگزار می‌شود، امسال نیز با حضور دکتر پزشکیان، معاون اول مجلس شورای اسلامی، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، مهندس حمیدیه، مدیرعامل هافمن، استادان دانشگاه، فعالان صنعت ساختمان و انبوه‌سازان سراسر کشور برگزار شد.

شرکت میراب پروفیل (هافمن)، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردانی ساختمان و... حامیان معنوی این همایش بودند. این همایش با شعار «خانه بهتر، ایرانشهر آباد» از ساعت 10 تا 17 روز یکشنبه 11 مهرماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این همایش که با سخنرانی عده‌ای از مسئولان و صاحب‌نظران حوزه مسکن همراه بود، جمشید برزگر، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، گفت: روز جهانی اسکان بشر را که بهانه‌ای برای این گردهمایی شده است، گرامی می‌داریم. ما باید نگاه اجرایی به وضعیت ساخت‌وساز مسکن و پیش‌نویس طرح جامع مسکن که در حال تدوین است، داشته باشیم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در ادامه به حدود یک‌میلیون خانواده‌ای که سالانه تشکیل می‌شوند و به مسکن نیاز دارند اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح جامع مسکن در کشور بیشتر از 32 درصد نیز اجاره‌نشین داریم و 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها ساکن هستند که طبق تصویب مجلس، باید در ده سال گذشته سالانه 10 درصد از این جمعیت در منازل بازسازی‌شده ساکن می‌شدند ولی متاسفانه امروزه باگذشت 10 سال از آن تاریخ کمتر از 10 درصد از این میزان تحقق پیداکرده است.

سیامک مقدم، رییس دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) در ایران، نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به کنفرانس سوم مسکن و توسعه پایدار شهری سازمان ملل در اکوادور با عنوان «مسکن در کانون توجه»، فرازهایی از بیانیه دکتر جون کلاوس مدیر جهانی برنامه اسکان بشر را قرائت کرد.

دکتر محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، به ‏عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش، اظهار کرد: امروز بخش مسکن حداقل یک‌سوم اقتصاد کشور را به خودش اختصاص داده است و به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد و صنعت کشور از آن نام برده می‌شود. داشتن یک سرپناه از اصلی‌ترین نیازهای یک خانواده است. امروزه در کشور ما هزینه خانه‌دار شدن بسیار بالا است چراکه بیش از 60 درصد درآمد خانوار به این مسئله اختصاص می‌یابد که بالاتر از میانگین جهانی است.

دکتر مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی همایش بودند که با عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان به ایراد سخن پرداخت. نایب اول مجلس با اشاره به اهمیت بخش مسکن در امنیت و آرامش جامعه عنوان کرد: انبوه‌سازان با جان مردم سروکار دارند و ساختن سرپناه امن وظیفه خطیری است که بر عهده این قشر زحمتکش قرار گرفته است. اینکه افراد مختلفی با تخصص‌های دیگر وارد این رشته می‌شوند و همین‌که پولی اضافه‌دارند وارد کار ساختمان‌سازی می‌شوند از معضلات این رشته است که باید برطرف شود.

سخنران بعدی مهندس مشیری‏‌فر مدیر فروش شرکت میراب پروفیل به نمایندگی از طرف مهندس حمیدیه مدیرعامل هافمن بود. وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت هافمن، اظهار داشت: همکاری ما با این همایش و حمایت مالی ما فراتر از بحث اسپانسرینگ است و هدف ما جامعه عمل پوشاندن به همین بحث مسئولیت اجتماعی است و چه جایی بهتر از جامعه انبوه‌سازان که مستقیما با سرپناه و مسکن جامعه در ارتباط هستند.

مدیر فروش هافمن در ادامه با اشاره به مفهوم ناب سازی انرژی که در مجموعه هافمن در حال نهادینه شدن است، عنوان کرد: ما در مجموعه هافمن تاکنون سه همایش برگزار کردیم که این همایش‌ها در تبریز و با حضور فعالان صنعت ساختمان سراسر کشور برگزار شده است. در ادامه این همایش، آقایان مهندس موذن ریاست سازمان نظام کاردانى ساختمان کشور و عقبایى رییس اتحادیه مشاوران املاک به ایراد سخنرانى پرداختند. در پایان این همایش از انبوه سازان برگزیده سراسر کشور با اعطاى لوح، تقدیر به عمل آمد.

 


ثبت نظر

ارسال