گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیریت صنایع تولیدی بازرگانی هایتک؛

هایتک؛ هر روز بهتر از دیروز

هایتک، یکی از مجموعه‏ های فعال و مطرح استان قزوین به شمار می‏آید. این مجموعه پرتوان با تولید توری‏های پلیسه کار خود را آغاز کرد و سپس توزیع یراق‏آلات در و پنجره ‏های یو.پی.وی.سی را به فعالیت‏های خود افزود.
  • پنجشنبه 23 شهریور 1396 ساعت 4:54

 در ادامه به تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی روی آورد و امروز پس از گذشت حدود چهار سال در مسیر رشد و توسعه قرار داشته و محصولات خود را هر روز بهتر از دیروز عرضه می‏کند. برای آشنایی خوانندگان ارجمند پنجره ایرانیان گفتگویی ترتیب دادیم با سروش نوروزیان، مدیریت صنایع تولیدی بازرگانی هایتک، و از ایشان درباره نحوه فعالیت این مجموعه پرسیدیم. با هم این گفتگو را می‏خوانیم:


برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


درباره سابقه و پیشینه فعالیت شرکت هایتک توضیح دهید.

شرکت هایتک از ابتدای سال 1392 به ‏عنوان نخستین تولیدکننده توری پلیسه و با نام توری‏ سازان هایتک در استان قزوین شروع به فعالیت کرد. پس از مدتی کوتاه تصمیم گرفتیم فروش و توزیع یراق‏آلات یو.پی.وی.سی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم؛ پس از بررسی بازار استان قزوین اقدام به اخذ نمایندگی فروش یراق‏آلاتVHS  کردیم و بعد از چند ماه پخش و فروش یراق‏آلات آکپن را نیز به فعالیت‏های خود اضافه کرده و نمایندگی انحصاری فروش این یراق‏آلات را نیز در استان قزوین و گیلان اخذ کردیم. در همین دوره نام شرکت به صنایع تولیدی بازرگانی هایتک تغییر یافت و از ابتدای سال 1393 در زمینه فروش یراق آلات مذکور متمرکز شدیم. این مجموعه به دلیل توانمندی بالای همکاران محترم، همزمان اقدام به تولید در و پنجره دو جداره نیز کرد و فعالیت خود را نیز در این زمینه توسعه بخشید. در اواخر سال 95 نمایندگی پخش و فروش یراق‏آلات با برند REZE را در محدوده استان به فعالیت‏های خود اضافه کرد.

صنایع تولیدی بازرگانی هایتک با فروش یراق‏آلات و پروفیل و همچنین تولید توری پلیسه و پنجره دو جداره در حال حاضر مشغول به فعالیت می‏باشد و می‏توان آن را یکی از فعال‏ترین واحدهای تولیدی بازرگانی در سطح استان بر شمرد.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهید؟ نمایندگی چه برندهایی را در اختیار دارید؟

در حال حاضر محصولات ما در قالب سه نوع انبار تعریف شده که انبار نخست پخش و فروش یراق‏آلات با برندهای آکپن و REZE را بر عهده دارد. انبار دوم فروش یراق‏آلات و محصولات توری را برعهده دارد. شرکت هایتک به غیر از تولید و فروش محصولات تکمیل شده توری پلیسه و رولینگ، یراق‏آلات خام توری پلیسه را نیز به همکاران و تولید کنندگان عرضه می‏کند. محصول سوم این مجموعه که انبار محصول پنجره نامیده می‏شود، به تولید و فروش پنجره‏ های دو جداره یو.پی.وی.سی اختصاص دارد.

همچنین مجموعه هایتک نمایندگی‏ های فروش این محصولات را در سطح استانی برعهده دارد: یراق‏ آلات  آکپن ترکیه و REZE ترکیه؛ چسب سودال؛ شرکت کاسپین یو پی وی سی؛ نمایندگی فروش پروفیل‏های AS WIN و RED WIN؛ و گالوانیزه الماس.

آیا اخیرا خدمات یا محصول جدیدی به سبد کالایی‌تان اضافه شده است؟ توضیح دهید.

بله. جهت رفاه حال همکاران و بالا بردن توان رقابتی آنها، فروش پروفیل با برندهای مختلف به سبد کالای شرکت هایتک اضافه شده است.

سطح کیفی و استاندارد محصولاتتان (محصولات تولیدی) چگونه است؟ محصولات شما (تولیدی و توزیعی) چه استاندارد یا گواهینامه‏ هایی را دریافت کرده‏اند؟

این مجموعه جهت تولید پنجره از ماشین‏آلات جوش و برش دو سر استفاده می‏کند. این دستگاه‏ ها مربوطه محصول 2016 شرکت پلاست ماک بوده و جهت انجام دقیق مونتاژ، این شرکت اقدام به تهیه متر دیجیتال جهت برش زهوار کرده است. در نهایت ما تلاش داریم که برای حفظ و ارتقای کیفیت محصولات خود استانداردهای مربوطه را،  چه از لحاظ تقویتی پروفیل‏های تقویتی، کانکشن‏های میانی و سایر موارد مربوط به تولید استاندارد، به‏طور کامل رعایت کنیم.

چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقاء سطح کیفی محصولاتتان دارید؟

مجموعه هایتک در حال حاضر یک از شاخص‏ترین شرکت‏های استان از نظر سطح کیفی محصولات و کیفیت بالای خط تولید به شمار می‏رود. همچنین در آینده‏ای نزدیک در نظر داریم نسبت به تکمیل خط تولید و به‏روزرسانی مجدد آن اقداماتی را انجام دهیم.

وضعیت فعلی بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مهم‌ترین عامل رونق بازار را چه چیزی می‌دانید؟

وضعیت فعلی بازار در حال حاضر برای تمامی تولید کنندگان و فروشندگان نسبتا یکسان است و می‏توان گفت به نسبت سال‏های 1387 تا 1392 بسیار ضعیف‏تر شده است. من فکر می‏کنم تولیدکنندگان غالبا به سختی مشغول فعالیت بوده و ادامه این روند قطعا به حذف تولیدکنندگان کوچک از بازار خواهد شد.

بدون تردید افزایش ساخت و ساز در کشور مهمترین عامل خروج رونق صنف ما خواهد بود و این مهم بدون توجه و تلاش دولت محترم و سایر ارگان‏های دولتی میسر نخواهد شد.

استفاده از نیروی کار متخصص چه تاثیری در روند کار دارد؟ آیا برنامه‌ای برای آموزش و ارتقاء سطح فنی و علمی نیروی کارتان دارید؟

نیروی متخصص جزئی اصلی از سرمایه یک شرکت محسوب می‏شود. مجموعه هایتک به‏صورت مستمر نیروهای تولید خود را تحت آموزش قرار داده و اشکالات احتمالی تولید را به آنها گوشزد می‏کند. همچنین تمامی تلاش خود را برای بهبود و نیز رفع مشکلات مونتاژ بع خرج می‏دهد. ضمن اینکه در مواقع لزوم کلاس‏های نیز برای ارتقای سطح مهارتی کارکنان مونتاژ و نصب برگزار می‏شود.

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

کلیه محصولات تولیدی و یراق آلات شرکت هایتک دارای ضمانت هستند. یراق‏آلات ما همراه با گارانتی تعویض و همچنین محصولات تولیدی خود را با همراه با خدمات پس از فروش کامل ارائه می‏دهیم.

با توجه به وضعیت فعلی بازار، بخش تولید چه مشکلاتی دارد و چه راهکاری برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد می‌دهید؟

معمولا مشکلات تولید بسیار بیشتر از مشکلات بازرگانی بوده و عمده‏ترین مشکل یک واحد تولیدی، فروش محصول در بازار کنونی است، به‏گونه‏ای که این فروش بتواند حقوق و مزایا و سایر هزینه‏های سربار را تامین کند. مشکل بعدی عدم ثبات قیمت‏های محصول نهایی و فروش به مشتری می‏باشد که متاسفانه بعضی از همکاران رعایت نمی‏کنند و این باعث سود کم و عدم اعتماد مشتری به قیمت‏های ارائه شده می‏شود.

تنها راه برون‏رفت از بی‏ ثباتی قیمت‏ها و مشکلات مالی تولیدی، ایجاد رونق و شکوفایی در حوزه ساخت و ساز کشور است.

با توجه به افزایش تعرفه‌های گمرکی در ماه‌های اخیر، چه مشکلاتی در زمینه گمرک و واردات کالا دارید؟

در خصوص تعرفه‏های گمرکی باید به این نکته توجه داشت که در نهایت بار مالی این تعرفه‏ها به خود مصرف‏کننده بازمی‏گردد. ضمن اینکه تعرفه‏های گمرکی بیش از عرف می‏تواند به گرانی محصولات و روند افزایشی قیمت تمام شده تاثیر بگذارد و باعث تورم در بازار و سود کمتری شود.

مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌ شما برای ادامه کار و فعالیت در صنعت در و پنجره چیست؟

مهمترین دغدغه ذهنی ما و همه توزیع‏کنندگان یراق‏آلات مسائل مالی است و همچنین نگرانی از امکان وصول نشدن چک‏های مشتریان. تولیدکنندگان نیز همواره از پایین آمدن سطح تولید خود و در نهایت افزایش فشار مالی نگران می‏باشند.

آیا تبلیغات تاثیری در پیشرفت کسب‌وکار و رونق بازار شما دارد؟ بهترین تبلیغ را چه نوع تبلیغی می‌دانید؟

تبلیغات در این بازار بیشتر جنبه قدرت‏نمایی برای یک شرکت دارد. البته نمی‏توان گفت تبلیغات به‏طور کامل بی‏تأثیر است. در واقع تبلیغات نوعی سرمایه‏گذاری برای پیشبرد اهداف در آینده محسوب می‏شود. به نظر من، بهترین تبلیغ کیفیت محصولات و در نهایت رضایت مشتری و مصرف‏کننده می‏باشد.

پیش‌بینی‌تان درباره رکود حاکم بر بازار مسکن چیست؟ به نظرتان، آیا در سال 96 رونق به این بخش برمی‌گردد؟

امیدواریم رکود اقتصادی که نه تنها شامل کشور ما شده بلکه می‏توان آن را رکودی جهانی دانست ــ با شدت کم و یا بیشتر برای کشورهای مختلف ــ هرچه زودتر به پایان برسد و شاهد ثبات اقتصادی و همچنین رونق کسب و کار باشیم. البته فکر می‏کنم برای بازگشت رونق به زمان بیشتری نیاز است و بعید می‏دانم در سال 1396 در بازار تغییر خاصی به‏وقوع بپیوندد.

و کلام آخر...؟

از شما و همکاران محترمتان که با شور و اشتیاق فراوان در مجموعه پنجره ایرانیان مشغول فعالیت هستید، تشکر می‏کنم. به نظرم، پنجره ایرانیان پل ارتباطی ما و دیگر همکاران در زمینه محصولات مختلف بوده و یکی از برترین ماهنامه‏های تخصصی در این زمینه می‏باشد. من الله توفیق.

لازمه در پایان ازهمکار خوب و دوست عزیزم جناب آقای علیرضا شریفی که از ابتدای شروع فعالیت این مجموعه دلسوزانه در کنار بنده بودن و آقای علی رحمانی مهر که مدیر فروش این مجموعه میباشند وکلیه پرسنلی که در محل دفتر فروش و کارکنان زحمت کش تولید که سرمایه این تولیدی هستند قادرانی و  تشکر نمایم و از شما و همکاران محترمتون که با شور و اشتیاق فراوان در مجموعه ماهامه تخصصی پنجره در حال فعالیت هستید تشکر میکنم و همین ماهانامه پل ارتباطی بین ما و همکاران در زمینه فروش و محصول بوده و یکی از برترین ماهنامه تخصصی در این زمینه میباشد . من الله توفیق .

 

 نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 118-مرداد96


ثبت نظر

ارسال