یررسی روش‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های راه‌سازی و مسکن‌ساز ایرانی

پنجره ایرانیان: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل ساحل عاج با یکدیگر دیدار و راه‌های سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش‌های راهسازی و مسکن ساحل عاج را بررسی کردند.
  • سه شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 17:0

 به گزارش  فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی‌، عباس آخوندی روز 5 اردیبهشت93، در دیدار با وزیر حمل و نقل ساحل عاج پس شنیدن تمایل مقامات این کشور برای حضور شرکت های ایرانی با اعلام آمادگی در این زمینه، گفت: راهسازی و مسکن از بخش هایی هستند که شرکت های ایرانی برای فعالیت در آنها از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس ساحل عاج، خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص پروژه های دارای قابلیت سرمایه گذاری و نحوه تأمین مالی آنها در این کشور شد. وی افزود: تأمین منابع مالی پروژهای کشور ساحل عاج از طریق منابع ایرانی موضوعی است که نیازمند انعقاد تفاهم نامه های مشترک میان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی دو کشور است. وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ساحل عاج، اضافه کرد: همه موارد مطرح شده در این دیدار مشترک را در راستای رسیدن به نتیجه لازم پیگیری می کند.

بنابراین گزارش وزیر حمل و نقل ساحل عاج در دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی کشورمان‌، ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران بر ادامه یافتن چنین سفرهایی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: مایل هستیم تا در بخش راهسازی با طرف ایرانی مذاکره ای داشته باشیم.

«گائوسو توره» با اشاره به برخی پروژه های عمرانی ساحل عاج‌، اظهار داشت: مناقصه های زیادی در بخش های جاده و راه‌آهن وجود دارد که علاقه مندیم شرکت‌های ایرانی نیز در آنها حضور داشته باشند. وی با ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی به شیوه BOT در پروژه های عمرانی کشور ساحل عاج‌، افزود: در این شیوه ما مداخله ای در تأمین مالی پروژه ها نداریم و تنها مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد . با چنین روشی سرمایه و سود بخش خصوصی نیز در نهایت با تعیین مدت زمان بهره برداری مستهلک خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ساحل عاج ادامه داد: بحث احداث سه هزار واحد مسکونی از سوی یک شرکت ایرانی در ساحل عاج همچنان عملیاتی نشده است. وی اضافه کرد‌: از آنجایی که وزیر امور خارجه از سوی ما مسئول ریاست کمیسیون همکاری های مشترک با ایران است‌ در آینده ای نزدیک شاهد تشکیل کمیسیون یاد شده خواهیم بود.


ثبت نظر

ارسال