رقابتی کردن بازار مسکن در دست بخش خصوصی

پنجره ایرانیان: در واقعیت امر ما چیزی حدود 600 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه داریم که باید این نقدینگی‌ها را به سمت نیاز جامعه هدایت کنیم.
  • شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 10:2

مهرداد لاهوتی نماینده کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: یکی از نیازهای اساسی ما امروزه مسکن است که گذشته از تأمین مسکن برای مردم تا 14 درصد اشتغال ایجاد کرده بنابراین اگر ما موفق شویم فضا را رقابتی کنیم و سرمایه و نقدینگی‌هایی که در دست سرمایه‌گذاران هست که گاها به طرف دلالی و غیرنیاز جامعه سوق داده می شود را جمع‌آوری کنیم می‌توانیم نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن در بازارها داشته باشیم.

تنها راه‌حل مشکل اساسی مسکن کشور با حضور بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت بین این حیطه حل می‌شود که از این راه می‌توان هم در کیفیت ساخت و ساز و هم در قیمت ساخت و ساز نقش بسیار مؤثر و قوی را ایفا کرد. وی در ادامه تصریح کرد: اگر این سرمایه‌ها و تسهیلات به دست خود مصرف‌کننده برسد هیچ بازدهی مناسب نخواهد داشت و فقط موجب از بین رفتن سرمایه خواهد شد و ضرردهی در این بخش افزایش خواهد یافت. وی در ادامه افزود: اگر تمام نقدینگی به سمت بازار مسکن سوق داده و نیاز مربوط به مسکن مرتفع گردد دیگر با افزایش قیمت چشم‌گیر روبه‌رو نخواهیم بود.


ثبت نظر

ارسال