بافتهای فرسوده ظرفیت مناسب تولید مسکن

پنجره ایرانیان:مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان با اشاره به وجود یک هزار و 858 هکتار بافت فرسوده در سطح استان گفت :بافتهای فرسوده فرصتی برای تولید مسکن است
  • چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 18:24

به گزارش ایرناˈ محمد علی اسدی ˈ روز چهارشنبه در کمیته مسکن اسدآباد با بیان اینکه دولت 72 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور شناسایی کرده است افزود : یازده شهر استان دارای نقاطی با بافتهای فرسوده و قدیمی هستند . وی اظهار داشت : بافت فرسوده به رغم محتوای کلمه ، زنده است و نباید به عنوان تهدید محسوب شوند بلکه با استفاده از این ظرفیت می توان در تولید مسکن و بازسازی فضاهای شهری بسیار مناسب باشند .

اسدی با بیان اینکه شهرداریها با همکاری انبوه سازان می توانند با ارائه تخفیف و تشویق در قالب بسته های حمایتی در سرعت بخشیدن به احیاء ونوسازی بافتهای فرسوده شهری بسیار موثر باشند . مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان تصریح کرد : شهرستان اسدآباد با 111 هکتار بافت فرسوده 7/16 درصد از کل بافتهای استان را داراست که این رقم 14 درصد از مساحت شهر و 15 درصد جمعیت را شامل می شود . وی خاطرنشان کرد : مسکن مهر ضرورتی است که برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه راهکار مناسبی بود و اگر در بافت فرسوده انجام می شد بسیاری از مشکلات فعلی مسکن مهر بوجود نمی آمد .



ثبت نظر

ارسال