مدیریت مصرف برق، کاستن از رفاه عمومی نیست

پنجره ایرانیان: مدیر شرکت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: مدیریت مصرف برق نه تنها به معنی کاستن از سطح رفاه عمومی نیست بلکه گامی درجهت افزایش رفاه مردم است.
  • چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 17:12

به گزارش ایسنا از اردبیل، علیرضا علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تبدیل سوخت فسیلی به انرژی برق هزینه فراوانی دربردارد ودرمقابل برق مصرف شده، توسط مشترکین مبلغ قابل توجهی دریافت نمی‌شود و این مسئله تجدید نظر درنحوه مصرف برق را ضروری می‌کند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران یکی از کشورهای دارای پتانسیل بالا از نظر منابع طبیعی است اما به دلیل عدم دقت کافی در زمینه‌های مختلف از قبیل مصرف، اتلاف انرژی زیادی اتفاق می‌افتد.

علیزاده ضمن اشاره به رشد 8 درصدی مصرف سالانه برق در کشور، بیان کرد: مصرف برق در کشور، دو برابر متوسط جهانی و4 برابر کشورهایی مثل آلمان و ژاپن است و طبق بررسی‌های به عمل آمده هر نه سال تعداد تاسیسات باید دوبرابر شود تا بتوان پاسخ نیازهای جدید را داد.

وی در ادامه افزود: انرژی برق با اینکه پاک است اما تولید آن هزینه هنگفتی می‌طلبد و البته آثار زیانباری بر محیط زیست برجای می گذارد. علیزاده صرفه‌جویی را نه کاهش مصرف بلکه کاهش مصرف بی‌رویه و بی‌جا بیان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ضمن اشاره به طرح ذخیره عملیاتی که از 15 خرداد تا 15 شهریور است، اذعان کرد: در این طرح کارخانه‌ها و صنایع، با عقد قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق استان باید شرایطی را که شرکت مذکور اعلام کرده رعایت کنند تا از تخفیفات در زمینه هزینه‌ها برخوردار شوند.

وی گفت: در این طرح مالک بخش صنعتی می‌تواند فعالیتهای خود را به روزها و یا ساعاتی موکول کند که مصرف انرژی پایین است و یا تعمیرات و تجهیز واحد صنعتی خود را در مدت زمان طرح انجام دهد اما کاهش مصرف نباید به معنی کاهش تولید باشد.

علیزاده در ادامه گفت: اگر صنایع در ساعات کمی مصرف برق مصرف داشته باشند یک‌چهارم هزینه را پرداخت خواهند کرد. وی با اشاره به صادرات برق به کشور آذربایجان اظهارکرد: صادرات انرژی برق به کشور مذکور دو سویه است یعنی ضمن صادرات واردات نیز جریان دارد و ما سه برابر مصرف برق تولید برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بیان کرد: در زمینه کاهش مصرف برق و البته آموزش استفاده صحیح از این انژی پاک فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم و هزینه‌هایی صرف شده است. ما از طریق جراید، بروشورها، رسانه‌ها و ابزارهای دیگر در راستای آموزش استفاده صحیح از انرژی برق اقدامات فراوانی انجام داده‌ایم و حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان اطلاع رسانی و آموزش را پیش چشم داشته‌ایم.

وی همچنین از عقد تفاهم‌نامه‌ای درجهت آموزش الگوی مصرف با آموزش و پرورش سخن گفت.

علیزاده اظهار کرد: قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق در شش ماهه نخستین سال افزایش نخواهد یافت. وی در پایان از خدمات‌رسانی شرکت برق سخن گفت و افزود: در راستای سهولت انجام عملیات مثل پرداخت قبوض و سایر خدمات دفاتر پیشخوان و شبکه‌های مجازی و تلفن و... توسط این شرکت راه‌اندازی شده است.


ثبت نظر

ارسال