مهرآبادی خبر داد:

۳۵ درصد از مسکن مهر در دولت یازدهم افتتاح شده است

پنجره ایرانیان: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، از بهره ‏برداری ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در سطح کشور خبر داد.
  • یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 0:36

به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در آیین افتتاح همزمان هشت هزار و ۱۱ واحد مسکن مهر گیلان در محوطه مسکن مهر ۱۹۲ واحدی معلولان شهرستان آستارا افزود: عزم دولت در راستای تکمیل پروژه مسکن مهر در کشور، راسخ است.

وی با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در خصوص پیگیری پروژه ‏های مسکن مهر عمل کرده است، اضافه کرد: ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور باقی مانده که شورای پول و اعتبار افزایش تسهیلات بانکی برای این میزان از واحدها را تصویب کرد.

وی افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به‏ عنوان مهمترین مصوبه شورای پول و اعتبار برای واحدهای باقیمانده ذکر و بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، دو مصوبه از شورای پول و اعتبار برای مسکن مهر اختصاص یافته که هدف اصلی اتمام پروژه ها تا پایان سال ۹۵ می باشد.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به اتمام رسیده است، افزود: ۳۵ درصد کل افتتاح های مسکن مهر در دولت یازدهم اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: ۴۵ درصد فروش اقساطی ، ۵۲ درصد اسناد ماخوذه اعیانی و ۷۵ درصد وصولی اقساط مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به افزایش سقف تسهیلات فردی از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان، ادامه داد: میزان وصولی ماهیانه مسکن مهر ۲۸۰ میلیارد تومان است که تا پایان شهریورماه سال ۹۵ ، ۱۰ هزار میلیارد تومان از همین منبع وصولی تامین می شود که کل پروژه‏ های باقیمانده را پوشش خواهد داد.

وی سهم استان گیلان از پروژه‏ های مسکن مهر را ۷۵ هزار واحد عنوان کرد و گفت: ۵۵ هزار واحد تاکنون افتتاح و تحویل داده شده و ۲۰ هزار واحد در مرحله ساخت است که تا پایان سال جاری، ۱۰ هزار واحد آن تحویل داده می شود.

در این مراسم به صورت هم زمان هشت هزار و ۱۱ واحد مسکن مهر در شهرستان های آستارا ، آستانه اشرفیه ، بندرانزلی ، تالش ، رشت ، صومعه سرا ، رودسر ، فومن ، لاهیجان ، لنگرود ، رستم آباد و لوشان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و استاندار گیلان به صورت تجمیعی در آستارا با صرف هزینه ‏ای بالغ بر دو هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.


ثبت نظر

ارسال