معاون وزیر صنعت در مجموعه آتاتک اعلام کرد:

حمایت از واحدهای صنعتی کوچک با اصلاح ساختار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین منابع مالی واحدهای صنعتی کوچک با نرخ سود ۵۰ درصد کمتر در صندوق ضمانت خبر داد.
  • دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت 14:49

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی یزدانی با اعلام این مطلب که حمایت از واحدهای صنعتی کوچک با اصلاح ساختار و فرآیندها در دستور کار قرار دارد، گفت: در صندوق ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری صنایع‌کوچک به واحدهای صنعتی با نرخ سود 50 درصد کمتر از کارمزد بانک ها  تسهیلات  ارائه می‌‏شود.

یزدانی در مراسم افتتاح واحد تولیدی پروفیل آتاتک در نظرآباد اظهار کرد: این تسهیلات شامل تامین خرید مواد اولیه مورد نیاز بنگاه‏‌های کوچک است و ضمانت‌‏نامه اعتبار خرید مواد اولیه به نفع فروشنده بدون مراجعه به بانک با نرخ نیم تا 2 درصد صادر می شود که به تناسب توافق خریدار و فروشنده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جهت اصلاح فرآیندها صدور مجوز در حداقل یک روز انجام می شود، گفت: واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر برخوردار با 50 درصد تخفیف و برای شرکت های دانش بنیان، ایثارگران و نخبگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با 10 درصد تخفیف زمین واگذار می‏‌شود.

وی تاکید کرد: از الزاماتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده این است که کلیه بانک ها مکلفند قراردادهای ما را به عنوان وثیقه بپذیرند و موانع نیز در کارگروه تسهیل و رفع مواتع تولید استان و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌‏شود.

یزدانی با اشاره به اینکه آنچه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب می‏‌شود، همه دستگاه‏‌ها موظف به اجرا هستند، گفت: در حال حاضر 3 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 6 شهرک غیردولتی فعال در استان وجود دارد.

وی افزود:  6 شهرک مصوب دولتی اجرایی نشده در البرز وجود دارد که مشکلات آن در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده و امید است با توافقات انجام شده، به وسعت اراضی صنعتی در استان البرز 3هزار و 300 هکتار افزوده شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره اینکه این اراضی در طرح توسعه نظرآباد و اشتهارد، نجم آباد، ساوجبلاغ و اشتهارد 2 قرار دارند، گفت: البرز از استان‏‌های صنعتی مهم در کشور محسوب می‏‌شود که توسعه این شهرک‏‌ها می‏تواند اشتغال‏‌زایی قابل توجهی در استان به همراه داشته باشد.

همچنین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: یکی از سیاست‏‌های جدی دولت در سال جاری، توجه به رونق بنگاه‏‌های تولیدی، بازگشت واحدهای صنعتی راکد و زیر ظرفیت به چرخه تولید و همچنین تسریع در بهره‌‏برداری از واحدهای تولیدی جدید به شمار می‌‏رود.

 


ثبت نظر

ارسال