شرکت تسلا، آینده‌ی تامین انرژی خانه‌ها

پنجره ایرانیان: تسلا قصد دارد در قدم اول ایالات متحده آمریکا و در قدم بعد تمامی دنیا را از سوخت‌های فسیلی خلاص کند.
  • یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 14:16

دیروز این شرکت طی مراسمی از سرویس جدیدی به نام «تسلا انرژی» (Tesla Energy) پرده‌برداری کرد. مشتریان خانگی، شرکتی و کارخانه ها میتوانند در قالب این سرویس برق موردنیاز خود را از طریق باتری‌های استثنایی این شرکت تامین کنند.

teslaenergy

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا اعتقاد دارد که اگر ایالات متحده با سرعت بیشتری به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند، رویای کنار رفتن سوخت‌های فسیلی به واقعیت خواهد انجامید. با این حال در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد که ایلان ماسک قصد دارد تحت برنامه تسلا انرژی پاسخ‌هایی برای آن ارایه کند.

یکی از این مشکلات، انرژی تولیدی و ذخیره شده توسط پنل ها و باتری‌های خورشیدی امروزی است که استفاده از آنها در طول شب را دشوار کرده است. خود ایلان ماسک به طور ساده می‌گوید که “مشکل کاملا آشکار این است که خورشید در شب نمی‌تابد!”

جواب و راه حل تسلا برای حل این مشکل محصول جدیدی به نام «پاوروال» (Powerwall) است. پاوروال یک باتری قابل شارژ لیتیومی است که صاحبان خانه می‌توانند برای استفاده در شب یا مواقعی که شبکه برق‌رسانی از کار می‌افتد و یا زمانی که قیمت الکتریسیته بالاست از آن بهره ببرند. این باتری به سیستم برق خانگی شما متصل می‌شود و تمامی نیازهای شما به انرژی را تامین می‌کند.

ماسک در توصیف باتری‌های امروزی می‌گوید: “باتری‌های کنونی در یک کلام مزخرف هستند. آن‌ها گران، بزرگ و زشت‌اند.” از سوی دیگر به گفته ماسک، پاوروال تسلا با اندازه ای ۵۱×۳۳٫۸×۷ اینچی “مانند یک مجسمه زیباست.”

teslaenergy1

پاوروال ۱۰ سال گارانتی دارد و می‌توان آن را به دیوار متصل کرد و با ظاهر زیبایی که دارد دکور خانه را نیز به هم نمی‌زند.

این باتری‌ها هم اکنون برای سفارش آماده شده‌اند، اما در تابستان برای خریداران ارسال خواهد شد. پاوروال در دو مدل ۱۰ کیلووات ساعتی با قیمت ۳۵۰۰ دلار و مدل ۷ کیلو وات ساعتی با قیمت ۳۰۰۰ دلار عرضه شده است.

پاوروال برای استفاده‌های خانگی و در سطح پایین تولید شده است و تسلا برای شرکت‌های بزرگ، محصول «پاورپک» (Powerpack) را معرفی کرده است. این محصول دارای ظرفیتی ۱۰۰ کیلووات ساعتی است و می‌تواند با اضافه کردن باتری‌های بیشتر تا حداکثر ۱۰ مگاوات ساعت بر ظرفیت خود بیفزاید.

این باتری‌ها نه تنها می‌تواند جایگزین شبکه‌های برق‌رسانی کنونی شود، بلکه الکتریسیته‌ی نقاط بدون برق دنیا را نیز تامین کند.

teslaenergy12

ایلان ماسک اطمینان دارد که دنیا ناگزیر از انرژی‌های فسیلی دور می‌شود و به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نقل‌مکان خواهد کرد. وی می‌گوید که برای کنارزدن انرژی‌های فسیلی دنیا و تبدیل آن به انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۹۰۰ میلیون پاورپک موردنیاز است. هدفی که به اعتقاد ماسک “ما باید در راستای آن قدم بگذاریم…”

ثبت نظر

ارسال