جلوگیری خبرنگاران از ساخت و ساز سرای دلگشا

پنجره ایرانیان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: خبرنگاران با رسانه ای کردن اعتراضات برای ساخت و ساز در سرای دلگشا از این اتفاق جلوگیری کردند.
  • دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 18:18

رجبعلی خسرو آبادی روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت: طبق حکم دیوان عدالت اداری که دیروز صادر شد، در این محوطه ساختمانی بیش از ارتفاع 10 و نیم متر ارتفاع مجوز ساخت نخواهد داشت. وی ادامه داد: شهرداری، قوه قضاییه و قوه مجریه هر یک به شکل جداگانه برای میراث فرهنگی تلاش کردند اما توقف ساخت و ساز در محوطه سرای دلگشا نشان از هماهنگ شدن این نهادها دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: حساسیت ایجاد شده برای حفظ میراث فرهنگی با تغییر نگاه و نگرشی که از سوی رسانه ها ایجاد شد امکان پذیر است و باید همچنان ادامه پیدا کند.خسروآبادی افزود: تفاهم و هماهنگی ایجاد شده در نهادها را باید قدر دانست و از این طریق فضاسازی و فرهنگ سازی مورد نیاز را ایجاد کنیم.وی همچنین به تشکیل کارگروه مشترک میراث فرهنگی و شورای شهر اشاره کرد و گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی شورای اسلامی شهر تهران می توانیم نقشه راه برای حفظ آثار فرهنگی تدوین کنیم.

خسروآبادی اظهار کرد: باید با گسترش این نگاه مثبت و اطلاع رسانی درست قبل از به وقوع پیوستن این اتفاقات از آن جلوگیری کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه در دادگاه سرای دلگشا تنها با ساخت 10.5 متر بنا موافقت شده است خاطر نشان کرد: طبق بازدیدی که شخصا با همراهی شهرداری و پلیس امنیت انجام داده ام ساخت و ساز در سرای دلگشا به طور قطعی متوقف شده است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در خصوص سرای دلگشا افتاد راه را برای جلوگیری از تخریب فضاهای تاریخی باز کرد تا سازمان بتواند از آثار فرهنگی را با تمام قوا حفظ کند.خسروآبادی با بیان اینکه مرمت کمکی به حفظ آثار تاریخی نمی کند اظهار کرد: باید با تغییر کاربری و احیای ساختمان های میراث فرهنگی از نابودی آنها جلوگیری کنیم که این کار به همت مردم به اجرا می رسد. وی افزود: اگر خود مردم درگیر این حوزه شوند می توانند با همت بالای خود از این آثار نگهداری کنند.

منبع: ایرنا


ثبت نظر

ارسال