گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با امیر مسگرنژاد؛

گام‌های بلند آبادانی در آبایان صنعت

پنجره ایرانیان;گروه تولیدی آبایان صنعت در سال 89 با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رفع نیاز فعالان صنعت ساختمان فعالیت خود را در زمینه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی با استفاده از بهترین پروفیل و یراق‌آلات در شهرستان دزفول استان خوزستان آغاز کرد.
  • شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 22:51

در ادامه با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در این عرصه به دست آورده بود اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی با برند آبایان پروفیل کرد. سیاست اصلی شرکت آبایان صنعت بر پایه کیفیت، استاندارد تولید و رعایت حقوق مصرف‌کننده است که با به‌کارگیری ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته همراه با پرسنل متخصص و کارآزموده و نرم‌افزارهای مخصوص جهت دقت در محاسبات، محصولی باکیفیت تولید و به بازار عرضه کرده است. ظرفیت فعلی این واحد 4000 تن در سال است که با 7 قالب اصلی تمام مقاطع اصلی در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی در این مجموعه تولید می‌شود. در حال حاضر تولید در مجموعه آبایان صنعت بدون وقفه و در سه شیفت کاری انجام می‌شود و رایزنی‌های متعددی نیز جهت صادرات محصول به کشورهای همسایه صورت گرفته است. با طرح توسعه‌ای که مدیران مجموعه آبایان صنعت در نظر دارند اجرا کنند توان و ظرفیت این مجموعه به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت و با ایجاد اشتغال در منطقه قدم‌های خوبی در رفع محرومیت و کمک به بهبود شرایط تولید و صنعت ساختمان منطقه برداشته خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه موفق گفتگویی با آقای امیر مسگرنژاد، مدیرعامل جوان و پرتلاش گروه تولیدی آبایان صنعت انجام داده‌ایم که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

کارخانه آبایان صنعت در کجا واقع شده، چه تعداد پرسنل و چه میزان وسعت دارد؟

کارخانه و گروه تولیدی آبایان صنعت در شهرستان دزفول استان خوزستان واقع شده است. البته جهت سهولت در ثبت سفارش مشتریان گرامی اقدام به احداث نمایندگی و شعبه‌هایی در سراسر کشور کرده‌ایم که این امر باعث شده تا بعد مسافت و هزینه‌های بار تا حد زیادی سرشکن شود. آبایان صنعت دزفول در حال حاضر تنها تولیدکننده پروفیل در استان است که در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با 2500 متر زیربنا فعالیت می‌کند. میزان تولید مجموعه 4000 تن در سال است که در سه شیفت کاری و به‌صورت مداوم با مجموعا 30 نفر پرسنل در واحد تولیدی و 10 نفر در قسمت اداری مشغول فعالیت هستند. البته با طرح توسعه‌ای که درصدد اجرای آن هستیم میزان تولید به 10000 تن در سال و تعداد پرسنل به 2 برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

انواع محصولات تولیدی خود را به‌تفصیل شرح دهید.

 در حال حاضر کلیه مقاطع اصلی جهت ساخت در و پنجره با شیشه تک جداره و دوجداره در آبایان پروفیل قابل‌ تولید و عرضه است. همان‌طور که اشاره شد این وعده به تمام مونتاژکاران عزیز داده می‌شود که به‌زودی و در ابتدای سال آینده طرح تکمیل قالب‌ها ازجمله تمام مقاطع سیستم کشویی و مولین متحرک، پروفیل بازسازی، پروفیل اتصال فریم و پروفیل لوله و اتصالات تکمیلی اجرا خواهد شد.

مزیت و برتری محصولات آبایان صنعت به محصولات مشابه دیگر چیست؟ به‌عبارت‌دیگر یک مصرف‌کننده به چه دلیلی باید پروفیل آبایان صنعت را انتخاب کند؟

متاسفانه در جنوب کشور تولیدکننده فعال نداریم. این حق هم استانی‌های عزیز است که به‌راحتی و سرعت بیشتر و صرف هزینه کمتر پروفیل خود را تهیه کنند. ما توانستیم با تولیداتی باکیفیت مشکل این عزیزان را حل کنیم. استان ما و حتی استان‌های زیادی در کشور با توجه به گرم شدن زمین و میزان تابشuv  که باعث تغییر رنگ محصول می‌شود دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و لذا در فرمول خود از افزودنی‌های مطرح اروپایی و با درصد بالاتر استفاده کردیم تا سطح پروفیل براق‌تر و در مقابل اشعه uv  بسیار مقاوم‌تر شود. لاستیک‌های درزگیر مورد استفاده نیز از نوع TPE و مقاوم در برابر اشعه uv  است. همچنین آبایان پروفیل محصول خود را در مقابل تغییر رنگ و شکل به مدت 10 سال بیمه و ضمانت کرده است.

آبایان صنعت از چه استانداردها و گواهینامه‌هایی برای پروفیل تولیدی خود برخوردار است؟

آبایان پروفیل دارای گواهینامه استاندارد اجباری محصول و بیمه‌نامه پروفیل به مدت 10 سال و گواهینامه iso9001  و iso100002 و افتخاراتی از جمله واحد نمونه استان خوزستان در سال 96 است. ضمنا اقداماتی جهت اخذ گواهی‌نامه تحقیقات مسکن و ساختمان در حال انجام است.

به نظر شما یک پنجره یو.پی.وی.سی استاندارد چه ویژگی‌‏هایی باید داشته باشد؟

در ساخت انواع پنجره یو.پی.وی.سی استانداردهایی وجود دارد که در هنگام تولید باید رعایت شود تا مصرف‌کننده بتواند از مزایای این در و پنجره دوجداره به نحو احسن استفاده کند. این موارد شامل گزینه‌های زیر است:

نوع پروفیل: ازلحاظ کیفی و همچنین از لحاظ قیمت، مهم‌ترین نقش در ساخت یک پنجره یو.پی.وی.سی را پروفیل ایفا می‌کند. هرقدر یک پروفیل باکیفیت و مرغوب باشد مشکلات آتی پنجره دوجداره هم کمتر می‌شود. شاید یک پنجره با پروفیل نامرغوب یا مرغوب از لحاظ شکل ظاهری برای مصرف‌کننده عام قابل‌تشخیص نباشد، اما مشکلاتی در آینده گریبان گیر مصرف‌کنندگان می‌شود.

یراق‌آلات مصرفی: یکی دیگر از مواردی که مصرف‌کنندگان و مشتریان عزیز در حین خرید یک پنجره عایق باید به آن توجه کنند نوع یراق‌آلات مصرفی است. یراق‌آلات یک پنجره شامل لولا، دستگیره و اسپانیولت است که هر یک عملکرد خاص خود را دارند.

نوع شیشه دوجداره مصرفی: مورد بعدی نوع شیشه دوجداره مورد استفاده در پنجره است. با توجه به اینکه ۷۰ درصد پنجره از شیشه تشکیل‌شده است پس در انتخاب شیشه نیز دقت فراوانی باید صورت گیرد تا پنجره‌ها ۱۰۰ درصد عایق شود. هم‌اکنون در کارخانه‌های صنعتی ایران در ساخت شیشه دوجداره موارد استاندارد رعایت می‌شود، اما متاسفانه در بیشتر کارگاه‌ها ساخت شیشه دوجداره، این شیشه‌ها به‌صورت دستی تولید می‌شوند و این موارد رعایت نمی‌شود.

کیفیت مونتاژ در و پنجره: یک پنجره خوب و استاندارد علاوه بر داشتن مواد اولیه و متریال خوبی که به آن اشاره شد می‌بایست در ساخت آن‌ هم تمام نکات ریز و مهم رعایت شود. مجموعه‌ای که نتواند مونتاژ و تولید باکیفیت داشته باشد نمی‌تواند یک پنجره دوجداره استاندارد و مرغوب تحویل مصرف‌کننده دهد؛ بنابراین داشتن نیروی مجرب و باتجربه و همچنین ماشین‌آلات ساخت در و پنجره در این کار ضروری است.

نصب استاندارد پنجره: درواقع نصب یک پایان خوب برای یک پنجره دوجداره استاندارد است. نکته قابل‌توجه در نصب استفاده از ملزومات استاندارد، رعایت موارد استاندارد و به‌کارگیری افراد مجرب است.

ارزیابی شما از بازار فعلی در و پنجره‌‏های یو.پی.وی.سی چیست؟

وضعیت فعلی در این صنعت خوش‌بینانه و روبه‌پیشرفت است. هفت سال پیش‌ آگاهی مردم در این صنعت بسیار پایین بود و خیلی از مردم از مزیت‌های پنجره یو.پی.وی.سی باخبر نبودند. خوشبختانه الان آگاهی مردم بسیار بیشتر شده و برای تهیه پنجره یو.پی.وی.سی نیاز نیست حتما به کلان‌شهرها مراجعه و متحمل بعد مسافت شوند. حتی در شهرستان‌های کوچک هم این صنعت رواج پیدا کرده است.

تولیدکنندگان بدون شناسنامه‌‏ای که کیفیت را قربانی قیمت محصولات خود می‏‌کنند چه لطماتی به صنعت وارد می‌‏کنند؟

متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که برخی از تولیدکنندگان پروفیل در جهت کسب بازار فروش یا فروش بیشتر، محصولات خود را به قیمت‌های بسیار پایین عرضه می‌کنند که با توجه به قیمت تمام‌شده پروفیل بر اساس استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه‌یک، این قیمت‌ها نامعقول و غیرممکن بوده و هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای ارائه این قیمت‌ها وجود ندارد. لذا در جهت جبران این کسری قیمت اقدام به کم کردن مواد افزودنی پروفیل می‌کنند که این عمل تاثیر بسزایی در پایین آمدن کیفیت محصول دارد. به‌عنوان‌مثال اکسید تیتانیوم موجود در پروفیل یو.پی.وی.سی از تمرکز حرارت و گرما بر روی سطح پروفیل جلوگیری می‌کند که در واقع رنگ سفید و شفاف بعضی از پروفیل‌های مرغوب مربوط به همین میزان درصد اکسید تیتان است. اکسید تیتان نور خورشید را منعکس می‌کند و مانع از جذب اشعه ماورای بنفش به بدنه و گوشت پروفیل می‌شود. در مواردی که جهت کاهش قیمت پروفیل درصد اکسید تیتان یا پایدارکننده‌های یو.پی.وی.سی را کم می‌کنند، پروفیل دچار تغییر رنگ (زرد می‌شود) و ترک‌خوردگی می‌شود. این عمل برخی از تولیدکننده باعث شده تا مشتریان نسبت به این صنعت و صنف تا حدودی بی‌اعتماد شده و در انتخاب پروفیل پنجره‌های دوجداره تامل بیشتری به خرج دهند.

شرکت شما تا چه حدی بر مونتاژکارانی که از محصولات آبایان صنعت استفاده می‏‌کنند نظارت دارد؟

سیاست ما در آبایان صنعت تکثر و افزایش خریداران و نمایندگی‌های خود با حمایت و پشتیبانی و نظارت بر فروش آنهاست. همواره در تلاش هستیم تا با بالا بردن کیفیت محصولات خود و ارائه قیمت‌های رقابتی زمینه را جهت بالا بردن قدرت رقابت مونتاژکاران فراهم کرده تا با فروش بیشتر پروفیل‌های آبایان، به منافع مشترک با آنها دست ‌یابیم. لذا از این حیث در فروش محصولات خود وسواس و نظارت ویژه‌ای داریم تا تولید در و پنجره با پروفیل‌های تولیدی ما توسط مونتاژکاران محترم با نهایت کیفیت، دقت و رعایت استاندارد صورت گیرد تا با حفظ جایگاه خود به درجات بالاتر نیز دست‌یافته و رضایت خاطر مصرف‌کنندگان نهایی در و پنجره تولیدی با آبایان پروفیل کسب شود.

به نظر شما شرکت‏‌های معتبر تولیدکننده برای بالا بردن سطح کیفی این صنعت چه نقشی می‌‏توانند ایفا کنند؟

شرکت‌های تولیدکننده معتبری که در طول این مدت در عرصه تولید یو.پی.وی.سی فعالیت دارند می‌بایست همچنان به تولید محصولات باکیفیت ادامه داده و به اعتماد مشتریان خود پاسخ دهند تا رضایت خاطر مصرف‌کنندگان نهایی این صنعت جلب شده و با اطمینان به محصولات تولید داخلی، گام بلندی در جهت آبادانی مملکت خویش بردارند.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


ثبت نظر

ارسال