اجاره‌بها افزایش چندانی نمی‌یابد

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه املاک تهران گفت : معاملات مسکن افزایش یافته اما قیمت‌ها همچنان ثابت است و با توجه به اینکه اجاره‌بها تابع افزایش قیمت است‌، نباید افزایش یابد.
  • شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 12:51

حسام عقبایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : پیش‌بینی می‌شود در کلان شهر تهران اجاره‌بها زیر 15درصد و در شهرهای کوچک زیر 10 درصد افزایش یابد. وی از مستاجران خواست در بنگاه‌هایی قرارداد ببندند که کد رهگیری دارد.

عقبایی گفت : بنگاه‌داران موظف به دریافت حق کمیسیون قانونی هستند و در صورتیکه بیش از آن دریافت کنند ، مردم می‌توانند تخلف‌ها را به سامانه تلفن 7334 گزارش کنند. وی گفت : بر اساس دستورالعمل اتحادیه مشاوران املاک ، تا 30 میلیون تومان مبلغ 150 هزارتومان دریافت می‌شود و از 30 تا 50 میلیون تومان معادل 75 صدم درصد گرفته می‌شود و از50 تا 100 میلیون تومان نیم درصد است.

وی گفت‌: معامله صدمیلیون تومانی ؛ 550 هزار تومان حق کمیسیون دارد که خریدار و فروشنده با هم پرداخت می‌کنند.عقبایی افزود‌: در معاملات بیش از 100 میلیون تومان به بالا هم 25 صدم درصد یعنی برای هر صد میلیون تومان 250 هزارتومان دریافت می‌شود. وی افزود‌: مالیات ارزش افزوده از حق کمیسیون گرفته می‌شود و معادل 8 درصد است که مالک و مستاجر یا خریدار و فروشنده به صورت مشترک آن را پرداخت می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال