پیشنهاد پرداخت وام مسکن نامحدود تا ۳۰۰ میلیون تومان

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

مشاور وزیر راه در امور معماری و شهرسازی از طرح تسهیلات مسکن نامحدود در مسکن حمایتی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان خبر داد و گفت: زمین رایگان ۹۹ساله در مسکن اجتماعی منتفی است و دوره پرداخت ۲برابر تسهیلات در صندوق پس‌انداز از ۶ ماه کمتر می‌شود.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 22:22

سیدرضا‌هاشمی‌ در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انتقاداتی که به مسکن‌مهر در خصوص تأمین مالی و ساختار شهرسازی و معماری واحدهای آن مطرح است، گفت: در حال حاضر کمتر از یک میلیون واحد مسکن‌مهر تقریباً آماده تحویل است و 1. 2 میلیون واحد باقی مانده است. بخش زیادی از واحدهای آماده تحویل هم زیرساخت‌های لازم از جمله خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، کلانتری و. . . را ندارند.

مشاور وزیر راه در امور معماری و شهرسازی با اعلام اینکه هنوز جزئیات طرح مسکن حمایتی، نرخ سود بانکی، و میزان تسهیلات بانکی در این طرح مشخص نشده است، از طرح پرداخت تسهیلات نامحدود خبر داد و البته تأکید کرد که این نامحدود به‌معنی معروف آن نیست بلکه منظور این است که به‌شرط آورده و پس‌انداز مثلاً تا 300 میلیون هم می‌شود وام داد.

هاشمی ‌در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در صندوق‌های پس‌انداز مسکن نیز گفت: دقیقاً رقم را نمی‌دانم اما شبیه همان شرایطی است که قبلاً وجود داشت، هر شش ماه یک برابر اضافه می‌شد. فرض کنیم 3 میلیون سپرده‌گذاری می‌شود و پس از 6 ماه 3 میلیون دیگر تسهیلات پرداخت می‌شد. اما اگر 5 دوره 6ماهه سپرده در بانک می‌ماند 15 میلیون تومان به سپرده‌گذار تسهیلات پرداخت می‌شد. حالا می‌خواهند 6 ماه را مقداری کمتر کنند و این همین جوری تکرار شود.


ثبت نظر

ارسال