ارتباطات بین‌المللی حوزه انرژی‌های تجدید پذیر توسعه می‌یابد

پنجره‌ایرانیان: مدیر کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از توسعه ارتباطات بین‌المللی حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور خبر داد.
  • یکشنبه 1 اسفند 1395

به گزارش ایسنا، امیرحسین میرآبادی درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: مأموریت اصلی این کارگروه رسیدگی به امور بین‌الملل و دیپلماسی فناوری باهدف توسعه ارتباطات بین‌المللی حوزه انرژی‌های تجدید پذیر با سایر کشورها و نهادهای معتبر است که آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر (IRENA) یکی از مهم‌ترین این اهداف است.

میرآبادی ادامه داد: در این راستا در کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر که آذرماه امسال برگزار شد، این کارگروه با توجه به ارتباطات خود هیاتی از آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر را برای شرکت در کنفرانس دعوت کرد که برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای فعالیت‌های آینده انجام شد که یکی از آن‌ها برگزاری رویداد مشترکی با آژانس با عنوان «روز انرژی‌های تجدید پذیر» با حضور تمام بخش‌های فعال انرژی‌های تجدید پذیر کشور است.

وی بابیان اینکه توسعه ارتباطات با سایر نهادها همچون آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) را نیز در برنامه داریم، تأکید کرد: تلاش داریم از طریق این ارتباطات و آگاهی از روندهای جهانی، سیاست‌های تعیین سهم انرژی‌های تجدید پذیر را در سبد انرژی کشور تدقیق کنیم و بر اساس آن اقدامات مربوط به توسعه فناوری را انجام دهیم. همچنین ارتباط حوزه تجدید پذیر و موضوع تغییر اقلیم نیز از مباحث دیگر در حال پیگیری در کارگروه است؛ زیرا این مسئله به‌صورت گفتمانی جدی در عرصه بین‌الملل دنبال می‌شود؛ بنابراین در نظر داریم ستاد در این زمینه با آگاهی کامل نسبت به تحقق اهداف سند توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدید پذیر گام بردارد.

مدیر کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی خاطرنشان کرد: تهیه گزارش‌هایی از وضعیت انرژی‌های تجدید پذیر در کشورهای مهم نظیر کشورهای نفت‌خیز، کشورهای منطقه خاورمیانه و کشورهای پیشرو در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از دیگر فعالیت‌های کارگروه است و تاکنون 5 عنوان گزارش رصد نیز در این راستا آماده‌شده است.


ثبت نظر

ارسال