عضو شورای اسلامی شهر بجنورد مطرح کرد

خطر ساخت ‌و سازهای غیر‌مجاز در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نسبت به خطر ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف این شهر اظهار نگرانی کرد.
  • یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 10:24

سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: زمین‌خواران و افراد سودجو بعضاً اراضی پیرامون این شهر را تصرف، تسطیح و با قولنامه‌های عادی به افراد بی‌اطلاع می‌فروشند.وی افزود: این مناطق که داخل طرح جامع و تفصیلی شهر نیستند بدون ضابطه و بدون مجوز و عدم پیش‌بینی استحکام بنا تبدیل به آلونک‌هایی می‌شوند که برای شهرداری در آینده دردسرساز و مشکل‌ساز می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود به جز شهرک صنعتی تا شعاع پنج کیلومتری از مرکز شهر (میدان شهید) این مناطق به شهرداری واگذار تا با نهال‌کاری هم اراضی حفظ و هم اینکه سرمایه‌ای برای شهرداری و مردم شهر در بخش فضای سبز شود.

به گفته رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بجنورد، توجه به این موضوع از رشد غیراصولی و بی‌رویه شهر که در آینده مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد، نظارت و کنترل خواهد شد.وی همچنین بر ایجاد سیل‌ بند خاکی در فاصله بالاتر از خندق فعلی که حوزه آبریز دامنه‌های اطراف شهر بوده را مورد تاکید قرار داد و افزود: بی‌گمان یکی از موضوعاتی که قابل تأمل بوده خطر سیلاب در اطراف این شهر است.

حسینی بیان داشت: احداث سیل بند در شمال گلستان‌شهر که این شهرک را نیز در معرض سیل قرار داده بایستی در دستور کار استان از محل اعتبارات استانی و ملی قرار بگیرد.


ثبت نظر

ارسال