گزارش اختصاصی از نهمین نمایشگاه در و پنجره تهران؛

از این نمایشگاه به آن نمایشگاه فرج است

پنجره ایرانیان; نهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته تهران از 13 تا 16 بهمن‌ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.
  • شنبه 26 اسفند 1396 ساعت 3:27

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، این نمایشگاه که بزرگترین رویداد صنعت در و پنجره کشور است امسال در حالی نهمین دوره خود را پشت سر گذاشت که با تغییراتی هرچند اندک در نحوه برگزاری و اجرا مواجه بود. مهم‌ترین تغییری که عموم مشارکت‌کنندگان نمایشگاه نظرات موافق و مخالف خود را پیرامون آن ابراز کردند افتتاح و شروع به کار نمایشگاه در روز جمعه بود. اتفاقی که با رویه‎های پیشین برگزاری این نمایشگاه‌ مطابق نبود چرا که بیشتر نمایشگاه‌های پیشین از روزهای میانی هفته آغاز شده و در روز جمعه پایان می‌پذیرفتند. این موضوع محل مناقشه بسیاری از فعالان و حاضران در نمایشگاه امسال بود و بسیاری آغاز به کار یک نمایشگاه تخصصی را در روز جمعه مغایر عرف معمول چنین رویدادهایی می‌دانستند و معتقد بودند بهتر است نمایشگاه تخصصی در یک روز کاری آغاز و روز جمعه به انجام برسد. از سوی دیگر برخی نیز آغاز به کار نمایشگاه در روز جمعه را به این دلیل که باعث شد میزان استقبال و حضور بازدیدکنندگان نسبت به دوره‌های قبل نسبتا بیشتر باشد، عامل مثبتی ارزیابی کرده و خواهان ادامه این روند شدند.

 

برای مشاهده فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

 

 لازم به ذکر نیست که رکود حاکم بر صنعت ساختمان در چند سال اخیر تاثیرات منفی بسیاری بر شاخه‌های وابسته و زیرمجموعه صنعت ساختمان مانند صنعت در و پنجره گذاشته است. نمایشگاه تخصصی در و پنجره تهران نیز به‌مثابه ویترین صنعت در و پنجره کشور از عوارض این رکود در امان نیست و تاثیر این شرایط دشوار در شمایل کلی نمایشگاه به‌وضوح قابل مشاهده بود. بااین‌حال شرکت‌های زیادی سعی کردند با نادیده گرفتن این مصائب و مشکلات، نگاه خوش‌بینانه‌تری به آینده داشته باشند و حضور در نمایشگاه را به عدم حضور ترجیح دادند. شاید این رکود سنگین که سال به سال نیز سایه خود را برسر تلاش‎گران عرصه صنعت ساختمان سنگین و سنگین‎تر می‎کند هیچ روزنه امیدی جز برگزاری همین نمایشگاه باقی نگذاشته است و شاید واقعا از این نمایشگاه به آن نمایشگاه فرج باشد.

بهتر است بررسی کمی و کیفی نمایشگاه و نحوه برگزاری این دوره را به مشارکت‌کنندگان و غرفه داران واگذاریم چرا که این عزیزان از نزدیک با مسائل درگیر بوده و به‌صورت ملموس‌تری مشکلات و دشواری‌های حضور در نمایشگاه را درک و لمس می‌کنند. بر همین اساس نشریه پنجره ایرانیان ضمن برپایی غرفه و پذیرایی از عموم بازدیدکنندگان و فعالان صنعت در و پنجره در نمایشگاه، بنا بر روال هرساله خود به تک‌تک غرفه‌های مشارکت‌کننده سرزده و پای صحبت و بیان نقطه نظرات و انتقادات مدیران و غرفه داران نشسته است. در ادامه توجه شما را به مشروح این گپ‎وگفت‎ها که به سوالات مشترک زیر پاسخ گفته‌اند جلب می‌کنیم:

  1. لطفا ضمن معرفی کامل خود، نام مجموعه و زمینه فعالیت آن را ذکر کنید؟ چند دوره در نمایشگاه در و پنجره تهران حضور داشته و در این دوره چه محصول یا خدمات جدیدی عرضه کرده‌اید یا چه فعالیت جدید داشته‎اید؟
  2. نحوه مدیریت و برگزاری نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا میزان استقبال بازدیدکنندگان راضی‌کننده بود؟
  3. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی چه تاثیری در رشد و ارتقاء سطح کمی و کیفی صنعت در و پنجره دارد؟

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 125 و 126-اسفند 96 -فروردین 97


ثبت نظر

ارسال