کیفیت ساخت و سازها در استان مرکزی پایین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ساخت و سازها از لحاظ کمی‌ به سطح مطلوبی رسیده، ولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست که از نظر کیفی تا سطح قابل قبول فاصله زیادی داریم.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 11:27

مهدی زندیه‌وکیلی در همایش گروه‌های تخصصی نقشه‌برداری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره به اینکه سازمان‌های نظام مهندسی در فرآیند کیفیت ساخت و سازها نقش مهمی‌ را عهده‌دار هستند، افزود: نظام مهندسی ساختمان به ویژه گروه‌های نقشه‌برداری می‌توانند در ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها و رعایت نکات فنی و مهندسی نقش موثری ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تاکید کرد و گفت: هنوز مردم آن طورکه باید با وظایف این سازمان آشنا نیستند. زندیه‌وکیلی بر اهمیت آشنایی مردم با وظایف و اهداف سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز سازمان نظام مهندسی وظایف بسیار مهم و خطیری برعهده دارد و مردم باید با وظایف این سازمان که بسیار مهم و ارزشمند است آشنا شوند. وی تصریح کرد: استحکام بنا و افزایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر وقایع طبیعی از جمله زلزله موضوع بسیار مهمی‌ است که خوشبختانه سازمان نظام مهندسی پرداختن به این مهم را در دستور کار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تازمانی که مردم با وظایف سازمان نظام مهندسی آشنایی نداشته باشند، مجاب کردن آنان به ساخت بناهای مقاوم به سختی امکان‌پذیر است که می‌طلبد در زمینه آشنایی مردم با وظایف این سازمان فرهنگ‌‌سازی بیشتری صورت گیرد.

زندیه‌وکیلی با تاکید بر اینکه ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز از رسالت‌های اصلی سازمان نظام مهندسی است، بیان کرد: دستابی به اهداف سازمان نظام مهندسی جز با جلب همکاری مردم و اهتمام مسئولان امکان‌پذیر نیست. وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی متعهد و متخصص می‌تواند در حمایت از مردم، دولت و سرمایه‌های ملی نقش موثری را ایفا کرده و در شرایطی که کشور با تحریم‌های شدید دشمنان مواجه است، می‌تواند از هدر رفت بیت‌المال و سرمایه‌های مردم جلوگیری کند.

زندیه‌وکیلی از سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بدنه اجرایی کشور نام برد و افزود: گروه‌های تخصصی از مهمترین ارکان نظام مهندسی ساختمان محسوب می‌شوند و مباحثی که در این همایش‌ها مطرح می‌شود می‌تواند نقش موثری در نوسازی و بهسازی روش‌ها داشته باشد و به عنوان ابزار در انجام اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. وی تمام توفیقات حاصله سازمان نظام مهندسی ساختمان طی سنوات گذشته را مرهون نقش موثر گروه‌های تخصصی دانست و عنوان کرد: نظام مهندسی ساختمان به ویژه گروه‌های نقشه‌برداری می‌توانند با ایفای نقش موثر خود در ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها و رعایت نکات فنی و مهندسی از جمله جانمایی درست و اصولی، از دوباره کاری‌ها و احیانا تخریب‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین بر دولت و مردم جلوگیری کنند.


ثبت نظر

ارسال