افزایش اشتغال با رونق ساخت و ساز در کشور

پنجره ایرانیان: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها گفت: با رونق ساخت و ساز در کشور اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد می شود.
  • یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 10:58

غلامحسین حسینی نیا به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: در حال حاضر 33 هزار تعاونی مسکن با عضویت دو میلیون و 850 هزار نفر در کشور به ثبت رسیده که این تعداد تعاونی بیش از دو میلیون واحد مسکونی را تولید کرده و تحویل داده اند.

به گفته وی هم اکنون یک میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در حال ساخت است که این میزان معادل 28 درصد کل واحدهای مسکونی را شامل می شود. حسینی نیا با بیان اینکه صنعت ساختمان در حوزه اشتغال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به گسترش مشاغل درگیر در حوزه صنعت ساختمان در صورت رونق ساخت و ساز در کشور اشتغال قابل توجهی حاصل می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به وجود 200 هزار بنگاه تعاونی در کشور گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد تعاونی های کشور و نزدیک به 120 هزار تعاونی فعال و در حال اجرا هستند. معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به علاوه 28 درصد تعاونی های کشور در گرایش توزیعی و 90 درصد تعاونی ها در گرایش تولیدی فعالیت می کنند.

حسینی نیا از وجود 40 هزار و 700 تعاونی خدماتی با اشتغالزایی 450 هزار نفر در کشور خبر داد. وی با اشاره به عضویت 750 هزار نفر در تعاونی‌های خدماتی افزود: بیش از 46 هزار شرکت تعاونی در این بخش فعالیت دارند که تعاونی‌های حمل و نقل، گردشگری، هتل‌داری و بهداشت و درمان بخش اعظمی از تعاونی های خدماتی را تشکیل می دهند.


ثبت نظر

ارسال