نصب کنتورهای هوشمند آب الزامی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب‌منطقه‌ای همدان با تأکید بر الزامی بودن نصب کنتورهای هوشمند آب، گفت: تاکنون بیش از 800 کنتور هوشمند در استان نصب شده است.
  • شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 17:7

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، از فعالیت یک‌هزار و 600 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق در شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار داشت: این چاه‌ها در بخش صنعت، کشاورزی و آب شرب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.وی ادامه داد: از تعداد یک‌هزار و 600 حلقه چاه، تعداد 9 حلقه آن برای آب شرب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب‌منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بیش از 92 درصد از آب‌های مصرفی شهرستان اسدآباد در بخش کشاورزی است، افزود: همچنین هفت درصد در آب شرب شهری، روستایی و دو درصد نیز در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی با اشاره به بازرسی سالانه از چاه‌های آب، گفت: در صورتی که در بازرسی‌ها، سطح آب چاه‌ها کاهش یابد با نظر کارشناسان چاه جابه‌جایی و یا لایروبی می‌شود.

ستوده با بیان اینکه سال گذشته به علت کمبود شدید آب در استان همدان مجوزهای زیادی برای لایروبی و یا جابه‌جایی چاه‌های آب صادر شد، خاطرنشان کرد: البته امسال با وجود نزولات آسمانی، امیدواریم این جابه‌جایی‌ها به کمترین حد خود برسد.وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری برای حفظ منابع آب به دنبال نصب کنتورهای هوشمند هستیم، اذعان داشت: نصب کنتورهای هوشمند الزامی است و باید با هزینه مالکان در منازل نصب شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب‌منطقه‌ای همدان با بیان اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به صورت 24 ساعته در دشت‌های استان در حال گشت‌زنی هستند، تصریح کرد: این گروه‌ها از حفر چاه‌های آب غیر مجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز جلوگیری می‌کنند.وی با بیان اینکه در صورت نصب کنتورهای هوشمند آب، به مالکان کارت هوشمند داده می‌شود، افزود: با ارائه کارت هوشمند قصد داریم مردم به اندازه پروانه داده شده بتوانند از آب‌های زیرزمینی استفاده کنند.

ستوده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 800 کنتور هوشمند در استان نصب شده که به علت هزینه 50 میلیون ریالی آن، مالکان علاقه‌ای برای نصب کنتورهای هوشمند آب ندارند، گفت: اگر دولت بتواند در این بخش به کشاورزان کمک کند، استقبال‌ها افزایش پیدا می‌کند.وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، به طوری که از اضافه برداشت چاه‌های عمیق جلوگیری خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب‌منطقه‌ای همدان یادآور شد: در سال‌جاری فقط به مشترکانی پروانه بهره‌برداری داده می‌شود که کنتورهای هوشمند را نصب کرده باشند.وی از تعویض پروانه بهره‌برداری چاه‌های آب خبر داد و گفت: کشاورزان تا پایان شهریورماه مهلت دارند تا نسبت به تعویض پروانه‌های بهره‌برداری خود از طریق اداره امور آب اقدام کنند.


ثبت نظر

ارسال