بتن تولید داخل کیفیت ۳۰ سال قبل را دارد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان با بیان این‌که کیفیت بتن تولید داخل مربوط به ۳۰ سال پیش است، گفت: پژوهشکده حمل‌ونقل و اقتصاد مسکن با مدیریت مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات در حال تاسیس است.
  • شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 17:27

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شکرچی زاده در نشست خبری دومین همایش ملی مسائل حقوقی صنعت ساختمان، اظهار کرد: همزمان با چهامین سالگرد تاسیس مرکز تحقیقات مراسمی با حضوض اساتید دانشگاه، انجمن‌های فعال و... برگزار می‌شود که در آن نوع نگاه ما ارائه گزارشی زنده از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌رو خواهد بود. وی با بیان این‌که مرکز تحقیقات 40 سال قبل تشکیل شد، تصریح کرد:یکی از حوزه‌های فعالیت‌های ما صدور گواهینامه‌های فنی در راستای ارتقای کیفیت محصولات مصرفی و سیستم‌های ساختمانی است تا بتوانیم استاندارد مصالح ساختمانی را فراتر از استانداردها داشته باشیم. وی ادامه داد: گواهینامه‌های فنی  پشتوانه ملی است و باعث ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما تبدیل مرکز تحقیقات به یک برند در زمینه کیفیت بین‌المللی است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در مرکز تحقیقات اجرای پروژه شهرهای جوان (یانگ سیتی) با همکاری آلمانی‌هاست، علاوه بر این‌ لایحه حقوق شهروندی با تمرکزی بر الگوهای معماری و شهرسازی نیز در دست تدوین است.شکرچی‌زاده با بیان این‌که در حوزه راه نیز ارتقای ایمنی را در دستور کار داریم، اظهار کرد: سالانه 20 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند و 25 درصد از تخت‌های بیمارستانی در طول سال معطوف به تصادفات رانندگی است، از این رو پروژه‌های تحقیقاتی و کارشناسی با همکاری دانشگاه‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، پروژه‌ای در دولت قبل در همین زمینه با بانک جهانی عملیاتی شد که البته در همان دولت نیز متوقف شد.وی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون در ایران 40 درصد انرژی را در ساختمان‌ها هدر می‌دهیم، گفت:‌ این در حالی است که در هند این میزان هدرفت 21 درصد است و برای جلوگیری از هدر سرمایه‌های ملی نیازمند یک حرکت اجتماعی و مطالبه عمومی هستیم تا بتوانیم پروژه‌ها را به این سمت سوق دهیم. امیدواریم در این زمینه پروژه‌ای را با همکاری وزارت نفت اجرایی کنیم.

 رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان در ادامه با بیان این‌که 60 تا 70 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر 2 تا 3 برابر میانگین سرانه جهانی مصرف بتن داریم  و کیفیت بتن‌های تولیدی در کشور متعلق به 2 تا 3 دهه قبل است.  برای ارتقای کیفیت بتن پروژه‌ای را با نام «بتن 1404» شروع کرده‌ایم که در قالب آن  در چشم‌انداز 20 ساله بتن‌ها با مقاومت 50 مگا پاسکال دست خواهیم یافت.

 شکرچی‌زاده با اشاره به این‌که کیفیت بتن‌های تولید داخل بین 20 تا 25 مگا پاسکال است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال مقاومت بتن استفاده شده در برج میلاد بین 320 تا 25 مگا پاسکال است. شکرچی‌زاده با بیان این‌که کمیته پیشبرد مصرف بتن غلطقی در حوزه راه‌ها تشکیل شده است، اظهار کرد: همچنین پژوهشکده حمل‌ونقل و اقتصاد مسکن با مدیریت مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات در حال تاسیس است.

 


ثبت نظر

ارسال