نرخ مسکن تابع فرمول خاصی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:به علت وجود تلاطم‌های اقتصادی که به دلایل متعدد احتمال دارد بعداز اجرای طرح هدفمندی در کشور رخ دهد، نمی‌توان تابع یک فرمول و ضابطه خاص در خصوص آینده بازار مسکن اظهار نظرقطعی کرد.
  • یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 10:17

حسین محمدزاده در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت بازار مسکن با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانهها گفت: به علت وجود تلاطمهای اقتصادی که به دلایل متعدد احتمال دارد بعداز اجرای طرح هدفمندی در کشور رخ دهد، نمیتوان تابع یک فرمول و ضابطه خاص در خصوص آینده بازار مسکن اظهار نظرقطعی کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همین ابتدای کلید خوردن فاز دوم هدفمندی شاهد افزایش قیمتها بودهایم، تصریح کرد: تغییر قیمتها قطعی است اما با چه بازهای دقیقا مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص علت رکود حاکم شده بر بازار مسکن طی یک ونیم سال گذشته، گفت:  قیمتها و نرخی که در بازار مسکن مشاهده شد تا حدی کاذب و اشباع شده بود که با اجرای فاز دوم این فاکتورها و ارقام جهش سابق را نخواهد داشت و بازار به گردش درمیآید.محمدزاده با اشاره به اینکه بازار مسکن فعلی دچار یک رکود اساسی است، افزود: این وضعیت به دلیل ارقام نجومی ایجاد شده در بازار مسکن طی یک سال و نیم گذشته است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم  درباره تاثیر تبدیل مسکن از یک کالای سرمایهای به مصرفی بر بازار مسکن، گفت: اینکه مسکن از منظر سرمایهای خارج و به عنوان یک کالای مصرفی در کشور لحاظ شود امکانپذیر نیست چرا که نرخ مسکن و زمین به تنهایی نمیتواند دارای قواعد خاص اقتصادی باشد و در وهله اول تابع شرایط و فاکتورهای اقتصادی دیگر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی رویکردها و اظهارنظرها در خصوص موضوعات اقتصادی  با نظرات کارشناسی فاصله دارد، تصریح کرد: تبدیل مسکن از کالای سرمایهای به مصرفی شاید به لحاظ نظری و کارشناسی درست باشد اما به لحاظ واقعی و عملیاتی دست یافتن به این موضوع مشکل است.


ثبت نظر

ارسال