گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل سرشناس‏ترین مجموعه تولیدی در و پنجره اردبیل؛

از سهند تا سبلان با صنایع یو.پی.وی.سی قلعه گیر

صنایع یو.پی.وی.سی قلعه‏ گیر ازجمله مجموعه‌های مطرح در صنعت در و پنجره کشور در استان اردبیل است. این مجموعه موفق قریب به 15 سال است که در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی در شمال غرب کشور فعالیت می‌کند و به ‏تازگی توانسته است نمایندگی رسمی پروفیل وین‏تک را برای تولید در و پنجره و همچنین نمایندگی پخش پروفیل پلاس‏پن را دریافت کند.
  • پنجشنبه 23 شهریور 1396 ساعت 4:53

قلعه‏ گیر در طی این سال‌ها توانسته است با گسترش فعالیت‌های خود علاوه بر کمک به راه‌اندازی بیش از 80 خط تولید برای همکاران، تعداد 8 کارگاه تولید در و پنجره را به‌صورت مستقیم راه‌اندازی و مدیریت کند. ارائه کالا و خدمات مشاوره‌ای به بیش از 90 کارگاه در استان اردبیل از دیگر فعالیت‌هایی است که مجموعه قلعه‏گیر انجام می‌دهد. توجه به امر آموزش نیروی کار و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز از دیگر مشخصه‌های مثبت این مجموعه موفق است. مجموعه قلعه‏ گیر با وجود سابقه نسبتا طولانی که در صنعت نوپای یو.پی.وی.سی دارد از مدیریت جوانی بهره می‌برد که جوانی، پویایی و تجربه را هم‌زمان به کار گرفته تا مجموعه‌ای موفق و روبه رشد را ساماندهی کند. مجید قلعه‏ گیر به همراه دیگر برادرانش توانسته کارگاه تولید در و پنجره قلعه‏ گیر را به مجموعه بزرگی تبدیل کند که با بیش از صدها نیروی کاری که مستقیم و غیرمستقیم به‌واسطه این مجموعه فعالیت می‌کنند پنجره‌های باکیفیتی را به جامعه و مشتریانش عرضه کند. برای آشنایی بیشتر با صنایع یو.پی.وی.سی قلعه‏ گیر گفتگویی با مجید قلعه ‏گیر، مدیرعامل جوان و موفق این مجموعه انجام دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:


برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


در خصوص پیشینه فعالیت خود در صنعت در و پنجره توضیح دهید؟

فعالیت صنایع یو.پی.وی.سی قلعه ‏گیر از سال 1382 در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی آغاز شد. در آن زمان یو.پی.وی.سی بسیار کم بود و در استان اردبیل ما نخستین تولیدکننده در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی بودیم که فعالیت می‌کردیم. در ابتدا پروفیل مورد نیازمان را خودمان از ترکیه وارد می‌کردیم. پس از آن از پروفیل‏ های تولید داخل استفاده کردیم و اخیرا نیز نمایندگی تولید پروفیل وین‏تک و نمایندگی پخش پلاس‏پن را به دست آوردیم. همچنین مجموعه ما به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در و پنجره و از سال 92 تاکنون به‌عنوان کارآفرین برتر در منطقه شمال غرب انتخاب شده است.

ظرفیت تولید پنجره در کارگاه مرکزی ما روزانه 70 لنگه پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی است و تعداد نیروی کار مجموعه نیز با توجه به شرایط بازار 30 نفر است که به‌زودی برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت داریم. در حال حاضر تعداد 8 کارگاه فعال در سطح استان زیر نظر مستقیم مجموعه ما فعالیت می‌کند و بیش از 90 کارگاه و فروشگاه در شهرهای مختلف استان با ما همکاری دارند. تاکنون نزدیک به 80 کارگاه در نقاط مختلف استان و منطقه برای همکاران راه‌اندازی کردیم.

با توجه به این‌که مجموعه شما هم در بخش بازرگانی و فروش پروفیل و هم در بخش تولید در و پنجره فعال است، ترجیح خودتان کدام بخش است و فعالیت در کدام بخش برایتان راحت‌تر است؟

طبیعی است که بخش تولید مشکلات و دردسرهای بیشتری دارد و کار فروش راحت‏تر است ولی چون هر دو بخش را خودمان انجام می‌دهیم تا حدودی کارهایمان تسهیل شده است. سال‌ها تجربه و سابقه در بخش تولید در و پنجره به ما کمک می‌کند تا مشکلات کمتری داشته باشیم و از سوی دیگر چون تهیه مواد اولیه را نیز خودمان انجام می‌دهیم بخشی از مشکلات سایر تولیدکنندگان را نیز نداریم. از سوی دیگر، برخی فروشندگان که در بخش تولید فعالیت ندارند بسیاری از مسائل مربوط به بخش تولید و ریزه‌کاری‌ها و مسائل جزئی آن را نمی‌دانند که این مسئله به فعالیتشان ضربه می‌زند. اما چون ما به قولی دستمان توی کار است و از مسائل تولید باخبر هستیم در بخش خریدوفروش پروفیل و ملزومات می‌توانیم دقیق‌تر عمل کنیم. درمجموع این دو فعالیت مکمل همدیگر هستند و انجام هم‌زمان آنها به بهتر شدن شرایط کاری ما کمک کرده است.

به نظر شما عمده‌ترین مشکلات صنعت در و پنجره در حال حاضر چیست؟

بیشترین مشکلی که امروزه با آن روبه‏رو هستیم بحث نوسان قیمت‌هاست. با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد عدم ثبات قیمت‌ها نیز مزید بر علت شده است تا شرایط خوبی در بازار و صنعت در و پنجره نداشته باشیم. موضوع مالیات و اداره دارایی و فشارهایی که از این‌سو بر ما وارد می‌شود نیز مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است.

پیش‌بینی‌تان درباره شرایط بازار در سال 96 و احتمال پایان یافتن رکود حاکم بر بازار و صنعت ساختمان چیست؟

به دلیل ارتباطاتی که با سازمان نظام ‌مهندسی به‌عنوان اسپانسر و حامی آنها داریم از میزان پروانه‌های ساختمانی که در ابتدای سال صادر شده است خبر داریم. این آمار در مقایسه با سال‌های قبل نشان‌دهنده شروع خوبی است که امیدواریم بازار ساخت‌وساز در سال 96 تکان بخورد و رونق دوباره بگیرد.

در تولید در و پنجره از چه نوع یراق‌آلاتی استفاده می‏کنید؟

ما در بخش تولید از یراق‌آلات خارجی با برندهای معتبری مثل ورنه و اندو استفاده می‌کنیم. متاسفانه در داخل کشور تولیدکننده یراق‌آلات قوی زیاد نداریم و بهترین یراق موجود در بازار متعلق به برندهای ترک و آلمانی هستند.

نظرتان در مورد کیفیت پروفیل‌های ایرانی و خارجی چیست؟

واقعیت این است که کیفیت برخی پروفیل‌های ایرانی دست‌کمی از بهترین پروفیل‌های آلمانی ندارد و در همان حد و حدود هستند. به‌عنوان‌مثال وین‏تک که از بهترین پروفیل‌های ایران است تلاش کرده است تا محصولی در حد و اندازه استاندارهای کشورهای اروپایی عرضه کند. تحقیق و پژوهش‌های علمی و فنی، استفاده از بهترین مواد اولیه، تنوع محصولات، از جمله کارهایی است که مسئولان این مجموعه برای ارتقاء سطح کیفی محصولاتشان انجام می‌دهند.

مهم‌ترین خدماتی را که به مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولاتتان ارائه می‌دهید نام ببرید؟

نخستین امتیاز محصولات ما کیفیت بالای آن است که ما این کیفیت بالا را با 10 سال گارانتی و ارائه 25 سال خدمات پس از فروش تضمین می‌کنیم. حتی اگر یک لنگه پنجره تولیدی ما مشکلی داشته باشد همان روز و در سریع‌ترین زمان ممکن تیم خدمات پس از فروش مجموعه ما به محل رفته و اقدام به تعویض محصول می‌کند. واقعیت این است که سرمایه واقعی ما اعتمادی است که مردم استان و مشتریان ما به مجموعه ما دارند به همین دلیل خدمات ما در اسرع وقت و بدون قید و شرط در همه نقاط استان ارائه می‌شود.

چند مورد از مهم‌ترین پروژه‌هایی را که در حال حاضر در دست اقدام دارید نام ببرید؟

از جمله پروژه‌های مهمی که هم‌اکنون در حال اجرای آنها هستیم، می‌توانم به پروژه قیطریه تهران، پروژه چیتگر تهران، پروژه 600 واحدی شهرداری اردبیل، پروژه سپاه، توسعه مسکن، نوسازی مدارس و دانشگاه پیام نور اردبیل و پروژه 700 واحدی مسکن مهر شمال غرب کشور اشاره کنم.

با توجه به اهمیت موضوع آموزش نیروی کار در صنعت در و پنجره، چه اقداماتی در این زمینه انجام دادید؟

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده‌ایم سالانه تعداد زیادی نیروی کارآموز از نقاط مختلف استان به مجموعه ما مراجعه می‌کنند و پس از کسب مهارت‌های لازم موفق به اخذ گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شوند. این اقدام کمک بزرگی به رشد و توسعه فنی و علمی نیروی کار صنعت در و پنجره استان به‏شمار می‏آید. مجموعه ما هر سال یک نفر نیروی متخصص از ترکیه دعوت می‌کند تا آخرین دستاوردهای علمی، فنی و تکنولوژیکی که در صنعت در و پنجره وجود دارد را به نیروی‌های ما آموزش بدهد. در مدت حضور این متخصص در مجموعه، نیروی کار اکثر کارگاه‌های تولید در و پنجره از سراسر استان در اینجا جمع می‌شوند و ظرف یک هفته تمامی موارد جدید را آموزش می‌بینند. در آخرین مورد از این کارگاه‌های آموزشی، تکنولوژی و نحوه به‌کارگیری و نصب لولاهای مخفی جدید به نیروهای فنی ما آموزش داده شد.

شرایط فعلی بازار در و پنجره و استفاده از پنجره‌های دوجداره در استان اردبیل چگونه است؟

استان اردبیل به‌واسطه شرایط آب و هوایی و سرمای شدید هوا، موضوع استفاده از پنجره‌های دوجداره و مبحث 19 ساختمان در اینجا بسیار پررنگ‌تر است. به دلیل سرمای زیاد هوا و لزوم حفظ گرمای درون ساختمان، مصرف انرژی بیشتر است و گران بودن انرژی ما را مجبور می‌کند تا با استفاده از پنجره‌های دوجداره این مشکل را حل کنیم. به همین دلیل روند استفاده از پنجره‌های عایق و دوجداره در استان اردبیل شرایط نسبتا خوبی دارد و جدای از شرایط رکود حاکم بر بازار ساختمان، وضعیت بازار در و پنجره شرایط مساعد و پتانسیل بالایی دارد.

وجود نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و در و پنجره را چقدر ضروری می‌دانید و حضور در این نمایشگاه‌ها برای شما چقدر مهم است؟

تبلیغات در موفقیت یک مجموعه صنعتی و بازرگانی بسیار تاثیرگذار است و نمایشگاه‌ بهترین محل برای تبلیغ و شناساندن شرکت‌ها و محصولاتشان به مردم و جامعه است. تا زمانی که یک مجموعه و محصولات آن به جامعه معرفی نشود اگر بهترین کیفیت را هم داشته باشد موفقیتی در فروش به دست نمی‌آورد. بر همین اساس حضور در نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و در و پنجره برای ما بسیار لازم و ضروری است و تلاش می‌کنیم در نمایشگاه‌های مهمی که در این زمینه برگزار می‌شود با تمام توان شرکت کنیم.

آیا برنامه‌ای برای توسعه، رشد و گسترش کار و فعالیتتان در آینده دارید؟

بله حتما. برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌ها و تولید محصولات جدید در ذهن داریم. البته زمینه‌سازی‌هایی هم انجام داده‌ایم که به امید خدا در آینده نزدیک درباره آن به‌تفصیل برای همکاران و فعالان صنعت در و پنجره از طریق رسانه‌ها به‌ویژه نشریه پنجره‌ایرانیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 118-مرداد96

 


ثبت نظر

ارسال