گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت تورآسا؛

تورآسا، نام‌آور در کیفیت

پنجره ایرانیان; شرکت مهندسی بازرگانی تورآسا در سال 1388 با زمینه فعالیت تولید توری‌های رولینگ تاسیس شد. این شرکت در سال 1390 جهت تامین و تکمیل فرآیند تولید، فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید انواع توری‌های پلیسه اعم از پلیسه معمولی و پلیسه آنتی باکتریال (قابل شستشو) آغاز کرد.
  • چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت 22:35

تورآسا با تعمق و تفکر در نیازهای روز بازار داخلی با تولید محصولات باکیفیت، بخش قابل‌توجهی از بازار داخلی کشور را به دست آورده است. هدف و سرلوحه فعالیت‌های این شرکت، همواره تامین رضایت مشتریان به‌عنوان شرکای تجاری خویش بوده و در این راستا بر بهبود کیفیت، قیمت و زمان تحویل تمرکز و توجه ویژه داشته است. تورآسا هم‌اینک بخش قابل‌توجهی از مواد اولیه خود شامل پروفیل و قطعات پلاستیکی را در داخل مجموعه تولید می‌کند که این امر به ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولاتش کمک شایان توجهی کرده است. نگاه توسعه‌گرا به تولید و بازار باعث شده تا مجموعه تورآسا ضمن گسترش و بهبود بازار داخلی به بخش صادرات نیز اهتمام ویژه داشته باشد و قدم‌های اولیه را نیز در این راه بردارد. توری پلیسه آنتیک از جمله محصولات جدیدی است که با ابتکار و خلاقیت مجموعه تورآسا طراحی و تولید شده است و هم‌اینک سهم عمده‌ای از تولید، فروش و صادرات مجموعه را به خود اختصاص داده است. مجموعه تورآسا به‌منظور گسترش بازار و ارتقاء سطح خدمات‌دهی به مشتریان سراسر کشور اقدام به راه‌اندازی نمایندگی‌های مجاز و رسمی خود در سطح کشور کرده است. گفتنی است که کیفیت تولید و نوع خدمات در تورآسای مرکزی و همه نمایندگی‌های سطح کشور یکسان بوده و همگی از یک نوع مواد اولیه و دستورالعمل طراحی پیروی می‌کنند. نشریه پنجره‌ایرانیان در راستای معرفی مجموعه‌های موفق در صنعت در و پنجره و صنایع وابسته این بار به سراغ شرکت مهندسی بازرگانی تورآسا رفته و پای صحبت امیر جان‌جان، مدیر جوان و خلاق این مجموعه نشسته است. در ادامه توجه شمارا به این گفتگو جلب می‌کنیم:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

در آغاز مختصری پیرامون تاریخچه شکل‌گیری و شروع فعالیت تورآسا بیان کنید؟

شرکت تورآسا در سال 1388 به ثبت رسید و در زمینه تولید توری‌های رولینگ شروع به کار کرد. در ادامه با توجه به نیاز بازار، فعالیت شرکت از سال 1390 با تولید توری‌های پلیسه گسترش چشمگیری یافت. در ابتدا توری پلیسه تک فریم تولید می‌کردیم که با توجه به استقبال گسترده‌ای که مشتریان از توری‌های پلیسه به عمل آوردند ما را ترغیب کردند تا محصولات جدیدتری را به سبد کالایی مجموعه اضافه کنیم. در همین راستا توری‌های جدیدی با ابتکار خودمان در مجموعه تورآسا طراحی کردیم ازجمله توری پلیسه دبل فریم مگنتی که حجم انبوهی از این محصول وارد بازار شد و در حال حاضر بخشی از این محصول را به خارج از کشور نیز صادر می‌کنیم. تورآسای مرکزی در حال حاضر 20 نفر نیروی کار دارد که از این تعداد 4 نفر در بخش اداری و مابقی در کارگاه تولیدی فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر تورآسا چه محصولاتی به بازار عرضه می‌کند؟

محصولات ما شامل انواع توری فیکس، رولینگ، پلیسه تک فریم، پلیسه دبل فریم، پلیسه دکوراتیو و پلیسه آنتیک (نصب بدون پیچ) است که همه این مدل‌ها در 3 تیپ عمودی، افقی و دوطرفه تولید می‌شوند. همه این مدل‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف شامل آرشیو کامل رنگ طرح چوب و آنادایز به مشتریان عرضه می‌شود. تورآسا با توجه به خواسته مشتریان اقدام به تولید مدل‌های مختلفی از توری پلیسه کرده است که توری پلیسه دکوراتیو و توری پلیسه آنتیک از همین سری هستند. در شیار عرضی توری پلیسه دکوراتیو یک نوار مویی جهت ایزوله کردن آن و جلوگیری از عبور حشرات ریز تعبیه شده است که باعث می‌شود کارایی این توری به میزان زیادی افزایش پیدا کند. تفاوتی که توری پلیسه آنتیک با سایر توری‌های موجود در بازار دارد این است که بدون پیچ نصب می‌شود. از دیگر مزایای توری آنتیک این است که نصب این توری بدون نیاز به حضور نصاب و فرد متخصص انجام می‌شود و خود مصرف‌کننده می‌تواند به‌راحتی مراحل نصب آن را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. چون بسیاری از مردم دوست ندارند که افراد غریبه وارد فضای خانه‌شان شوند ما با ساخت یک تیزر کوتاه مراحل اندازه‌گیری و نصب این توری را به مشتریان آموزش می‌دهیم. به این شکل که مشتری خودش اندازه‌گیری را انجام می‌دهد و بعد از ساخت و ارسال توری از طرف ما، خودش نیز در منزل اقدام به نصب می‌کند. به دلیل مزایای زیادی که این محصول دارد و میزان رضایتمندی بالای مشتریان از این محصول، ما در حال تلاش هستیم که حجم عمده‌ای از تولیدمان را به این محصول اختصاص دهیم. گفتنی است، تمامی مراحل طراحی و ساخت پروفیل، قطعات و یراق‌آلات این توری توسط خودمان و در مجموعه تورآسا انجام شده است.

مواد اولیه مورد نیاز ساخت توری را چگونه تهیه و تامین می‌کنید؟

شرکت تورآسا از سال‌های گذشته همواره به فکر توسعه و گسترش فعالیت‌هایش بوده و به همین خاطر اقدام به راه‌اندازی واحدهای تزریق پلاستیک و تولید پروفیل در داخل مجموعه کرده است. بر همین اساس تولید انواع مقاطع آلومینیومی مورد نیاز در ساخت فریم توری در واحد اکستروژن و تولید پروفیل ما در اراک تولید می‌شود. همچنین واحد تزریق پلاستیک مجموعه که وظیفه ساخت تمامی قطعات و ملزومات پلاستیکی ساخت توری را برای مجموعه تورآسا انجام می‌دهد. واحد تولید تسمه و لاستیک نیز در کنار واحد تزریق پلاستیک فعالیت می‌کند. فعلا فقط نخ و تور مورد نیازمان را وارد می‌کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک در این زمینه هم خودکفا شویم.

تور و نخ را از کجا وارد می‌کنید و کیفیت این مواد در چه سطحی است؟

تور و نخ مورد نیازمان را از شرکت معتبر ال‌جی مش کره وارد می‌کنیم که از بهترین مواد اولیه توری موجود در بازار است و کیفیت مورد انتظار ما را تامین می‌کند. ضمن این‌که واردات تور ال‌جی مش را به‌صورت انحصاری در اختیار داریم. تور ال‌جی علاوه بر ضد آب بودن، خاصیت ضد حشره نیز دارد یعنی از مواد شیمیایی خاصی در تهیه آن استفاده می‌شود به صورتی که هیچ‌گونه پشه و حشره‌ای نمی‌تواند به آن نزدیک شود.

آیا این محصول دارای گارانتی و بیمه‌نامه است؟

بله کلیه محصولات این شرکت به دلیل استاندارد بالایی که دارند از نظر گارانتی و بیمه هم خدمات خوبی به مشتری ارائه می‌دهند. کلیه محصولات ما و توری‌های ال‌جی علاوه بر ضمانت‌نامه شرکت ال‌جی با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته است توسط بیمه ایران نیز 24 ماه ضمانت و بیمه می‌شوند. لازم به ذکر است، شرکت ال‌جی تاکنون خدمات خوب و قابل قبولی به ما ارائه داده است و به همین دلیل ما تلاش داریم که همکاری‌هایمان را با این شرکت ادامه و گسترش دهیم.

مهم‌ترین فاکتورهای ساخت یک توری باکیفیت کدام‌اند و شرکت تورآسا تا چه میزان این فاکتورها را رعایت می‌کند؟

اولین فاکتور در ساخت توری استاندارد و باکیفیت استفاده از مواد اولیه خوب و درجه‌یک است. شاید مواد اولیه درجه‌یک در نگاه اول گران باشد و برای تولیدکننده سود زیادی نداشته باشد اما چون ما به دنبال سود کوتاه‌مدت نیستیم و رویکردمان کیفیت‌گراست ترجیح می‌دهیم مواد گران‌تر استفاده کنیم تا ضمانت‌نامه بیمه ایران را که اعتبار مهمی برای محصولاتمان است بتوانیم برای محصولاتمان حفظ کنیم و مشتری با فراغ بال و آسودگی خیال محصول ما را بخرد و استفاده کند. استفاده از پروفیل استاندارد در تولید توری بسیار تاثیرگذار است و یکی از دلایلی که ما را ترغیب کرد تولید پروفیل را در مجموعه خودمان انجام دهیم این بود که متاسفانه نتوانستیم پروفیل مورد نظرمان را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین کنیم. پروفیل‌های غیراستاندارد علاوه بر مشکلاتی که در تولید و مونتاژ دارند در مرحله رنگ‌کاری هم مشکلات زیادی دارند. به دلیل این‌که در تولید این پروفیل‌ها از مواد درجه ‌یک استفاده نشده است، این پروفیل‌ها رنگ‌پذیری ضعیفی دارند و آن رنگ مورد نظر را به ما نمی‌دهند. در مراحل بعد توری و نخ هم به همین صورت باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا در برابر عوامل جوی و محیطی دوام مورد نیاز را داشته باشند. ملزومات و قطعات پلاستیکی هم باید از مواد اولیه استاندارد تولید شده باشند و استفاده از مواد آسیابی و بازیافتی باعث می‌شود قطعات در هنگام استفاده دچار شکنندگی شوند و کارایی خوبی نداشته باشند.

نیروی کار چه میزان در تولید محصول باکیفیت تاثیرگذار است و تورآسا تا چه میزان به آموزش نیروی کار خود اهمیت می‌دهد؟

مسئله مهم در مجموعه ما این است که تورآسا نام‌آور در کیفیت است و این تنها شعار ما نیست بلکه تلاش می‌کنیم که بهترین محصول را ازنظر کیفیت به مشتری ارائه دهیم. دلیل این‌که ما ادعا می‌کنیم که می‌توانیم محصولی بی‌نقص و باکیفیت به مشتری ارائه دهیم جلسات مشاوره‌ای و آموزشی است که برای تمامی کارکنان و کارگران مجموعه به‌صورت مداوم برگزار می‌کنیم. برای تولید یک محصول باکیفیت باید علاوه بر تامین خواسته مشتری، نیازها و مشکلات کارگران و اپراتورهای دستگاه‌ها هم در نظر گرفته شود. ما در این جلسات توانستیم با همفکری پرسنل و نیروهای فنی مجموعه برخی از مشکلات و نواقص سیستم‌های قبلی را برطرف کنیم و به سمت تولید محصول باکیفیت‌تر قدم برداریم. مجموعه تورآسا از یک ناظر قوی برخوردار است که مدیریت کارخانه و نظارت فنی کلیه تولیدات مجموعه به عهده ایشان است.

نحوه ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در مجموعه تورآسا به چه صورت است؟

گارانتی و ضمانت محصولات ما به دو صورت انجام می‌شود. یکی ضمانتی است که برخی مواد اولیه ما ازجمله توری‌های مورد استفاده در محصولات ما از آن برخوردارند که از طرف کارخانه سازنده ارائه می‌شوند. دیگری ضمانت و بیمه‌نامه‌ای است که از طرف بیمه ایران به کلیه محصولات ما تعلق می‌گیرد. این بیمه‌نامه هم به این شکل است که توری مورداستفاده اگر در مدت 24 ماه هرگونه ایرادی ازنظر خطِ ‌تا، تغییر شکل، تغییر رنگ، پارگی و شکنندگی در آن به وجود بیاید و پروفیل نیز در مدت 5 سال اگر هرگونه مشکلی از نظر تغییر رنگ، تغییر فرم، طبله کردن، پوسته‌شدن و... داشته باشد تمامی خسارت وارده از سوی بیمه ایران جبران می‌شود. تمامی محصولات ما به دلیل گارانتی که دارند از خدمات پس از فروش کاملا رایگان برخوردارند و هر مشکلی در محصول به وجود بیاید مجموعه ما موظف است در سریع‌ترین زمان نسبت به تعویض یا تعمیر کاملا رایگان آن اقدام کند.

تورآسا در کدام استان‌ها نمایندگی دارد و نمایندگی‌های شما چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

تورآسا در نظر دارد در تمام استان‌ها نمایندگی فعال داشته باشد. سیاست کلی ما در ایجاد نمایندگی به این صورت است که نمایندگی‌های ما مطابق با سیاست کلی شرکت مادر، نباید هیچ فعالیتی در زمینه‌های دیگر از جمله تولید در و پنجره داشته باشند و باید صرفا در زمینه توری فعالیت کنند. تمامی نمایندگی‌ها از نظر مدیریت و نظارت کیفی زیر نظر تورآسای مرکزی فعالیت می‌کنند و محصولاتشان هیچ تفاوتی با شرکت مادر ندارد. تامین مواد اولیه کلیه نمایندگی‌ها با شرکت مرکزی و مواد اولیه اورجینال است. در حال حاضر نمایندگی‌های تورآسا در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، لرستان، خوزستان، کردستان و کرمانشاه فعال هستند و همگی بانام تورآسا فعالیت می‌کنند. ما در جاهایی که نمایندگی داریم هیچ‌گونه فروش مواد اولیه نداریم و فقط از طریق نمایندگی‌هایمان مواد اولیه و محصول نهایی عرضه می‌کنیم.

در مورد سمت و فعالیت های برادرانتان مهندس امیر جانجان و مهندس سعید جانجان هم توضیح دهید؟

آقای مهندس امیر جانجان مدیر انبار مرکزی استان مازندران و مسئول طرح ریزی و پیاده سازی و طراح قالب های پلاستیک و آلومینیوم این شرکت است و کلیه امور مرتبط با این فرآیندها را انجام می دهد و یکی از مهم ترین دلایل کیفی مواد اولیه شرکت حاصل دستاوردها و زحمات شبانه روزی وی در زمینه قالبسازی و نظارت به تولید پروفیل و یراق آلات است.

آقای سعید جانجان مدیر و سرپرست انبار مرکزی تورآسا در کرج است. وی همچنین مدیریت گروه کنترل کیفیت محصولات ساخته شده تورآسا و کلیه امور مربوط به ورود و خروج مواد اولیه است. به دلیل اینکه خروج بار کلیه مشتریان از انبار مرکزی کرج صورت می گیرد نظام هماهنگی و مدیریت کلیه امور مربوط به سالن های تولید شرکت و پخش انبار بر عهده ایشان است. از این دو مهندس و برادران عزیزم که یاران همیشه وفادار و زحمت کش این شرکت هستند، کمال تشکر را دارم.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 123-دی96


ثبت نظر

ارسال