گزارشی از یک رویداد؛

انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران در نمایشگاه

ساتیان و همارشتن به یاری انجمن آمدند

پنجره‌ایرانیان؛ انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران یک تشکل صنفی است. تشکیلاتی که بر اساس قوانین تاسیس شده و قرار است در قامت پرچم‌دار دفاع از منافع اعضای خود، اقدامات صنفی انجام دهد. این انجمن مطابق گفته دبیر تشکیلاتش، دو دهـه است که فعـالـیت می‌کند و مطابق آنچه به عنوان اساسنامه تصویب کرده باید از منافع تـولیــدکنندگان دروپنجره در ایران حمایت کند. همین چندی پیش بود که رئیس هیات مدیره انجمن در گفت‌وگو با پنجره‌ایرانیان از اوضاع‌واحوال تشکل‌های صنفی در ایران می‌گفت. تشکل‌هایی که گاه اعضای آن تلاشی برای ارتقای سطح صنعت خود نمی‌کنند. 
  • یکشنبه 24 تیر 1403 ساعت 6:25

 

شانزدهمین نمایشگاه صنعت دروپنجره و صنایع وابسته تهران در روزهای 8 تا 11 خردادماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران از تمامی فعالان صنعت دروپنجره دعوت کرده بود تا در روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی دروپنجره تهران از غرفه این انجمن در سالن خلیج‌فارس بازدید به عمل‌آورند. آنچه در ادامه خواهد آمد گزارشی از عملکرد غرفه این انجمن در خلال روزهای برگزاری نمایشگاه صنعت دروپنجره است.

نمایشگاه و تشکل

چندی پیش در  گفت‌وگویی با جلالی‌پوردبیر انجمن دروپنجره ایران، موضوعات مختلفی طرح شد. او می‌گفت: یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که برای تشکل‌های شبیه ما می‌توان برشمرد، این است که انجمن‌های صنفی متشکل از اعضای یک صنف هستند یعنی تعدادی از افرادی که یک شغل دارند و در یک زمینه فعالیت دارند در انجمن عضویت دارند بنابراین آدم‌های مختلف که در اصل رقیب هم هستند باید کنار همدیگر جمع شوند. این یعنی اینکه چنین اقدامی احتیاج به یک تعامل و پیشرفتگی ذهنی دارد. با این حال ما شعارمان از همان آغاز «انجمن چتری برای همه» بوده است و  هنوز هم اعتقاد داریم که انجمن چتری است که باید همه اعضای مرتبط با صنف را پوشش و همکاری و هم‌راستایی بین آن‌ها را افزایش دهد. ما پس از تاسیس انجمن، کمیته‌های مختلفی را در داخل انجمن تعریف کردیم، کمیته‌هایی که زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف را در برمی‌گرفت و باعث می‌شد اعضا را  بیشتر کنار همدیگر قرار بدهد. ما برای تعامل درون و برون‌سازمانی، برای اینکه همفکری بیشتر بین اعضا اتفاق بیفتد کمیته‌های حقوقی، آموزش، بازرگانی و دیگر کمیته‌ها را سامان دادیم. این کمیته‌ها زمانی نقش خیلی پررنگی داشتند و حالا هم کماکان کار خودش را انجام می‌دهد اما به این معنا که قرار باشد حتما نام کمیته را داشته باشد، نه زیرا عملا هیات‌مدیره انجمن با کمک اعضا دارند بار مسئولیت کمیته‌ها را به دوش می‌کشد و این هم‌افزایی را در کنار همدیگر انجام می‌دهند.

بعید است از آن روز تا امروز نظر جلالی‌پور تغییر خاصی کرده باشد به ویژه اینکه در روزهای برگزاری نمایشگاه، سر اهالی این غرفه، بسیار شلوغ بود. آن طور که مسئولان انجمن گزارش داده‌اند: غرفه انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران در روزهای برگزاری، بیش از 1500 بازدید کننده و مراجعه کننده داشته است. علاوه بر آن، در روزهای برگزاری نمایشگاه، اهالی صنعت و اعضای انجمن این احساس را داشتند که می‌توان از غرفه این انجمن برای دید وبازدیدهایی (که شاید برای مدتی هم به تعویق افتاده بود)، استفاده کنند. روزهای برگزاری نمایشگاه غرفه انجمن عملا به محلی تبدیل شده بود که اهالی صنف آنجا را تقاطع دیدارهای خود و جلساتی برای رفع مشکلات و پیشبرد بهتر عملکرد این صنعت می‌دانستند. در روزهای برگزاری نمایشگاه شانزدهم، انجمن چند دوره آموزشی نیز برگزار کرد. دورهای آموزشی در سالن 40 ، طبقه دوم با عناوین «فناوری‌های نوین مطرح در جدارهای نورگذر با عملکرد حرارتی بهبود یافته و پنجره‌های نوین در ساخت‌وساز امروزی و مباحث حقوقی ویژه صنعت دروپنجره» با حضور آقای دکتر کاری از سازمان نظام‌مهندسی و موسسه حقوقی و عضو ارشد کانون وکلا برگزار شد. روابط عمومی انجمن گزارش داده است: مشارکت‌کنندگانی که در این صنف فعالیت داشتند با شناخت از این تشکل برای عضویت در انجمن اعلام آمادگی کردند.

مطابق این گزارش طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته، از سوی بخش‌های مختلف  بازدیدهایی صورت گرفت. به ویژه از سوی سازمان نظام‌مهندسی و نشریات و رسانه‌هایی از جمله خبرگزاری صداوسیما، ایسنا، پنجره‌ایرانیان و چابک آنلاین که مصاحبه‌هایی نیز انجام و در شبکه‌های خبری بخشی از آن‌ها را منتشر شد و انجمن به صورت مناسبی معرفی  و ضمن روز‌های برگزاری تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شد.

انجمن چطور جایی است؟

انجمن‌های صنفی عملا محل تعامل اعضای یک صنف است. اعضایی که کنار هم جمع می‌شوند و بدون چشم داشت در مسیر نفع عمومی اعضا حرکت خواهند کرد. در زمینه تشکیل انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران آن‌طور که منابع رسمی انجمن بارها تاکید کرده‌اند انجمن به این دلیل تاسیس شد که: هرروز شـاهــد ظهور و توسعه کارخانه‌ها و کارگاه‌های بــزرگ و کـوچـک در اقصـی نقــاط ایــران هستیــم و علی‌رغم افـزایـش تقـاضـای بازار مصــرف پـنجـــره، بـا نـوعـی نــابســامـانـی در و تـولـیــد کـیـفـــی و ارائـــه مـحصــولات نــامــرغـوب مــواجـه بـودیـم انـجمـن تولیدکنندگان دروپنجره ایــران باهدف سـامـان دادن به بـازار پی‌وی‌سی و همـچنین ارائــه محصـول باکیفیت فعـالیـت خــود را از سـال 91 شــروع کـرد. یکـی از اهــداف انـجمـن تــولیــدکننــدگــان دروپنجره ایـــران آمــوزش و بالا بــردن دانــش عمــومـی اســت کــه در راسـتای ایـن هدف فعالیت‌های بسیــاری صـورت گـرفته اسـت. بهره‌گیری از دانـش کــارشنـاســان و پیشـکسـوتـان ایــن صـنعـت و به‌کارگیری تجـربیــات آن‌ها باعـث شـده اسـت، محصـولـی تـولیـد و روانـه بـازار شــود کـه رضـایـت مشـتری در ایـران جلـب کنـد. بـرای رســیدن بـه ایـن هـدف والا، انـجمـن تـولیـدکننــدگـان دروپنجره ایــران راه پرپیچ‌وخمی را پیمـوده اسـت که حـاصـل آن تــولیــد پنجره‌ای استــانــدارد در کلیـــه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها عضـــو انجمـــن و تــرغیـب دیگر تولیدکنندگان کشـور بـه رعــایـت ایـن استــانــداردهــا بــه جهــت بودن در بازار و رقابت با دیگر کارگاه‌ها شده است. هم‌اکنون انجمـــن ضمـن مــدون کـردن مقــرراتــی بــرای اعضــای خـود، ایشـان را مـوظــف و متعـهـد بــه رعــایت استــانـداردهای مورد تاییــد انجمـن کــرده اسـت. بـه برای دستیـابــی بــه یـک محصــول بـا استـانـداردهـای جهـانـی، انجمـن خـود را مـوظف به آمـوزش کلیـه کـارکنـان خـط تـولــید اعضــا خـود می‌داند و در ایــن راستــا کلاس‌های آمـوزشــی بـرگـزار می‌کند. ایـن رده‌ها شامـل طـراحـی منـاسـب، شنـاخـت عـوامـل تاثیرگذار باکیفیت پنجــره، معیـارهــای انتخـاب پـروفیـل،یراق‌آلات، متعلقات و همچنین نصـب صحیح  دروپنجره یوپی‌وی‌سی اسـت. علاوه بــر ایــن انجمــن خــود را مـــوظف می‌داند که این استــانداردهــا به‌صورت دقـیق و به‌روز در کارخانه‌ها رعــایت شــود بــه همـین منظــور بـازدیـدهـای دوره‌ای از کلیه‌های شرکت‌های عضـو انجمـن صورت گیرد و ماشین‌آلات، پروفیل‌ها و یراق‌آلات مورداستفاده به‌صورت دقیـــق  موردبررسی قـرار می‌گیرد.

همارشتن و ساتیان همراه انجمن

آن‌طور که منابع رسمی انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران اطلاع داده‌اند، در این دوره از برگزاری نمایشگاه دو شرکت ساتیان و همارشتن به‌عنوان اسپانسرهای اصلی غرفه انجمن، ایفای نقش کرده‌اند. دو شرکتی که نامی آشنا در صنعت دروپنجره دارند و هر دو نیز از اعضای انجمن هستند.

ساتیان

گروه ساتیان، در اصل تامین کننده انواع یراق‌آلات دروپنجره است. در معرفی این شرکت آمده: باهدف ارتقاء سطح کیفیت یراق‌آلات دروپنجره و نمای ساختمان در کشور راه‌اندازی شده و تاکنون به‌عنوان نماینده فروش و واردکننده با برخی از برترین برندهای حوزه دروپنجره همکاری کرده است. در سایت اختصاصی ساتیان آمده است: ما در این شرکت بر آنیم تا خدمات مطلوب صنعت خود، از جمله فروش محصول به‌روز و باکیفیت و همچنین ارائه مشاوره پیش از خرید برای پیدا کردن مناسب‌ترین محصول را به شما ارائه کنیم. 

همارشتن

همارشتن در معرفی خود آورده است: با توجه به بروز بحران انرژی در حال و آینده و باهدف استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی، همچنین در جهت استانداردسازی صنایع مرتبط با ساختمان و همچنین  بهینه‌سازی مصرف سوخت، گروه صنعتی همارشتن با بیش از 20سال تجربه در زمینه تولید انواع محصولات پلیمری، در سال 1384 با رویکرد طرح توسعه‌ای، اقدام به انتقال دانش فنی و واردات ماشین‌آلات تولید پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی برای ساخت دروپنجره‌های نوین کرد.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید 


ثبت نظر

ارسال