کارگران ساختمانی آموزش ایمنی می‌بینند

پنجره ایرانیان: نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش ایمنی به کارگران ساختمانی گفت: گواهینامه‌ها برای افرادی که آموزش دیده‌اند در ۳ درجه مختلف طراحی و صادر می‌شود.
  • یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 11:8

هادی ساداتی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: هنوز دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی ابلاغ نشده است. در سال‌های گذشته این دستورالعمل در اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شد اما در حال حاضر خبری از بیمه کارگران ساختمانی نیست. هنوز هیچ خبری از سهمیه بیمه نیست. اما پیگیری می‌کنیم.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خبر از ارتقای آموزش‌های مهارتی برای مباحث کیفی کارگران داد و گفت:در صدد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای هستیم تا از این پس تشکل‌ها، کارگران ساختمانی را برای صدور کارت مهارت درجه2 ساماندهی کنند.

وی گفت:قرار است کارگران در مراحلی برای دیدن آموزش‌های ایمنی پیش‌بینی شده اقدام کنند و از طریق کارشناسان متخصص ایمنی، آموزش‌های لازم به افراد منتقل می‌شود. گواهینامه‌ها برای افرادی که آموزش دیده‌اند در 3 درجه مختلف طراحی و صادر می‌شود.

ساداتی بیان کرد: آن دسته از کارگرانی که کارت مهارت درجه 3 دارند با گذراندن دوره‌های مختلف ارتقا کیفی پیدا کنند و سطح آموزشی آنها افزایش یابد. کارگرانی که دارای کارت مهارت درجه 2 هستند مشخص می‌شود که در کدام حوزه فعالیت کنند همچنین برای کارگرانی که دارای کارت مهارت درجه 3نیز هستند برنامه ریزی‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به ماده 18 قانون کسب و کار گفت: برای تحقق این ماده و اینکه سطح مهارتی کارگران باید ارتقا یابد این آموزش‌ها را مد‌نظر داریم. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای را منعقد کردیم و در مراحل تکمیلی این تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کار و کانون انجمن‌‌های کارگران ساختمانی خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال