بیضایی:افزایش وام خریدمسکن تورم‌زا خواهد بود

پنجره ایرانیان: کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که افزایش وام خرید سهل‌الوصول‌ترین اقدام وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن است که تورم‌زا خواهد بود گفت: این وزارتخانه به تبعات منفی تحریک تقاضا برای اقتصاد کلان کشور توجه نمی‌کند.
  • یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 17:3

فرهاد بیضایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: دولت چنین نگاهی ندارد که سیاست‌های افزایش تسهیلات خرید (تحریک تقاضا) می‌تواند به منجر از خروج از رکود بازار مسکن شود. در بسته تحلیلی دولت در سال گذشته عنوان کرده بود ما با سیاست تحریک تقاضا نمی‌توانیم از رکود خارج شویم.

وی با تاکید بر این‌که تنها تاثیری که افزایش وام ممکن است در روز بازار بگذارد اثرات تورمی آن است، بیان کرد: دولت کلا مخالف تحریک تقاضاست قبلا هم میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود که این کار تاثیرات تورمی به دنبال دارد.وی ادامه داد: علی رغم مخالفت دولت و بانک مرکزی با افزایش وام خرید، با پافشاری و اصرار وزارت راه و شهرسازی این وام افزایش یافت.

کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که دلیل پافشاری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه چیست،‌گفت:‌ افزایش وام خرید مسکن سهل‌الوصول‌ترین اقدامی است که وزارت راه و شهرسازی می‌توانست انجام دهد.بیضایی افزود: همیشه راحت‌ترین کار ممکن است تبعات اقتصادی، اجتماعی داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی به این تبعات منفی برای اقتصاد کلان کشور توجه نمی‌کند.


ثبت نظر

ارسال