‌اصفهان محل ساخت بناهای زمخت نیست

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به ویژه مرکز آن محل ساخت بناهای زمخت، بلند و مجتمع‌های بی‌هویت نیست.
  • شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 17:5

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، ابوالفضل قربانی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: تسریع در اجرای طرح‌هایی همچون احیای مجموعه دولت خانه صفوی، طرح مربوط به جنوب میدان نقش جهان و تبدیل دروازه حسن آباد تا میدان نقش جهان به به موزه اصفهان شناسی جایگاه اصفهان را بهبود می‌بخشد.وی با تاکید بر توجه به تاثیرات فرهنگ و اقلیم در ساخت شهرها گفت: مکتب معماری اصفهان که برگرفته از فقه و هندسه و ریاضیات است و امنیت، هماهنگی اجزا و زیبایی شهر از ویژگی‌های این مکتب است و می‌تواند پاسخگوی شهروندان اصفهان باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که ساخت آپارتمان‌ها با تقلید از غرب آسایش و ایمنی مردم اصفهانرا فراهم نمی‌کند، افزود: باید بپذیریم که اصفهان به ویژه مرکز آن محل ساخت ساختمان‌های زمخت و بلند و مجتمع‌های بی هویت نیست.

بهبود شهرسازی تنها با رعایت قانون ممکن است

قربانی ادامه داد: ساخت و ساز باید متناسب با گنبدهای فیروزه‌ای و هماهنگ با تاریخ و فرهنگ اصفهان باشد و به عنوان نمونه موضوع مشرفیت دید یکی از ده‌ها مواردی است که باید به آن پرداخت و آن را رفع کرد.وی راهکار مقابله با این مشکلات را اجرای قانون دانست و اضافه کرد: تعیین خطوط قرمز و مراقبت همگان از عبور نکردن از خطوط قرمز و برخورد جدی با عوامل فساد و قانون گریزی راهکارهایی برای احیای مکتب معماری اصفهان است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر نظارت بر احداث ساختمان‌ها و عملکرد سازندگان و ناظران اظهار کرد: برخورد با تخلفاتی همچون ویژه خواری و زیاده خواهی نیز از راهکارهای مهم در بهبود وضعیت شهر سازی در اصفهان است.

قربانی افزود: تقویت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و توجه به صنایع دستی اصفهان به برطرف کردن موانع توسعه این شهر کمک می‌کند.وی بر تاکید بر وحدت مسؤلان شهری ادامه داد: پرهیز از خودخواهی و خود محوری و هم‌چنین پاسداری از آداب و رسوم و مهارت‌های هنری از جمله کارهایی است که می‌توان در بهبود جایگاه اصفهان به کار برد.

مشکل آب در اولویت نمایندگان اصفهان قرار ندارد

هم‌چنین یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان اصفهان موضوع آب اصفهان را به طور جدی در صدر و راس مطالبات خود قرار نداده‌اند.

محمدرضا فلاح با بیان این که اقدام نمایندگان چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی از ساحت مقدس مجلس خارج بود، اظهار کرد: هنوز هم افزایی و هم اندیشی و درد مشترک بین تمام افرادی که در مشکل آب سهم و نقش دارند مشاهده نشده و صرفا به حرف و سیاسی کاری بسنده شده است.وی با تاکید بر بازگشت به تقسیم بندی‌ها و حقآبه‌های تعیین شده به شیوه شیخ بهایی افزود: بهترین طرح برای برون رفت از بحران بی آبی و این قصه پر غصه عمل به تقسیم بندی بر اساس طومار شیخ بهایی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهر اصفهان گفت: مسوولان و مدیران اصفهان باید از تمام ظرفیت نخبگان و دانشمندان در توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنند تا جایگاه تاریخی و زیبای اصفهان در قرون بعد نیز همچنان پایدار و درخشان بماند.


ثبت نظر

ارسال