گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم گنجعلیخان؛

اوج کیفیت و اطمینان در خطه کرمان

شرکت صنایع آلومینیوم گنجعلیخان با کوله‌باری از تجربه نسل دوم مدیریتی خود را تجربه می‌کند. جناب آقای محمد گنجعلیخان در اوائل دهه 1350 این مجموعه را پایه‌گذاری کرد.
  • شنبه 18 آذر 1396 ساعت 22:35

با مدیریت مدبرانه ایشان این مجموعه مراحل ترقی را به‌صورت پیوسته طی کرد تا امروز که بعد از نزدیک به پنجاه سال به برندی معتبر در تولید محصولات آلومینیومی در خطه کرمان تبدیل شده است. همین تدبیر باعث شد که محمد گنجعلیخان از بدو تاسیس اتحادیه صنف آلومینیوم‏‌کاران در کرمان تا کنون ریاست آن را برعهده داشته باشد. امروز مدیریت شرکت صنایع آلومینیوم گنجعلیخان به مهرداد گنجعلیخان محول شده است. برای آگاهی از چند چون فعالیت‌های این مجموعه موفق، پای صحبت وی نشستیم. با هم این گفتگو را می‌خوانیم:


برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


تاریخچه فعالیت شرکت صنایع آلومینیوم گنجعلیخان را به‌صورت مختصر بیان کنید؟

شرکت صنایع گنجعلیخان از سال ۱۳۵۰ به ‏عنوان اولین تولیدکننده در و پنجره‌های آلومینیومی فعالیت خود را در کرمان به مدیریت محمد گنجعلیخان حاکمی آغاز کرد. در آن زمان به‏ علت بی‏ ثباتی بازار و کمبود آلومینیوم، تصمیم دولت آن بود که تعاونی‌هایی در سراسر کشور تاسیس شوند. در این میان، مدیریت شرکت تعاونی آلومینیوم در جنوب کشور نیز بر عهده مدیر شرکت گنجعلیخان بود و از سال۱۳۶۳ با دایر شدن تعداد زیادی تولیدی، جهت تاسیس اتحادیه صنف آلومینیوم‏‌کاران انتخاباتی برگزار شد که در آن آقای محمد گنجعلیخان حاکمی با اکثریت آراء به ‏عنوان رئیس اتحادیه منصوب شد و هم ‏اکنون بعد از گذشت ۳ سال از تاسیس این اتحادیه و همچنین ۸ دوره متوالی انتخابات، همچنان ایشان در این سمت قرار دارند. البته مدیریت شرکت صنایع گنجعلیخان از سال۱۳۸۵به من (مهرداد گنجعلیخان حاکمی) واگذار شد و در انتخابات آبان ماه ۱۳۹۳محمد گنجعلیخان حاکمی (پدرم) با اکثریت آرا رئیس اتحادیه و من با رای دوم به عنوان نایب رئیس اتحادیه آلومینیوم‏‌کاران کرمان به مدت ۴ سال برگزیده شدم.

در حال حاضر صنایع آلومینیوم گنجعلیخان چه فعالیتی دارد و چه محصولاتی به بازار عرضه می‌کند؟

هم‏ اکنون صنایع گنجعلیخان با داشتن کادری مجرب و باتجربه همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا، توانسته گام‏‌های موثری در راستای تولید محصولاتی باکیفیت و به‌روز بردارد. این شرکت در راستای تولید پنجره‌‏های دوجداره اختصاصی و ترمال بریک، اجرای نماهای فریم‌لس و کرتین وال و تولید پیشرفته‌ترین توری‌های جمع‌شونده (رولینگ، پلیسه معمولی و دبل فریم) و انواع نرده‌های آلومینیوم، درهای کرکره برقی و کلیه مصنوعات آلومینیوم (یراق آلات کابینت و ...) فعالیت دارد. همچنین ما مشتریانی از بسیاری از نقاط کشور داریم. از همین ‏رو شرکت صنایع گنجعیلخان در اکثر استان‌‏ها و شهرها نماینده یا عاملیت فروش دارد.

آیا نمایندگی برند خاصی را در اختیار دارید؟

با توجه به سابقه و کیفیت بالای تولید محصولات صنایع گنجعلیخان این شرکت ناگزیر می‌بایست از مواد اولیه مرغوب و مطمئن استفاده کند لذا در این راستا بعد از تحقیقات انجام شده توانستیم با شرکت آلومرول نوین با برند آکرول به توافق رسیده و ضمن دریافت نمایندگی رسمی این شرکت در استان کرمان فعالیت خود را ادامه دهیم .

سطح کیفی و استاندارد محصولات شرکت شما چگونه است؟ محصولاتتان تاکنون چه استاندارد یا گواهینامه‏‌هایی را دریافت کرده‏‌اند؟

در این خصوص صنایع گنجعلیخان با ارتقا دستگاه‌ها و آموزش نیروها همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا توانسته همگام با استاندرادهای جهانی پیش رود.

چه عواملی بیشترین تاثیر را در تولید یک محصول باکیفیت در صنعت آلومینیوم دارند؟

در بحث پنجره‌های دوجداره به‌ویژه پنجره‌های دوجداره آلومینیوم، عایق بودن پنجره مهم‎‎ترین مورد است که آیتم‌های مهمی در این امر نقش دارد. این شرکت تلاش دارد با استفاده از چسب سیلیکون جهت عایق کردن پنجره و استفاده از چسب‌های دوجزئی برای استحکام گوشه‌ها و در نهایت پرس کردن گوشه‌ها همچنین استفاده از گسگت (لاستیک ) درجه یک (EPDM) و... بهترین محصول را به بازار عرضه کند.

چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقاء سطح کیفی محصولاتتان دارید؟

شرکت در جهت ارتقاء محصولات و بالا بردن سطح کیفی اقداماتی از جمله ایجاد واحد کنترل کیفی در تمامی روند تولید، تحویل و نصب همچنین گرفتن رضایت‌نامه مشتریان و تهیه فرم نظر سنجی انجام داده است. لازم به ذکر است که کلیه مشتریان این شرکت از برندهای معروف و معتبر بوده و تک تک این مواد اولیه مورد بررسی و تست قرار گرفته سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیروی کار متخصص و آموزش‌دیده چه تاثیری در روند کار شما دارد؟ چه برنامه‌ای برای آموزش و ارتقاء سطح فنی و علمی نیروی کارتان دارد؟

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت محصولات نیروی کار حرفه‌ای و مطمئن است که خوشبختانه این شرکت با سیاستگذاری خوبی که داشته توانسته نیروهای مطمئن و کادری حرفه ای را جذب و آموزش داده و سطح کیفی را به سطوح بالاتر ببرد. همچنین شرکت در راستای ارائه محصولات به‌روز، اقداماتی انجام داده و همگام با محصولات روز دنیا سطح کیفی محصولات خود را بالا برده و نیروها را آموزش می‌دهد.

با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در ماه اخیر، صنعت آلومینیوم کشور در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد؟

متاسفانه به علت نامعلوم بودن قیمت بیلت و نوسان آن نمی‌توان به طور قطعی پیش فاکتور صادر کرد و چون قیمت‌ها می‌بایست به‌روز باشند این بی‌ثباتی باعث نارضایتی مشتریان و ایجاد دغدغه برای شرکت می‌شود. البته شرکت صنایع گنجعلیخان با دپوی سنگین خود توانسته این موضوع را تا حد زیادی کنترل کند.

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

محصولات صنایع گنجعلیخان دارای 10 سال گارانتی تغییر رنگ و تغییر شکل است. همچنین ارائه خدمات پس از فروش از سوی این شرکت جهت رفع نیاز مشتریان و رضایتمندی آنها انجام می‌شود اما به طور کل حتی پنجره‌های تولید شده در زمان تاسیس این شرکت نیز هنوز در حال کار کردن و گاهی با یک سرویس جزئی رفع عیب می‌شوند.

مهم‌ترین مشکلات فعلی صنف و فعالیت شما چیست و چه راهکاری برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد می‌دهید؟

مشکلات فراوانی گریبانگیر تولید بوده و هست. اما مهمترین آن ورود شرکت‌ها و اشخاصی است که بدون برنامه و صرفا جهت گرفتن پروژه آن هم به هر قیمتی وارد این صنف می‌شوند. در نهایت به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌ها و استهلاک‌ها زمین می‌خورند اما این افراد نه تنها به خود بلکه به کل صنعت در و پنجره لطمه می‌زنند. در اینجا از مسئولان ذی‌ربط خواستارم تا در جهت رفع موانع تولید اقدامات لازم را انجام دهند که این امر خود به اشتغال‌زایی جوانان نیز کمک به‌سزایی می‌کند.

رکود حاکم بر صنعت کشور به‌ویژه صنعت ساختمان چه تاثیری بر کار شما داشته است؟

متاسفانه رکود در صنعت ساختمان روی اکثر مشاغل تاثیرگذار است اما به لطف خداوند و سابقه دیرینه این شرکت همیشه ظرفیت تولید پر بوده و مشکل خاصی نداشته‌ایم. همچنین در بحث توسعه و جذب بازارهای خارجی این شرکت توانسته در مذاکرات B2B با سه کشور عراق و عمان و قطر شرکت کرده و با ارائه نمونه کار و توضیحات لازم، قراردادی را به امضا رسانده و سهم قابل توجهی از پروژه‌های این کشور را به خود اختصاص دهد.

آیا تبلیغات تاثیری در پیشرفت کسب‌وکار و رونق بازار شما دارد؟ بهترین تبلیغ را چه نوع تبلیغی می‌دانید؟

تبلیغات نقش به‌سزایی در پیشرفت کسب و کار و رونق دارد و معتقدیم که بهترین تبلیغ عرضه محصولات باکیفیت می‌باشد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 122-آذر96


ثبت نظر

ارسال