هشدار نسبت به دستکاری لوازم اندازه گیری مصرف برق

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان سمنان در اطلاعیه ای به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ، نسبت به هرگونه دستکاری در لوازم اندازه گیری مصرف برق مشترکان هشدار داد.
  • شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 17:1

به تازگی افرادی سودجو، با مراجعه به درب منازل، پیشنهاد دستکاری در لوازم اندازه گیری (کنتور) را با هدف کمتر نشان دادن میزان برق مصرفی، به مشترکان ارائه می دهند و از آنجا که دستکاری در لوازم اندازه گیری بر اساس نص صریح ماده 661 قانون مجازات اسلامی جرم تلقی و برای مشترکانی که جرم آنها محرز شود، جرایمی نیز تعریف شده است، از مشترکان برق درخواست می شود در صورت مشاهده و یا مراجعه سودجویان، مراتب را برای پیگیری با شماره 121 شرکت توزیع برق استان سمنان اطلاع دهند.

این اطلاعیه تاکید کرد: در صورت دستکاری در کنتور، هرگونه عواقب آن بر عهده مشترکان بوده و در صورتی که لوازم برقی مورد استفاده در منزل نیز دچار آسیب شود، از شمول پرداخت بیمه خارج و خسارت به آنها تعلق نمی گیرد.

همچنین تاکید شده است : بر حسب قانون مجازات اسلامی، صنعت برق مجاز است با هرگونه دستکاری کنتور ، برخورد قانونی کند.

بر حسب ماده قانون مجازات اسلامی و نظر قوه قضاییه، دستکاری کنتورهای آب و برق که منجر به کمتر نشان دادن میزان واقعی مصرف آب و برق می شود، از مصادیق بارز سرقت، یعنی ربودن مال غیر به طور پنهانی (ماده 197 قانون مجازات اسلامی) است و می تواند مشمول ماده 661 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 نیز باشد که مطابق با آن بر حسب تشخیص دادگاه صالحه، مجازاتهایی نظیر حبس، شلاق ، رد مال و ... برای مجرمان تعریف شده است.


ثبت نظر

ارسال