پنجره ایرانیان؛ آینه‏ راست ‏نمای صنعت پنجره

پنجره ایرانیان: مفتخریم که شماره 104 نشریه پنجره ایرانیان در سومین ماه از سال 1395 را خدمت شما همراهان همیشگی ارائه می ‏دهیم.
  • شنبه 8 خرداد 1395 ساعت 9:17

پنجره ایرانیان از همان روزهای نخست شروع به کار خود همواره در صدد بوده است که نمایانگر بی‏کم و کاست قامت صنعت پنجره کشورمان باشد. در طی این هشت سال و اندی نیز از تمامی شیوه‏ های ممکن استفاده کرده است تا ضمن تسهیل جریان صحیح اطلاعات، همچون آینه‏ای تمام قد بایستد، تا صنعت پنجره هر آنچه بر روی دارد در آن ببیند. اگر زیبایی و وجاهتی در خود دید بر آن ببالد و اگر کم و کاستی مشاهده کرد در رفع و جبران آن بکوشد. روشن است که دست‏ اندرکاران پنجره ایرانیان هیچگاه ادعای آن ندارند که در انجام این مهم کاملا موفق بوده ‏اند و قطعا این داوری برعهده مخاطبان ارجمند است؛ و خدا را شاکریم که همواره از اظهار لطف ایشان بهره‏ مند بوده ‏ایم و همواره سعی کرده ‏ایم تا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات صاحبان اصلی این نشریه چراغ راه‏ خود را برافروزیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

همچون آینه که تنها هر آنچه را هست انعکاس می‏ دهد، پنجره ایرانیان نیز بر آن است تا هر آنچه را در صنعت هست و روی می ‏دهد، بازتاب دهد. چراکه تصور ما بر این است که برای اصلاح و بهبود، برای رشد و پیشرفت، گریزی از خودشناسی نخواهد بود. تا ندانیم چه هستیم و چگونه هستیم، نقاط ضعف خود را نخواهیم یافت و مطمئنا رفع آنان برایمان ممکن نخواهد بود.
بر این اساس، پنجره ایرانیان در تمام این سال‏ ها کوشیده است تا مطالب منتشره خود را مستقیما از اهالی همین صنعت تهیه کند. به همین منظور قسمت‏ های مختلفی در بخش تحریریه پیش‏ بینی شده است تا به انحاء مختلف، مشارکت و همکاری دوستان را بربیانگیزیم تا هر کدام با توجه به علاقه و فرصت خود، فراهم ‏آورنده مطلبی برای یکی از بخش‏ های نشریه باشد. برای رسیدن به این هدف تلاش بسیاری شده است و امروز پنجره ایرانیان همکاران بسیاری از درون این صنعت دارد که مطالب گوناگونی در قالب ‏های مختلف برای آن تهیه می‏ کنند.
با این حال، و با توجه به گستردگی این صنعت، به نظر می ‏رسد سطح این همکاری‏ ها باید افزایش یابد، چراکه هر چه مشارکت‏ در پنجره ایرانیان بیشتر باشد، این نشریه نقش خود را به عنوان آینه راست‏ نمای این صنعت بهتر و گویاتر ایفا خواهد کرد.
از این جهت و در این مجال به‏ دست آمده یک بار دیگر بخش ‏های مختلفی را که با هدف جلب مشارکت اهالی این صنعت تنظیم و پیش ‏بینی شده، مرور کرده و تاکید می‏ کنیم که همه شما می‏ توانید به‏ نوعی در یکی از این بخش ‏ها سهیم باشید و برای ارتقای صنعت خودمان تلاش کنید.
مطالبی را که در نشریه پنجره ایرانیان منتشر می ‏شود را می ‏توانیم در سه بخش کلی مورد توجه قرار دهیم: اخبار، گزارش و مصاحبه، و مقاله و یادداشت.
در بخش نخست، پنجره ایرانیان کلیه اخبار مرتبط با صنعت در و پنجره را پوشش می ‏دهد و این اخبار را در سایت و نشریه پنجره ایرانیان همچنین گروه‏ های تلگرامی مرتبط و شبکه اینستاگرام منتشر می ‏سازد. روشن است که گروه خبری پنجره ایرانیان همواره در جستجوی خبرهای مختلف از منابع موثق گوناگون است. اما امکان رصد تمامی فعل و انفعالات و تغییر و تحولات شرکت‏ ها و کارگاه ‏های مشغول به کار این صنعت وجود ندارد. از همین روست که ما همواره از کلیه اهالی این صنعت درخواست کرده‏ ایم که تمام رویدادهای مجموعه خود را که ارزش خبری دارند، در اختیار تحریریه پنجره ایرانیان قرار دهند تا به ‏صورت تنظیم شده روی‏ خروجی‏ های مختلف خود قرار دهد.
انتشار اخبار داخلی یک صنعت به ‏صورت حرفه‏ ای و البته گسترده، را می ‏توان اتفاق و فعالیتی کم ‏نظیر در کشورمان قلمداد کرد، که ثمرات شخصی و جمعی بسیاری به همراه دارد. با این توضیحات، به همه اهالی این صنعت یا همان صاحبان واقعی پنجره ایرانیان توصیه می‏ کنیم که از این گزینه پرفایده و رایگان و البته سهل‏ الوصول، نهایت بهره را ببرند و در جریان صحیح اخبار و اطلاعات سهیم باشند.
بخش دوم، خود به دو بخش تقسیم می‏ شود. به جرات می‏ توان گفت که پنجره ایرانیان در کلیه رویدادهای این صنعت اعم از نمایشگاه‏ ها، سمینارها، همایش ‏ها و غیره، البته تا حد امکان حضور دارد و گزارش ‏های خبری و تصویری از آنها تهیه می‏ کند. دوستان عزیز برای مشارکت در این بخش تنها لازم است، رویداد مورد نظر خود را به تحریریه پنجره ایرانیان اطلاع دهند. مسلما در صورت داشتن ارزش خبری رویداد مربوطه، گروه ‏های خبری به محل این رویدادها اعزام خواهند شد. در بخش مصاحبه ‏ها، نیز پنجره ایرانیان با مدیران موفق این صنعت گفتگوهایی ترتیب می‏ دهد، که موضوع این گفتگوها می‏ تواند فعالیت‏ های مجموعه مورد نظر باشد که به‏ صورت رپرتاژآگهی تنظیم می‏ شود؛ یا می‏ تواند در خصوص یکی از موضوعات مبتلابه این صنعت گفتگو انجام شود که ماهیت تحلیلی خواهد داشت.
بخش سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این بخش به‏ نوعی پنجره ایرانیان از وظیفه آینه بودن خود قدری عدول کرده و برای بهبود شرایط تلاش می‏ کند. البته شاید عدول از وظیفه نیز محسوب نشود، بلکه بخش سوم همان مرحله ‏ای باشد که شخص با دیدن چهره خود در آینه دستی بر سر و موی خود می ‏کشد! به‏ هر حال، هر تلاشی که در این بخش صورت می‏ گیرد، از سوی خود شماست و پنجره ایرانیان به ‏ندرت مقاله ‏ای را به قلم نویسنده‏ای خارج از این صنعت به چاپ می‏ رساند، البته مگر اینکه اهمیتی در چنین مقاله‏ ای نهفته باشد.
موضوع مقالات را در دو حوزه مختلف می‏ توانید تعیین کنید: نخست مقالاتی فنی که برای بالا بردن سطح مهارت‏ های دوستان در تولید در و پنجره و نما، و به اشتراک گذاشتن تجربیات اهالی این صنعت با یکدیگر تدوین می‏ شوند، که مطمئنا در ارتقای کیفیت تولیدات این صنعت که مهم‏ترین هدف همه ماست نقش مهمی ایفا خواهند کرد. بخش دوم مقالات به موضوعاتی می‏ پردازند که هرچند مستقیما با صنعت در و پنجره مربوط نیستند، اما در فعالیت مجموعه‏ های فعال در این حوزه نقش مهمی دارند؛ مانند موضوعات مربوط به نحوه اداره شرکت‏ ها، برندسازی و غیره.
یادداشت‏ ها نیز در این بخش از اهمیت فوق ‏العاده‏ای برخوردار هستند. این قالب نوشتاری در حجمی محدودتر، به موضوعات متنوع‏ تری می ‏پردازد و در واقع نظر مولف را درباره موضوع خاصی در یک صفحه توضیح می‏ دهد. مقاله و یادداشت در واقع مجالی هستند برای تبادل نظر و تجربه که از نقطه نظر ما مهمترین نقش را در سیر صعودی این صنعت برعهده دارند.
این اطمینان را داریم که بسیاری از شما می‏ توانید در این بخش ‏ها فعالیت داشته و نشریه خودتان را در انجام وظیفه و رسالت نهایی که بر دوش می ‏کشد، یاری کنید و همچنین بر غنای محتوای پنجره ایرانیان بیافزایید.
در پایان یک بار دیگر از همه شما همراهان همیشگی پنجره ایرانیان درخواست می‏ کنیم که ما را از نظرات گرانقدر خود محروم نکنید. تحریریه پنجره ایرانیان همواره آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات شما و البته به ‏کارگیری آنها در فعالیت‏ های پیش‏روی خود است. امیدواریم با کمک و یاری همه شما صاحبان اصلی این نشریه، پنجره ایرانیان در جایگاهی قرار بگیرد که سزاوار اهالی کوشا و گرانقدر صنعت در و پنجره کشورمان باشد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 104 ــ خرداد 95


ثبت نظر

ارسال