معماری و طراحی خانه باد

پنجره ایرانیان: پروژه خانه باد در آرژانتین، براساس روش‏‌های جهت‏‌گیری زاویه‏‌دار، فولدینگ و سقفی تیز اجراشده است.
  • شنبه 13 آذر 1395 ساعت 9:2

به گزارش پنجره ایرنیان و به نقل از وب‌سایت آرشیتکت، پروژه خانه باد در وسط طبیعت بکر سن کارلوس در آرژانتین ساخته‌شده است. طراحی معماری خانه باد با سه حرکت اصلی صورت گرفته است: جهت‏‌گیری زاویه‌‏دار، استفاده از روش طراحی فولدینگ یعنی بریدن و تاکردن کاغذ برای رسیدن به شکل مشخص ساختمان و همچنین طراحی سقفی تیز.

این الگو، طراحی داخلی ساختمان یعنی شکل اکثر پنجره‏‌ها و حتی چینش و محل قرارگیری اتاق‏‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و اتاق‏‌ها را به فضاهایی جادار و نورگیر تبدیل کرده است و این ساختار تا طراحی مبلمان و  دکوراسیون داخلی بنا ادامه پیدا می‏‌کند. به‌این‌ترتیب فضای بیرونی و فضای داخلی ساختمان به هم مرتبط شده‌‏اند.

از مزیت‏‌های این معماری داشتن دید 360 درجه به منظره بیرون است و بر این اساس بالکن‏‌هایی سرپوشیده ترجیح داده‌شده است. این بالکن‌‏ها به سمت پذیرایی داخل بنا که دو برابر ارتفاع دارد، کشیده می‏‌شوند. در رابطه با متریال، در درجه اول از چوب در دیوارها و کف ساختمان استفاده‌شده و در طراحی نمای بیرونی بنا علاوه بر چوب، سنگ و روکش‌‏های فلزی به‌کاربرده‌اند.  فرم سقف به فضای ورودی خانه باد پویایی و سیالیتی می‌‏دهد که آن را با فضای اطراف مرتبط می‌‏سازد .

 


ثبت نظر

ارسال